طی حکمی از سوی استاندار گلستان، پوریا میرزا زنجانی به سمت شهردار بندرترکمن منصوب گردید و از خدمات سرپرست و شهردار پیشین شهرستان رحمت الله خوجه و حاج خدر ایری تقدیر گردید.

مراسم معارفه شهردار جدید بندرترکمن برگزار شد + تصاویر

به گزارش گلستان24، در مراسم معارفه شهردار جدید بندرترکمن که مسئولین استانی و شهرستانی حضور داشتند. رییس شورای شهربندرترکمن با اشاره به خدمات سرپرست سابق شهرداری در طول خدمت خویش و تبریک به میرزا زنجانی اظهار داشت: بی شک در انتخاب شهردار بین اعضای شورا اختلافاتی وجود دارد که ناشی از اختلاف سلیقه است وگرنه هیچ یک از اعضا اختلافاتی با یکدیگر نداشته و در وحدت کامل هستند.

وی افزود: همه اعضا در یک هدف مشترک هستند و آن رشد و توسعه شهرستان است و انشالله با توجه به پتانسیلها و ظرفیتها ضمن اتحاد و همدلی شورای شهر و توانمندی پرسنل شهرداری و استفاده از نظرات و آرای همشهریان کارهای مهمی در جهت پیشرفت شهرستان برداشته شود.

وی از مسولین استانی درخواست نمود با توجه به شهر توریستی بندرترکمن توجه ویژه ای به شهرستان داشته باشند.چرا که بندرترکمن کلید توسعه استان است.

بندرترکمن علیرغم ظرفیت های بالا، دچار عقب ماندگی شدید و نیازمند جراحی عمیق است

فرماندار بندرترکمن در این مراسم با تبریک به میرزا زنجانی اظهار داشت: این حضور طلایه روزهای روشنی برای این شهرستان است که انشالله به همت و مساعدت استانداری و همکاری اعضا بتوان شهرستان را در مسیر رشد و توسعه قرار دهیم.

عبدالحکیم فیروزی فرماندار بندرترکمن افزود: بندرترکمن علیرغم ظرفیتهای بسیار بالا در حوزه گردشگری دچار عقب ماندگی شدید و نیازمند جراحی عمیق است لذا باید در شهر تغییرات لازم اعم از تغییر مبلمان شهری و مسایل پیرامونی ایجاد شود و نگاه مسولین به شهر مساله مهی است که وظیفه شهرداری را سنگین تر می کند.

نماینده عالی دولت در بندرترکمن تصریح کرد: در این شهرستان 3 مشکل عمده و مهم وجود دارد که باید سریعتر رسیدگی شود. اول اینکه این شهر گرفتار سد معبر است و وضع خیلی نگران کننده ای در این شهر وجود دارد. دوم بحث سگهای ولگرد در شهرستان که علاوه بر زشت نمودن سیمای شهری آبروی شهر را برده است که باید به آن توجه ویژه شود .

فیروزی با اشاره به مشکل سوم شهرستان خاطر نشان کرد: متاسفانه افراد متکدی که در شهرستان وجود دارند ساکن شهر نبوده و مجموعه ای سازماندهی شده می باشند که وارد شهر شده و آبروی این شهر توریستی را می برند لذا در این مورد نیز باید رسیدگی جدی صورت گیرد.

وی با توصیه به شهردار جدید و جوان شهرستان اذعان داشت: با قابلیتهای ذکر شده و تجمیع آن می توان در جهت رشد و توسعه شهرستان گامهای موثری را برداشت لذا این شهرستان تحول عمیقی را در باب توسعه یافتن و تبدیل شدن به شهری توریستی به معنای کامل می طلبد که باید به آن توجه کرد.

فرماندار بندرترکمن ادامه داد: مدیریت می تواند با راهبری، تحول و تغییر منشا سازندگی های موثر شود لذا فرمانداری به عنوان نماینده عالی دولت با تمام وجود و ظرفیت آماده همکاری و حمایت از شهردار جدید است که انشالله با تلاش شبانه روزی این شهر به شهری نمونه و توریستی تبدیل شود.

 بندرترکمن از شهرهای ویژه استان در مقوله گردشگری است

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری گلستان در این مراسم اظهار کرد: مدیریت شهری از مباحث بسیار پیچیده و متفاوتی برخوردار است و انتخاب شدن در این وادی باید مشمول عنایات حضرت حق واقع شود.

 

احمد سردارزاده، مدیرکل دفتر امور شهری استانداری گلستان با اشاره اینکه عرصه مدیریت شهری کارکردش به سرعت مورد قضاوت مردم قرار می گیرد افزود: چون مقایسه دیده تا عمل کم است و مردم اثرات کارها را شاهدند زود به قضاوت می نشینند، عرصه ای که ناگزیر باید از روال سنتی فاصله بگیرد و به عمل برسد.

وی تصریح کرد: مدیران شهرداری باید به نظافت و زیباسازی شهر توجه کرده و با وجود اختلاف سلایق ظرفیت سازی نموده و به برنامه متقن خود برسند.

سردارزاده با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در مورد شان مسولین ادامه داد: شان مسولین خدمت گذاری برای مردم است لذا نگاه تیزبینانه امام خمینی ظرفیتی را برای تجلی مردم سالاری و استفاده از شوراهای اسلامی شهر و روستا که در اوایل انقلاب وجود نداشت و با پیگیری مقام معظم رهبری در شهرداری ها  عملیاتی شد ایجاد نمود که خدمتگذار و خادم مردم باشند.

مدیرکل دفتر امورشهری استانداری اذعان داشت: مدیران شهری باید دنبال ایجاد منابع پایدار و زمینه ساز بخش خصوصی به معنای واقعی و نه شعار باشند به نحوی که به این باور برسیم که سرمایه گذاری کمک حال مردم و شهروندان ما شود که قطعا منابع درآمدی خوبی را شاهد باشیم.

وی ابراز داشت: بندرترکمن ازشهرهای ویژه استان در مقوله گردشگری است لذا شهردار باید با تلاش خویش زمینه ساز پیشرفت در شهرستان شود چرا که شان مردم این شهرستان بیشتر از این ارزش دارد و باید به آن توجه داشت.

شهردار نمونه سابق کردکوی یادآور شد: میرزا زنجانی از جوانان خوبی است که تحصیلات مرتبط و تجربه خوبی در سه سال گذشته در استانداری داشته و انشاالله با ظرفیت سازی لازم زمینه رشد و توسعه شهری را در این قطب گردشگری فراهم کند.

انتهای پیام/

منبع: آوای ترکمن

ارسال نظر

آخرین اخبار