مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه یکی از مولفه‎های اقتدار، فرهنگ غنی است، گفت: استان گلستان و مردم این استان از فرهنگ غنی برخوردار هستند.

گلستان از فرهنگ غنی برخوردار است / وجود فرهنگ در جامعه همچون جاری بودن خون در رگ‎ است

به گزارش گلستان24، حجت‎الاسلام نورالله ولی‎نژاد سه‌شنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: فرهنگ یکی از مولفه‎های مهم و اساسی در توسعه است و اگر فرهنگ را زیربنا و یک اصل بدانیم به طور قطع در تمام زوایای جامعه، فرهنگ ضرورت دارد و بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه اگر فرهنگ را روبنا برشمریم قطعا جزو اولویت‎های فرعی محسوب می‎شود، ابراز کرد: ما لباس فرهنگ را به تن کردیم و بر این باوریم که فرهنگ زیربنا است و در همه زوایای فرهنگی نقش فونداسیون جامعه را دارد.

وجود فرهنگ در جامعه همچون جاری بودن خون در رگ‎ است

ولی‎نژاد با بیان اینکه فرهنگ، نقش هوا را در جامعه ایفا می‎کند، تاکید کرد: همان‎طور که انسان‎ها بدون هوا می‎میرند جامعه بدون فرهنگ نیز حیات نخواهد داشت و به زوال کشیده می‎شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه وجود فرهنگ در جامعه همچون جاری بودن خون در رگ‎ است، اذعان کرد: اگر خون در رگ‎های انسان جاری باشد انسان دارای حیات است و همچنین درصورت عدم وجود فرهنگ در جوامع، حیات جامعه به خطر خواهد افتاد و جامعه بدون حیات قابلیت زندگی را ندارد.

وی افزود: اگر فرهنگ جامعه به درستی مهندسی و طراحی شود و آن را تبدیل به باور کنیم جامعه‎ای شکوفا و فعال خواهیم داشت.

موانع وجود نداشته باشد فرهنگ پویایی نخواهیم داشت

ولی‎نژاد در خصوص نقش و جایگاه فرهنگ در عملکرد اداره تبلیغات اسلامی، گفت: ماموریت ما اساسا یک ماموریت فرهنگی است و رسالت ما نیز بر اساس فرهنگ تعریف می‎شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه فرهنگ با چالش همراه است، تصریح کرد: نظام اجتماع بر این مبنا است و باید اختلاف در مفاهیم فرهنگ وجود داشته باشد و ما در فرهنگ 180  نوع تعریف داریم.

وی با بیان اینکه اگر موانع وجود نداشته باشد فرهنگ پویایی نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: وجود موانع باعث می‎شود تا فرهنگ فعال و دارای حیات باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار