دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی به اتفاق مهندس سعید نژاد معاون وزیر و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در سفری یک روزه به استان های گلستان و مازندران از پروژه ها و سواحل این دو استان بازدید و از نزدیک مسائل دریایی و بندری این دو استان را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

ضرورت احداث بندر سبز خزری در سواحل گمیشان

به گزارش گلستان24، اساس این گزارش اله یار اسعدی مدیر بنادر و دریانوردی گلستان در گفتگویی اختصاصی با باران شمال گفت: شروع این بازدید از فرودگاه گلستان استارت خورد  که در این دیدار از وزیر راه و مدیر عامل بنادر و دریانوردی کشور خواستار توجه ویژه به بنادر گلستان شدیم. وی همچنین با اشاره به اینکه استان گلستان، سهم به سزایی در استان های ساحلی ندارد  گفت: همین موضوع ساخت بندری تجاری برای رونق سواحل گلستان را ضروری می نماید که از سازمان بنادر خواستار مساعدت برای ایجاد یک بندر تجاری در گلستان هستیم.

بندر سبز خزری در سواحل گمیشان

وی با اظهار اینکه مهندس سعید نژاد  مدیر عامل سازمان بنادر کشور قول مساعد برای همکاری و پیگیری  احداث بندر تجاری در گلستان داد افزود: به گفته مدیر عامل سازمان بنادر کشور مطالعات این بندر در دست انجام است.

اسعدی تصریح کرد: پس از این دیدار به اتفاق وزیر راه، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی، در بازدیدی یک ساعت و نیمه سواحل گلستان، خلیج گرگان، کانال های منتهی به خلیج گرگان، شریان های آبی گلستان(کانال خوزینی و چاپاقلی) مورد ارزیابی و بازدید هوایی وزیر قرار گرفتند.

مدیر بنادر گلستان با اظهار اینکه در پالایش یک ساعت و نیمه هوایی، وزیرراه  و مدیرعامل سازمان بنادر؛ قول مساعد برای رونق اقتصادی سواحل گلستان را دادند افزود: خلیج گرگان از مناطق حساس و اثرگذار سواحل بنادر گلستان است که با مشکلات موجود نیازمند تشکیل کارگروهی ملی برای مترفع شدن دارد  تا به سرنوشت فاجعه آفرین دریاچه ارومیه دچار نشود.

اسعدی خاطر نشان کرد: در ادامه  بازدید هوایی وزیر راه و مدیر عامل سازمان بنادر از کانال های آب در سواحل گلستان که مسدود شده بودند و همچنین بندر خواجه نفس نیز مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفت.

مدیر بنادر گلستان بیان داشت همچنین در قسمت پایانی بازدید هوایی وزیر و مدیر عامل، فاز مطالعاتی بندر سبز خزری مورد بررسی قرار گرفت.

اسعدی با اظهار اینکه تنها بندری که به لحاظ فنی توجیه احداث در بنادر گلستان را داراست بندر سبز خزری در سواحل گمیشان است گفت: اظهارات  مشاوران ذیصلاح سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز مبین این مهم است که سواحل گمیشان مستعد احداث بندر سبز خزری در گلستان است و ما نیز این مهم را از وزیر محترم راه و شهر سازی و مدیرعامل ارزشی سازمان بنادر کشور خواستاریم و انتظارمی رود برای رونق اقتصادی سواحل گلستان شاهد تحقق این امر در گلستان باشیم.

منبع: باران شمال

ارسال نظر

آخرین اخبار