درخواست اهالی شهرک والفجر از معاون دادستان تهران:

باید دید آیا قوه قضائیه این بار برای جلوگیری از تخریب محیط زیست به صورت جدی و خارج از اقدامات رسانه ای وارد عمل خواهد شد یا مانند بسیاری از پرونده های مشابه در حوزه تخریب باغات و فضای سبز، با بی توجهی از کنار موضوع خواهد گذشت؟

ساخت و ساز شرکت نفتی در فضای سبز متوقف شود/ قوه قضائیه اعتنا خواهد کرد؟

به گزارش گلستان 24، اسفندماه گذشته بود که اقدام شرکت پتروپارس برای تخریب فضای سبز در شهرک والفجر تهران با اعتراض اهالی این محله مواجه شد. آن طور که اهالی محل ابراز می کنند ماجرا از این قرار بود که شهرداری تهران برای تسویه بدهی خود به شرکت پتروپارس، یک قطعه از فضای سبز واقع در شهرک والفجر را به این شرکت واگذار کرده است. شرکت پتروپارس نیز با ریشه کن کردن درختهای محوطه در صدد احداث ساختمان اداری خود در این زمین می باشد.

به گزارش مسیرآنلاین با گذشت بیش از دو ماه، قطع تدریجی درختان از سوی این شرکت نفتی همچنان ادامه دارد. به همین دلیل اهالی شهرک والفجر طی شکوائیه ای خطاب به معاون دادستان تهران در حفظ حقوق بیت المال و اراضی ملی با انتشار روزشمار تخریب فضای سبز شهرک والفجر توسط شرکت نفتی پتروپارس خواستار صدور دستور توقف عملیات ساختمانی از سوی دادستانی شدند.

شهرک والفجر قطع درختان

در این نامه با اشاره به قطع بیش از یکصد اصله درخت کاج و افرا توسط شرکت مذکور خطاب به قاضی تورگ معاون دادستان تهران آمده است: «با توجه به اینکه ادامه عملیات ساختمانی مذکور موجب ادامه روند نابودی فضای سبز حاضر شده است و کاربری فضای سبز زمین فوق نیز توسط کمیسیون ماده ۷ شهرداری  مورد تاکید قرار گرفته است از جنابعالی تقاضای صدور دستور توقف عملیات ساختمانی تا صدور حکم پرونده را داریم تا از این طریق مانع بروز خسارت بیشتر به فضای سبز مذکور شوید».

اهالی شهرک والفجر در این نامه که رونوشتی از آن برای دادستان تهران، رئیس قوه قضائیه، شهردار تهران و رئیس شورای شهر تهران نیز ارسال شده است اعلام کرده اند که به دلیل ادامه عملیات ساختمانی در پهنه فضای سبز مذکور، قریب یکصد درخت دیگر نیز به دلیل واقع شدن در محل کارگاه ساختمانی فوق، در معرض قطع قرار دارند.

حال باید دید آیا قوه قضائیه این بار برای جلوگیری از تخریب محیط زیست به صورت جدی و خارج از اقدامات رسانه ای وارد عمل خواهد شد یا مانند بسیاری از پرونده های مشابه در حوزه تخریب باغات  و فضای سبز (اینجا)، با بی توجهی از کنار موضوع خواهد گذشت؟

لازم به ذکر است که اهالی شهرک والفجر پیش از این نیز با طرح شکایتی رسمی در دادسرای ناحیه ۷ تهران به روند تخریب فضای سبز در این محله اعتراض کرده و خواستار رسیدگی قوه قضائیه به موضوع شده اند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار