اراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس با هشدار به قانونگذاران آمریکا در مورد اعمال تحریم های جدید علیه ایران برسر برنامه هسته ای این کشور گفتند چنین اقدامی باعث برهم خوردن مذاکرات خواهد شد و به طور بالقوه می تواند منجر به آغاز جنگ شود و کنگره نیز در این مسئله نقش خواهد داشت.

اظهارات مهم اوباما درباره توافق بزرگ با ایران

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس  با هشدار به قانونگذاران آمریکا در مورد اعمال تحریم های جدید علیه ایران برسر برنامه هسته ای این کشور گفتند چنین اقدامی باعث برهم خوردن مذاکرات خواهد شد و به طور بالقوه می تواند منجر به آغاز جنگ شود و کنگره نیز در این مسئله نقش خواهد داشت. 
 
به گزارش گلستان 24، رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد، اگر طرحی از سوی کنگره مبنی بر تحریم جدید ایران به دست وی برسد، آن را وتو خواهد کرد. 
 
اوباما از اعضای کنگره از جمله دموکراتها خواست مادامی که گفتگوها با ایران در جریان است، به دنبال تحریمهای جدید علیه ایران نباشند. 
 
وی افزود: این اقدام به دلیل تضعیف مذاکرات اصلا مناسب نیست و کنگره باید صبور باشد. 
 
اوباما اضافه کرد: پیام اصلی من به کنگره این است که آتش خود را نگه دارید تا ببنیم می توانیم این مشکل بزرگ را بدون متوسل شدن به جنگ حل کنیم. هیچ کس در سراسر جهان از جمله ایرانی ها به توانایی من به تصویب تحریم ها در صورت شکست مذاکرات باور ندارد. 
 
رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: اگر این گفتگوها شکست بخورد، ایران هیچ محدودیتی نخواهد داشت که برنامه هسته ای خود را پیش نبرد. 
 
وی افزود: ایران می‌تواند آمریکا را به دلیل بر هم زدن توافق مقصر بداند و دیگر کشورها نیز همین نظر را خواهند داشت. 
 
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر انگلیس گفت: در بسیاری از موارد؛ اختلافات زیادی با ایران داریم. 
 
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت شانس دستیابی به یک موافقتنامه دیپلماتیک با ایران احتمال دارد کمتر از 50 / 50 باشد. /ایسنا
 

ارسال نظر

آخرین اخبار