شورای اسلامی گنبدکاووس در جلسه غیرعلنی خود تصمیم گرفت استیضاح شهردار این شهر را به جریان بیاندازد. توضیحات شهردار نتوانست ۱۰ نفر از اعضای شورا را قانع کند.

استیضاح شهردار گنبد قطعی شد + تصاویر

به گزارش گلستان24، ظهر روز (پنجشنبه) جلسه‌ی پاسخگویی شهردار گنبد به موضوع طرح سوال از وی که ۱۰ روز پیش در پی عملکرد شهردار، عدم تمکین به تصمیمات و مصوبات شورا، عقیم ماندن توسعه عمرانی  و بی‌حرمتی به اعضا در صحن شورا با طرح ۱۵ سوال از طرف شورای اسلامی شهر گنبد کاووس برگزار شد.

در ابتدای جلسه پاسخ‌نامه شهردار به سوالات شورا در موضوع (طرح سوال) قرائت شد که شهردار گنبد به روند قانونی طرح سوال اعتراض داشته عنوان کرده بود؛ پیش از طرح سوال باید موضوعات به صورت شفاف از طرف شورا به ایشان تذکر داده می‌شد.

شهردار گنبد

قزلجه افزود: در صورت عدم اصلاح موضوع و تذکرات شفاهی شورا به صورت مکتوب سوال مطرح می‌شد و درج سؤالات در رسانه‌ها غیر قانونی بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر گنبد گفت: موارد پیش از این در جلسات متعدد در حضور شهردار به صورت رسمی شفاها در صحن شورا به ایشان تذکر داده شده همچنین طی نامه‌های متعدد کتبا نیز به شهردار ابلاغ شده است.

علی پورمندی در خصوص درج سوالات در رسانه‌ افزود: درج سؤالات در سایت شورا در راستای ماده‌ی ۷۶ قانون شوراها و اطلاع‌رسانی عمومی درخصوص مصوبات و تصمیمات شورا به صورت قانونی از طریق سایت شورا صورت گرفته‌ است.

شهردار گنبد تاکید کرد: در صورت عزل وی، موضوع طرح سوال را به ایشان از طریق مراجع قانونی (دیوان عدالت اداری) پیگیری خواهد کرد.

شهردار-شورای-شهر-گنبد

در پی پاسخ‌های مشروح و طولانی شهردار به سوالات مطروحه، ابراهیم عطالر یکی از اعضای شورای شهر بدون قضاوت اولیه و صرفا جهت تنویر افکار عمومی و حاضرین در جلسه مستندات مرتبط با سؤالات مطرح ساخت.

در پایان اعضای شورا در جلسه غیر علنی وارد شور شده و پاسخ‌های شهردار را مورد بررسی قرار دادند و در جلسه‌ای که حدود یک ساعت به طول انجامید تنها یکی از اعضای شورا (عبدالغفور یاپنگ غراوی) پاسخ‌ و عملکرد شهردار گنبد را قانع کننده اعلام کرد و ۱۰ نفر از اعضای شورا رأی به پیگیری قانونی و استیضاح شهردار دادند.

لازم به ذکر است، سوالات مطروحه (۱۵ سوال) از شهردار با تأیید و امضای ۱۱ نفر اعضای شورا اسلامی شهر گنبد کاووس به ایشان ابلاغ شده بود./ 

منبع: سلام گنبد

ارسال نظر

آخرین اخبار