صادق‌آباد مرکز بخش لوه از توابع شهرستان گالیکش، بالغ‌بر 480 خانوار و 1800 نفر جمعیت دارد.

صادق‌آباد نیازمند نگاه ویژه مسئولین شهرستانی و استانی است + تصاویر

این روستا متشکل از انواع قومیت‌ها نظیر فارس، ترکمن، سیستانی، کرد و ترک خراسان، کوهساری و بلوچ، در شرق استان گلستان و در جوار طبیعت سرسبز پارک ملی گلستان واقع‌شده است.

به گزارش گلستان 24، روستای صادق‌آباد ازجمله روستاهای بزرگ شهرستان گالیکش است که باکم و کاستی‌ها و محرومیت‌های عدیده‌ای روبرو است. با توجه به جایگاه سیاسیش نیازمند نگاه ویژه، دلسوزانه و مسئولانه مدیران و مسئولین شهرستان و استان است.

در حال حاضر صادق‌آباد به‌عنوان مرکز بخش لوه، به دلیل عدم اتمام طرح هادی روستایی و بهبود وضعیت جداول، معابر و آسفالت خیابان‌ها با وضعیت نامطلوبی مواجه است.

در این راستا تقاضای عاجزانه مردم و مسئولین محلی همان‌گونه که بارها با مسئولین شهرستان و استانی مطرح‌شده است، اجرا و اتمام طرح هادی، بهبود وضعیت جداول کشی، ساخت معابر و ارتقاء کیفیت راه‌های دسترسی و رفت‌وآمد اهالی است.

شایان‌ذکر است در اجرای طرح هادی طی سال‌های گذشته با نگاه مسئولین وقت بخش و روستا تنها در نیمه شرقی روستا جدول‌کشی و آسفالت خیابان‌ها صورت گرفته است و نیمه مرکزی و غربی مظلوم واقع‌شده است.

شایسته است بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این خصوص اقدامات مؤثرتری در جهت اجرایی شدن پروژه‌های مربوطه و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در این روستا به انجام رساند.

سالن ورزشی شهدای صادق‌آباد که به‌عنوان تنهاترین واصلی‌ترین مکان ورزشی و سرگرمی جوانان منطقه و شرق این شهرستان محسوب می‌شود که از ابتدایی‌ترین امکانات موجود بی‌بهره بوده و فاقد سیستم گرمایشی در فصول سرد سال و نیز سیستم سرمایشی در تابستان است. دستگاه آب‌سردکن نیز از نیازهای اولیه این سالن است.

در این خصوص ورزشکاران این بخش بارها از طریق دهیاری و بخشداری با اداره ورزش و جوانان گالیکش و استان مکاتباتی صورت داده‌اند ولی تاکنون نتیجه‌ای در برنداشته است.

پل گلزار شهدای صادق‌آباد نیز ازجمله خسارات و معضلات یادگار مانده از سیل سال 80 است که کماکان مشکلاتش پابرجا مانده و خواسته مردم در خصوص رفع این مشکل جامعه عمل پوشانده نشده.

گفتنی است طی چندین مرحله بازدید توسط بنیاد شهید و دفتر فنی و امور روستایی استانداری قول‌های مساعدی در این خصوص داده‌شده است و اما این قول‌ها برای مردم روستای صادق‌آباد ساخت پل نشده است.

مدرسه ابتدایی تخریب‌شده این روستا هم به‌خودی‌خود ازجمله موارد مهم است که مسئولین شهرستانی باید برای تحقق عدالت اجتماعی فکری برای آن کنند.

این مدرسه که در سه سال قبل به بهانه نوسازی و مرمت بنا از سوی مسئولین وقت آموزش‌وپرورش گالیکش تخریب‌شده است تا به امروز دست‌نخورده باقی‌مانده و چشم امید همه دانش آموزان و مردم روستا به دنبال ساخت این مدرسه است.

در بحث گردشگری و مناطق دیدنی در صادق‌آباد، می‌توان چشمه لال، تپه باستانی، مراتع داشلق و مگن دره، منطقه جنگلی کشانک و قارشه و آبشار ساری سو را نام برد که هریک در فصول مختلف سال پذیرای خیل کثیری از گردشگران و دوست داران طبیعت می‌باشند.

برای مسئولینی که بارها و بارها گردشگری در منطقه را جز اولویت‌های خود معرفی کرده‌اند صادق‌آباد می‌تواند شروعی جهت توسعه گردشگری و جذب گردشگر باشد. عمده‌ترین مشکل دراین‌باره نبود راه دسترسی مطلوب جهت رفت‌وآمد گردشگران است.

به‌طور مثال مسیر عبوری چشمه لال از کم‌ترین کیفیت ممکن برخوردار است که در این خصوص مسئولین گردشگری و جهاد کشاورزی می‌بایست نگاه ویژه و دقیق‌تری از خود بروز دهند.

از شروع به کار بخش لوه با مرکزیت صادق‌آباد مدت سه سال است که می‌گذرد ولی همچنان هیچ اداره و ارگانی تا به امروز به این بخش نقل‌مکان نکرده است و مردم این بخش تنها به داشتن بخشداری دل‌خوش کرده‌اند!

به امید روزی که صادق‌آباد و تمام روستاهای ایران آباد و آبادتر شوند و هرگز شاهد ترک روستاها از سوی روستائیان نباشیم.

samnmast 1

samnmast 1

samnmast 1

samnmast 1

samnmast 1

samnmast 1

samnmast 1

samnmast 1

samnmast 1

samnmast 1

samnmast 1

samnmast 1

samnmast 1

samnmast 1

samnmast 1

نیلکوه

ارسال نظر

آخرین اخبار