مدتی است که دو پل هوایی در دو ضلع میدان شهرداری گرگان بدون پله به حال خود رها شده و علاوه بر ازدوحام ترافیک و چهره بد شهری، مواردی از بی مبالاتی امنیتی را نیز شاهد هستیم.

بی‎نظمی مقابل شهرداری گرگان/ پل معلقی که با روان مردم بازی می‎کند + تصاویر

به گزارش گلستان24، اهمیت به نظم شهری و فضاسازی و زیباسازی آن از جمله وظایفی است که بر عهده شهرداری و شورای شهر قرار دارد، با این وجود نزدیک به یک ماه است که پله های ثابت دو پل هوایی در دو ضلع میدان وحدت گرگان (میدان شهرداری) برداشته شده و با نمایی نامناسب به حال خود رها شده اند.

88

گذشته از بسته شدن پله های برقی این دو پل و کندن پل های ثابت و مجبور شدن عابران پیاده برای عبور از عرض خیابان و افزایش ازدحام ترافیک در این دو مسیر (که البته عدم وجود مامور راهنمایی رانندگی نیز قابل اغماض نیست)، متاسفانه منظره بدی از آویزان بودن سیم های برق از پل ها و بیرون زدن میله گردها از سازه سیمانی پایین پل ها را شاهد هستیم.

55

بی شک هر فرد و نهادی که بخواهد در هر نقطه ای از شهر فعالیت عمرانی و ساخت و ساز انجام بدهد موظف است با یک نایلون مخصوص آبی رنگ اقدام به جداسازی آن منطقه بکند ضمن اینکه مسئولیت تأمین ایمنی آن را نیز بر عهده دارد اما درست در مقابل اداره اصلی شهرداری، آن هم در میدان اصلی شهر و در پرترددترین نقطه می بینیم که خود شهرداری به این وظایف بی توجه بوده و علاوه بر زشت سازی چهره شهر ایمنی لازم را نیز رعایت نکرده است.

99

آویزان بودن سیم های برق از این پل خواه و ناخواه تشویش و ترس در مردم ایجاد کرده و مردم از اینکه شاید این سیم ها برق داشته باشند و خطر برق گرفتگی آنان و یا فرزندانشان را تهدید کند با احتیاط و با فاصله از آن قدم بر می دارند، با این اوصاف می بینیم که این اقدام شهرداری آرامش روانی شهر را هم مورد تهدید قرار داده است.

77

البته اقدامات عمرانی شهردار گرگان نظیر روگذرها و زیرگذرهای متعددی که افتتاح شده و یا در دست افتتاح است از نظر دور نمانده اما وضعیت این دو پل در میدان اصلی شهر هم مسئله کوچکی نیست که بتوان از آن چشم پوشید و لازم است که هر چه زودتر این وضعیت ساماندهی شود.

انتهای پیام/

منبع: پاسرو

ارسال نظر

آخرین اخبار