این افراد قطعا در آینده به قصد مصادره فرماندار وارد میدان می شوند و هجمه های خود را بر فرماندار جدید افزون تر خواهند کرد و بعد از اینکه نتوانستند کرسی فرمانداری را بگیرند ، سعی خواهند کرد حداقل در معاونت ها و بخشداری بتوانند گزینه های محتمل خود را جایگزین کنند.

مصادره فرماندار گرگان ؛ بزرگترین تهدید پیش رو !

18 ماه بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بالاخره سناریوی تغییرات فرمانداران استان گلستان به مرکز استان رسید و گرگان چهل و ششمین فرماندار خود را شناخت .

به گزارش گلستان 24، یحیی خاکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و همچون همرزمانش ، خاکی و فروتن و ماخوذ به حیا آمده تا با همان روحیه جهادی کشتی متلاطم شهر گرگان را به ساحل آرامش برساند.

از آن طرف نباید با نگاه سطحی و عجولانه از نحوه عملکرد حیدرعلی احمدی بگذریم که الحق و والانصاف ، راست و چپ بر نحوه مدیریتش بر سومین شهر سیاسی کشور انگشت تحسین گذاشتند و در این سالها بدون هیچ حاشیه ای شهر را در کنترل داشت .

حتی این آرامش تا جایی پیش رفت که گفته می شود برخی از بزرگان استان و ستاد روحانی در استان بر روی ماندن وی در این کرسی اصرار داشتند و او را قوی ترین فرماندار و مرد با تدبیر دولت در استان می دانستند .

البته گفته می شود دکتر صادقلو استاندار گلستان قرار است در جایی دیگر از حیدرعلی احمدی استفاده کند ، جایی که به احتمال زیاد یکی از معاونت های استانداری است که اخیرا روابط استاندار با این معاونت شکننده توصیف شده است .

در حال حاضر علیرغم اینکه استاندار گلستان در مراسم معارفه یحیی خاکی اعلام کرد که نظرش روی میراکبری بوده و بالطبع تا حدودی از این انتخاب ناراحت است و می توان انتصاب خاکی را به مجموعه اطرافیان دفتر آیت الله نسبت داد اما سوای این این گمانه زنی ها ، مردم گرگان از این انتخاب راضی به نظر می رسند .

این امر می تواند بسته به دلایلی چون شخصیت آرام ، منطقی و سازمانی یحیی خاکی باشد و ثانیا او از تبار مردانی است که معنای غیرت و مردانگی را می فهمد و بوی باروت و ترکش را لمس کرده است ، او همرزم مردانی آسمانی بود که برای آرمان های انقلاب و امام راحل (ره) به جبهه ها رفتند و قطعا برای پاسداشت این آرمانها جلوی زیاده خواهی خواهد ایستاد .

این نقطه دقیقا همان جایی است که می تواند لغزشگاه یا پناهگاه یحیی خاکی باشد و گذشته پرافتخارش را برای نگه داشتن عمارت فرمانداری گرگان به مسلخ تردید ببرد .

مراسم تودیع و معارفه یحیی خاکی فرماندار جدید گرگان در سالن اجتماعات فرمانداری گرگان و بدون حضور خبرنگاران و با حضور چهره های مختلف سیاسی و اجتماعی برگزار شد و حضور همزمان استاندار و معاون سیاسی نشان از اهمیت این موضوع دارد .

علاوه بر آن حضور چهره های سیاسی تندرو چپ در این مجلس نشان داد ، آنهایی که 18 ماه است برای جایگاه فرمانداری گرگان دندان تیز کرده اند و مدام زیر پای احمدی اصولگرا را خالی می کردند ، ولی بجایی نرسیده اند اما در حال حاضر می خواهند بر کشتی ناخدایی سوار شوند که تمایلات سیاسی متفاوتی با آنها دارد .

این افراد قطعا در آینده به قصد مصادره فرماندار وارد میدان می شوند و هجمه های خود را بر فرماندار جدید افزون تر خواهند کرد و بعد از اینکه نتوانستند کرسی فرمانداری را بگیرند ، سعی خواهند کرد حداقل در معاونت ها و بخشداری بتوانند گزینه های محتمل خود را جایگزین کنند.

وانگهی گرگان تابلو استان گلستان است و بیشتر کسانی که در انتخابات سال 88 و حوادث بعد از آن به نوعی نقش داشتند و در تنور فتنه دمیدند ممکن است خود را به فرماندار نزدیک کرده و با توجه به اینکه انتخابات مجلس هم نزدیک است شاید بخواهند برای خود کلاهی نمدین ببافند.

با توجه به انتصاب اخیر مشاور سیاسی استاندار گلستان قطعا فشار این گروه بیشتر شده و سهم بیشتری از گرگان طلب می کنند و اینجا نقش یحیی خاکی به عنوان فرماندار دولت تدبیر و امید و به عبارتی فرماندار نظام جمهوری اسلامی کمی سخت می شود که باید جلوی زیاده خواهی ها و سهم خواهی های این گروه بایستد چرا که فرمانداری گرگان شرکت سهامی نیست که افراد و گروه های سیاسی به دنبال سهم خود باشند.

تا حال جاضر هم عقب افتادگی گرگان نشان از همین دیدگاه بوده که هر کس با توجه به سلایق سیاسی خود در این سالها خواسته بر این شهر حکومت کند که هیچ ثمره ای برای شهر نداشته است و لذا مردم گرگان امروز از فرماندار جدید می خواهند که تمام هوش و حواس و جسم و روح و توان خود را مانند دوران دفاع مقدس در خدمت اسلام ، انقلاب ، مقام معظم رهبری و مردم قرار دهد .

 

عماد  محمدرضا پور.گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار