مشکلات و اختلافات اعضای شورای شهر و شهردارگنبد، قصه ی کهنه ای است که بارها با چالش های منفی تکرار شده و علی رغم شعارهای رنگارنگ امیدواری و خدمت در روند کار، بی مهری و بی تفاوتی هایی را شاهد بوده ایم.

در شهرداری و شورای شهر گنبد کاووس چه می گذرد ؟!

فاطمه روزخوش در پژواک سخن نوشت: در گنبد کاووس پدیده ای بنام یاشولی که هماهنگ کنندگان و برنامه ریزان قومیتی محسوب می شوند، شورایی را انتخاب و به مردم معرفی نمودند و سربلند از محاسبات خدمتی با محوریت همین گروه شهردار تعیین شد و مداخلات اشتباه قانونی که در روند کار شهردار نیز مشخص گردید نشان دهنده ی عدم شفافیت جایگاه خدمت واقعی به مردم بود و بیشتر در قلمرو انحصاری این گروه بنظر می آمد.

به گزارش گلستان24، مشکلات و چالشهای ادامه راه نیز تا حدود زیادی بر همگان محرز و مشخص گردید بطوریکه پس از دو سال از شروع کار، زخم کهنه ی اختلافات اعضای شورا با شهردار سرباز نمود و در محافل مختلف نقل قول قصه ها و حکایت ها گردید.

این بار نیز مداخله جریان یاشولی گری، خط بطلان برخواسته ها و نظر شورایی ها کشید. پس از دوره ای طاقت فرسا با پشتوانه هایی از جنس مطالبات برخی از دولتمردان اقتداری دوباره به جریان شهرداری تزریق گردید و ضعف و ناتوانی شورا در دفاع از حقوق بیت المال به حدی رسید که نتوانستند در خصوص اعتماد و آراء مردمی که آنان را امین خود قرار داده بودن چاره ای بیندیشند و بحث ها و جدل های داخلی و برخی رفتارهای کودکانه عرصه را جهت ورود عده ای فرصت طلب بنام پیمانکار یا مجری طرحهای عمرانی به شهرستان باز نمود و برخی پروژه ها جولانگاه کسب منافع درآمدی آقازاده هایی در این شهر گردید.

بطوریکه مبالغ هنگفت اجرای برخی طرحها که در این شهر تاثیری در روند اقتصادی ، اشتغال و یا دگرگونی چهره ی شهر ندارد نادیده گرفته می شود ولی در بحث حمایت از پروژه های اقتصادی یا حمایت از سرمایه گذاران چنان سر سخت و مطالبه گرایانه رفتار می نمایند که گویا با رقبا یا بهتر بگوئیم بقول خودشان سرمایه بران شهرستان مواجه هستند، به راستی چرا نباید حق و حقوق بیت المالی که در انحصار چند نفر افراد خاص قرار گرفته مورد توجه قرار گیرد و در عوض سرمایه گذاران شهر که هر کدام نقشی در ایجاد اشتغال و یا تغییر چهره ی شهر داشته اند با اینهمه بی مهری مواجه گردند.؟! و در مصاحبه های مختلفی که هر کدام با رسانه ها دارند بارها گله مندی های شان را اعلام نمایند.

عضو شورایی که با صراحت پرده از اختلافات شدید شهرداری و شورا برمی دارد چرا نباید به عملکرد ضعیف خودشان در این چند سال اعتراف کنند و چرا اعضای شورا از خودشان نمی پرسند علت اینهمه چالش و شکاف بین شورا و شهرداری از کجا نشأت می گیرد ؟!

چرا آراء و اعتماد مردم را نادیده گرفته و جسارت و توهین شهردار به آنجائی می رسد که عضو شورای شهر اعلام می نماید مورد فحاشی و بی حرمتی از سوی شهردار قرار گرفته !!

آیا این مسئله ریشه در ضعف عملکردی شورا ندارد؟! شورایی که تا به اینجا تحقیر و سرزنش را متحمل شده است بنظر می آید برخلاف وعده ها و شعارهای انتخاباتی عمل نموده و جلسات و مصوبه هایشان نیز روند روزمرگی و خنثی بودن را طی نموده چرا که اگر غیر از این بود به گفته خودشان شهردار باید نسبت به مصوبه ها و نظراتشان تمکین می نمود واین بی اعتنایی به نظراتشان نشان دهنده ی نهایت ضعف تصمیم گیری های شورا می باشد.

خلاصه ی کلام اینکه منتخبین مردم و شهردار ارجمند شهر گنبد کاووس نباید فراموش کنند که مردم بازیچه ی رفتارها و عملکردهای پرخاشگرانه و چالشهای بی منطقی آنان نیستند و هدف ها و انگیزه ها در این جایگاه ها خدمت، خدمت و باز هم خدمت به این مردم است، مردمی که با دل وجان به شهرشان عشق می ورزند– مردمانی از جنس صداقت و یکرنگی که وحدت و ولایت مداریشان بهترین شاخصه و نماد می باشد واین مردم لایق خدمتند – فرصت های خدمت بسیار کوتاه است، مبادا عمر این جدل ها و کینه ورزیها از میانگین خدمتگزاری به مردم که شعار اصلی همه ی این اعضاء بوده بیشتر گردیده و افسوس و حسرت، جای افتخار و اشتیاق خدمت را بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار