نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا، با حضور در در سفارت سوئیس در واشنگتن، با سه ایرانی-آمریکایی‌ که در راستای تبادل زندانیان بین تهران و واشنگتن آزاد شدند، دیدار کرد.

دیدار نماینده‌ اوباما با جیسون‌ رضائیان و سعید عابدینی +عکس
نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در سفارت سوئیس در ایالات متحده با سه تن از ایرانی آمریکایی‌هایی که پیشتر در ایران زندانی بودند، دیدار کرد.

به گزارش گلستان24، بیست و ششم دی ماه سال 1394 بود که بر اساس طرح تبادل زندانی بین ایران و آمریکا، 4 دو تابعیتی از زندان اوین و ۷ ایرانی محبوس در آمریکا آزاد شدند.

دادستان تهران در آن روز اعلام کرد که جیسون رضاییان، سعید عابدینی، امیر حکمتی، نصرت الله خسروی رودسری، از زندان آزاد شدند.

همزمان ۷ ایرانی هم که در آمریکا محبوس بودند با دستور مقامات دولت و قضایی ایالات متحده آزاد شدند.

حالا امروز پنجشنبه خبر رسیده یکی از مقامات ارشد آمریکایی که به گزارش و اعلام رسانه‌های این کشور از افراد مهم و اصلی در روند مذاکرات برای عملی شدن طرح تبادل زندانیان با ایران بوده، با رضائیان، عابدینی و حکمتی دیدار کرده است.

«رابرت مک گورک» که همزمان نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف مقابله با داعش هم هست، در سفارت سوئیس در آمنریکا با این سه تن دیدار کرد.

خود او در این باره گفته است: «افتخار بسیار بزرگی است که جیسون رضائیان، سعید عابدینی و امیر حکمتی را با هم و آزاد می‌بینم».

این دیدار در حالی صورت گرفته که امیر حکمتی یکی از این سه زندانی آزاد شده در راستای تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا ماه گذشته با دلگرمی از حکم دادگاه عالی برای برداشتن ۲ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران، علیه جمهوری اسلامی به دادگاه شکایت کرده تا «غرامت» بگیرد.

در شکایتنامه عضو سابق نیروی دریایی آمریکا علیه ایران ادعا شده که او در زندان، مورد شکنجه‌هایی از قبیل کتک‌کاری، محرومیت از خواب، تزریق مواد و آزار روانی قرار گرفته است

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار