به مناسبت روز جهانی موزه

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از افتتاح نمایشگاه فرهنگ و تمدن گرگان باستان در کاخ موزه شهرستان گرگان خبر داد.

نمایشگاه فرهنگ و تمدن گرگان باستان افتتاح می‎شود

محمدمهدی برهانی امروز به مناسبت گرامیداشت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: نمایشگاه فرهنگ و تمدن گرگان باستان به روایت 70 اثر موزه ملی ایران ساعت 11 صبح در کاخ موزه شهرستان گرگان برگزار می‌شود.

به گزارش گلستان 24، وی با بیان اینکه مهم‌ترین برنامه‎های این هفته، افتتاح نمایشگاه فرهنگ و تمدن گرگان باستان است، تصریح کرد: اشیای قدیمی که در دهه‎های گذشته کاووش شده بود تعداد 70 قلم از این اشیا را به شهرستان گرگان منتقل کردیم که به مدت یک ماه در کاخ موزه گرگان به نمایش درخواهد آمد.

برهانی در خصوص وجود آثار باستانی معتبر و ارزشمند در سطح گلستان تاکید کرد: از جمله آثار باستانی ارزشمند در استان گلستان می‎توان به «شاه‎تپه»، «تورنگ‎تپه» و «جرجان» اشاره کرد که این آثار در مدل و شخصیت جهانی است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به اینکه هشت موزه در گلستان فعال است، تصریح کرد: موزه‎ها در راستای خدمت‎رسانی و توسعه فرهنگ ملی ایران گام برمی‎دارند و هدف از برپایی این نمایشگاه، آشنایی هم‌استانی‌ها و علاقمندان به فرهنگ و تمدن غنی این سرزمین است.

برگزاری برنامه از مدرسه تا موزه در سطح شهرستان‎های استان

وی در خصوص برنامه‎های میراث‎فرهنگی گفت: از جمله برنامه‎های میراث‎فرهنگی شامل برنامه از مدرسه تا موزه که در سطح شهرستان‎ها برگزار می‎شود، پیمایش از مدارس ابتدایی تا موزه، نواختن زنگ موزه و سخنرانی در مدارس ابتدایی و دبیرستان، پاکسازی محوطه‎های تاریخی که در روز دوشنبه در بافت گرگان انجام می‎شود.

برهانی افتتاح پل در حوزه مینودشت در هفته آینده را از جمله برنامه‎های میراث‎فرهنگی برشمرد و اظهار کرد: شاهنامه‌خوانی، نصب بنر و پوستر و برنامه‎های مرتبط با میراث فرهنگی، برنامه‎های نمایشگاهی در موزه امیرلطیفی که در روز دوشنبه هفته آینده برگزار می‎شود و همچنین مسابقه نقاشی در حوزه گمیشان از برنامه‎های میراث فرهنگی است.

معاون میراث فرهنگی گلستان افزود: میراث فرهنگی در راستای برگزاری نمایشگاه فرهنگ و تمدن گرگان‌ باستان زحمات بسیاری را متقبل شده است که این میراث فرهنگی را به استان وارد کند.

وی تجلیل از جوانان نخبه حوزه میراث‎فرهنگی در هتل جهانگردی شهرستان گرگان و اجرای موسیقی سنتی در روز پنج‎شنبه در شهرستان آزادشهر را از دیگر برنامه‎های میراث فرهنگی برشمرد.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار