رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد

رئیس کل دادگستری استان گلستان با تاکید بر اینکه به شدت با تخلفات عمدی در دستگاه قضا برخورد می‎شود، گفت: در مدت یک سال اخیر سه نفر از قضات متخلف استان گلستان حکم انفصال از خدمت گرفتند.

حکم انفصال از خدمت برای 3 قاضی متخلف در گلستان

به گزارش گلستان24، هادی هاشمیان صبح امروز در گفت‌‎و‌گو با خبرنگاران استان با بیان اینکه سلامت دستگاه قضایی امری بسیار مهم است، اظهار کرد: دو نفر از قضات متخلف در دادگاه و یک نفر در دادسرا حکم انفصال از خدمت گرفتند و در طول یک سال سه نفر از قضات متخلف اخراج شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به اینکه دستگاه قضایی یک دستگاه رها شده نیست، افزود: اگر مردم تخلفی از سوی قاضی و یا کارمندان دادگستری مشاهده کردند به ستاد خبری اطلاع دهند تا موضوع به سرعت پیگیری شود.

هاشمیان با اشاره به اینکه دادسرای انتظامی قضات در مرکز استقرار یافته است بیان کرد: هر پرونده که به یک قاضی ارجاع می‎شود احتمال یک یا چند تخلف را دارد ولی یک قاضی که حداقل به طور میانگین ماهانه 200 پرونده رسیدگی می‎کند و در سال چیزی حدود 2 هزار و 400 پرونده را شامل می‎شود دقت در سلامت قضایی را مدنظر دارد، اگر تخلفی هم دیده می‎شود غیرعمدی است.

وی در خصوص سرقت‎های متعدد از دستگاه‎های خدمات‎رسان گفت: سرقت در این دستگاه‎ها به شدت کاهش پیدا کرده است.

رئیس کل دادگستری گلستان بیان کرد: رتبه یک جرایم در استان گلستان در برخی ماه‎ها ضرب عمدی و در برخی ماه‎ها سرقت‎های تعریزی است رتبه‎های بعدی جرایم نیز تهدید، توهین و تصادفات است که جزو جرایم غیرعمدی محسوب می‌شوند.

هاشمیان با اشاره به اینکه مطالبه طلب در پرونده‎های حقوقی رتبه یک را دارد، اظهار کرد: در پرونده‎های حقوقی و کیفری، خوردن مال مردم بیشترین جرایم را تشکیل می‎دهد که نشان می‎دهد قبیح بودن این کار در جامعه در حال از بین رفتن است و این یک زنگ خطر برای دستگاه‎های فرهنگی محسوب می‎شود.

وی با بیان اینکه تغییر یافتن جای هنجارها با ناهنجاری‎های یکی از دغدغه‎های مقام معظم رهبری است، افزود: دستگاه‎های فرهنگی باید برای چنین معضلاتی ورود کرده و برنامه داشته باشند.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به اینکه اخلاقیات و آستانه صبر و تحمل در جامعه پائین آمده است، گفت: مردم با کوچکترین مسأله‎ای به یکدیگر توهین و تهدید می‎کنند، گاهی دیده شده به خاطر بوق زدن یک اتومبیل، درگیری لفظی پیش آمده و در نهایت منجر به فوت یکی از طرفین شده است.

هاشمیان با بیان اینکه نرخ رسیدگی اطاله دادرسی از 96 به 86 روز کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: با افزایش تعداد شعبات، ورود قضات جدید و کادر قضایی نرخ اطاله دادرسی در استان گلستان کاهش یافته است، 20 قاضی به دادگستری استان افزوده شده است.

وی از کمبود نیروی انسانی در دستگاه قضایی استان خبر داد و گفت: با 52 درصد نیروی انسانی کار می‎کنیم و 48 درصد نیروی انسانی کمبود داریم.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار