با حضور نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی خورشیدی به عنوان مدیر کل جدید اوقاف و امور خیریه استان گلستان معرفی شد.

مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه گلستان معرفی شد

به گزارش گلستان24، صبح امروز مراسم تکریم و معارفه مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان گلستان با حضور نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار شد.

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان گلستان در این مراسم اظهار کرد: مقام معظم رهبری وقف را یک نهاد ممتاز دینی برشمردند و همین جمله اهمیت وقف را بیان می‎کند.

حجت‌الاسلام سید جواد رئوف سیدنژاد تصریح کرد: اوقاف و امور خیریه استان در چند سال گذشته با توجه به محورهایی مثل موقوفات و بقاء متبرکه و اماکن مذهبی عملکرد خوبی داشته و همچنین با توجه به ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه که مقام معظم رهبری در چند سال گذشته به آن تاکید داشتند از نهادهایی بود که خوب درخشید و حتی مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خوشحالیم که توانستیم کاری کنیم که مردم و هم مقام معظم رهبری از ما رضایت داشته باشند، افزود: در بیش از چهار سال گذشته که در استان گلستان مسؤول اوقاف بودم، مسئولان دستگاه‎های اجرایی، نماینده ولی فقیه استان گلستان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی همکاری خوبی با این سازمان داشتند.

وجود 123 بقعه متبرکه در گلستان

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با بیان اینکه 123 بقعه متبرکه در استان گلستان وجود دارد، ابراز داشت: توجه به نیروی انسانی، اجرای 36 طرح جامع برای امامزادگان استان، انعقاد بیش از 20 قرارداد مشارکت با دستگاه‎های اجرایی، اجرای بیش از 900 برنامه فرهنگی و آموزشی از جمله نشاط فرهنگی و سوگواره و اعزام پنج دوره مبلغ از استان قم از جمله برنامه‎هایی بود که طی این سال‎ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه در سال 1390 تنها 80 نفر مبلغ در سراسر استان وجود داشت، بیان داشت:  امروز بالغ بر 200 مبلغ، در سراسر استان گلستان همکاری می‎کنند.

 مدیر کل اسبق اوقاف و امور خیریه گلستان به صدور بیش از 500 احکام هیأت امنا و صدور 500 فقره سند موقوفات طی سال‎های گذشته اشاره کرد و گفت: ساخت و ساز توسط اداره کل اوقاف استان گلستان از سال 1379 تا 1391 کمتر از 4 هزار و 800 متر مربع بود اما از سال 1391 تا 1395 بیش از 20 هزار متر مربع در موقوفات استان ساخت و ساز انجام شد.

رئوف در پایان با بیان اینکه بزرگترین مجتمع موقوفه در چاله‌باغ در حال ساخت و ساز است، ابراز کرد: اداره کل اوقاف گلستان بزرگترین موقوفه باغی گلستان را در 369 هکتار و با کشت 180 هزار اصل نهال احداث کرده است.

بر اساس این گزارش، در این مراسم از تلاش‌های حجت‌الاسلام سید جواد رئوف سیدنژاد تقدیر و حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی خورشیدی به عنوان مدیر کل جدید اوقاف و امور خیریه استان گلستان معرفی شد.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار