رئیس کانون مداحان و شعرهای آیینی کشور، برخورداری از خوش‎رویی، خوش‎خویی و خوشبویی را مهم خواند و گفت: این مؤلفه‎ها در نوع برخورد با مستمع بسیار اثرگذار و اثربخش است.

رئیس کانون مداحان و شعرهای آیینی کشور:اثرگذاری مداح در خوش‎رویی و خوش‎خلقی است/ آمده‎ایم با امام حسین(ع) محشور شویم نه مشهور

به گزارش گلستان24، مصطفی خورسندی در همایش ستایشگران و خادمان اهل‎بیت (ع) که به مناسبت فرا رسیدن بزرگداشت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و ماه مبارک رمضان در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: اگر کسی کار خالصانه انجام ندهد هر قدر که آن کار زیبا باشد به نتیجه که باید نمی‎رسد.

وی، نیت خدایی و خالصانه را بسیار مهم خواند و تصریح کرد: بیشترین عمل اگر با نیت خدایی و خالص انجام نشود کم ارزش است اگر کاری می‎کنیم ولو اندک باید برای خدا باشد، حساب و کتاب خدا با حساب و کتاب ما فرق می‎کند.

رئیس کانون مداحان و شعرهای آیینی کشور افزود: واژه مداح بار معنایی زیبایی دارد که «م» آن از متدین بودن، «د» آن از دانش، «ا» آن از ادب و اخلاق، اخلاص،احترام به پیشکسوت و روحانیت و «ح» نیز از حُسن سلیقه نشأت می‎گیرد.

خورسندی گفت: انسان بدون هیچ مقدمه‎ای نمی‎تواند وارد عرصه ستایشگری شود و بدون اینکه خودش را آماده کند در این حوزه ورود پیدا کند.

وی بر لزوم آموزش علاقمندان به عرصه مداحی تاکید کرد و افزود: حوزه‎های ستایشگری در استان با هماهنگی بین سازمان تبلیغات و سپاه یک دوره آموزشی برای قشر جوان بگذارند چراکه بسیاری از مباحث باید به قشر جوان داده شود تا هدف را گم نکنند، نیاز به آموزش یک ضرورت جدی است.

 

بزرگان جامعه مداح باید در جلسات مداحان جوان حضور پیدا کنند

رئیس کانون مداحان و شعرهای آیینی کشور بیان کرد: بزرگان جامعه مداح باید در جلسات مداحان جوان حضور پیدا کنند برخی از جلسات ممکن است باب میل ما نباشد به بیان شهید مطهری «فرد را آنگونه بپذیر که هست، آنگونه می‎شود که می‎خواهد»، تدین در این عرصه حرف اول را می‎زند.

خورسندی ادامه داد: سیل جمعیت در برخی مجالس مداحی نه تنها نقطه قوت نیست بلکه در جاهایی نقطه ضعف محسوب می‎شود به میزانی که عمر از انسان در این جلسات گرفته می‎شود باید در قیامت نسبت به آن پاسخگو باشیم اگر یک ساعت وقت این جمعیت را گرفته باشیم باید 2 هزار ساعت جواب پس بدهیم.

وی با اشاره به اینکه آمده‎ایم با امام حسین (ع) محشور شویم نه مشهور؛ گفت: انس با عبادت، انس با تحجر، انس با مفاتیح، انس با ادعیه و قرآن دارند مسیری که می‎روند مسیر درست است.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار