«گرگان مهربان ما» جشنواره ای با فرصت ابراز مهر و محبت گرگانی‌ها به همنوعان خود و ترویج فرهنگ نوع دوستی در گرگان در حال برگزاری است.

جشنواره «گرگان مهربان ما» فرصتی برای ابراز محبت مردم گرگان

به گزارش گلستان24، جشنواره گرگان مهربان ما، جشنواره‌ای برخواسته از دلهای مهربان گرگانی‌ها، دل‌هایی که در این روزگار پرمشغله به یاری دست‌های نیازمندی می‌روند که چشم امیدشان به باران رحمت مردم شهرشان است.

جشنواره ای متفاوت با طعم جُنگ شادمانه

این جشنواره متفاوت‌تر از جشنواره‌های دیگری است که در گرگان برگزار شده است، چرا که همراه با برگزاری موسیقی زنده و جُنگ شادمانه است و به مدت هشت روز از تاریخ ۱۷ تیر لغایت ۲۴ تیر از ساعت ۱۷ الی ۲۲ شب پذیرای علاقه مندان است. هر شب از طنز پردازان مطرح و گروه‌های موسیقی دعوت می‌شود تا به شکل رایگان به اجرای برنامه بپردازند تا فرصتی فراهم شودتا افرادی که طعم اجرای کنسرت زنده را نچشیده‌اند بچشند و مدتی هرچند کوتاه در کنار خانواده فضای شادی را تجربه کنند.

مکان برگزاری جشنواره سایت جانبی هتل آپارتمان باباطاهر واقع در نهارخوران گرگان است. ساعت حدود ۶ عصر است. برای تهیه گزارش میدانی قدم به فضای درون محوطه می‌گذارم. در سمت راست مجموعه خیمه‌های متعددی با محصولات مختلفی برای فروش برپا شده است، بوی آش رشته فضا را پر کرده است.

به سراغ سارا تیموری دبیراجرایی این جشنواره می‌روم. تیموری گروه برگزار کننده این جشنواره را موسسان خیریه «من بهارم» که متعلق به کودکان سرطانی است معرفی می‌کند و می‌گوید: جامعه هدف ما در برگزاری این جشنواره متفاوت از کودکان سرطانی بود و از آنجایی که موسسه من بهارم را همه به اسم کودکان سرطانی می‌شناسند تصمیم گرفتیم این جشنواره را با عنوان دیگر برگزار کنیم.

تیموری ادامه می‌دهد: این جشنواره با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر گرگان برگزار شده و جا دارد از حجت الاسلام مهدوی رئیس اداره ارشادگرگان به دلیل حمایت‌های بی وفقه و صدور مجوزهای مربوطه در رابطه با برگزاری این جشنواره تقدیر کرد.

جشنواره ای برای خانواده های نیازمند

این فعال اجتماعی می‌گوید: در برگزاری این جشنواره جامعه هدف ما خانواده‌های نیازمند و افرادی هستند که در خانه‌هایی زندگی می‌کنند که بعضی از آن‌ها حتی سقفی روی سر خود ندارند، ما لیستی از این افراد تهیه کرده‌ایم و عواید برگزاری این جشنواره بین این افراد تقسیم می‌شوند.

 

تیموری اضافه می‌کند: از آنجایی که عزت نفس پدرهای خانواده برایمان مهم بود، از این رو تلاش کردیم محیطی را فراهم کنیم تا خانواده‌هایی که قصد کمک دارند این کمک‌ها را در قبال دریافت خدمات از سوی ما بپردازند و به گونه‌ای نباشد که فقط صرفاً پرداخت صدقه باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های جُنگ شادمانه می‌گوید: تمام نمایش‌های ما و اجرای موسیقی زنده بدون بلیط برگزار می‌شود تاافرادی که از این برنامه‌های شاد استفاده می‌کنند در صورت تمایل از غرفه‌های که برپا شده خرید کنند و به این شکل در کمک کردن به همنوعان خود قدم بردارند.

تیموری تعداد غرفه‌های موجود در نمایشگاه را ۱۴ غرفه عنوان می‌کند و می‌گوید: یکی از این غرفه‌ها را به پناهگاه محبت حیوانات اختصاص دادیم و عواید فروش از این غرفه متعلق به خود این تشکل است که در زمینه نگه داری سگ‌های بیمار و آسیب دیده فعالیت می‌کند چرا که ما معتقدیم مهربانی و کمک شامل تمام مخلوقات خداوند می‌شود.

از تیموری خداحافظی می‌کنم وشروع به چرخ زدن میان غرفه‌ها می‌کنم، تعدادی از غرفه‌ها مختص غذاهای گرم و سرد است، تعدادی مربوط به صنایع دستی،اسباب بازی فروشی، فروش عسل طبیعی، مصنوعات چرم، فینگل فوود، آتلیه عکاسی و ... است.

پناهگاه محبت، اولین پناهگاه سگ های بی پناه در گلستان

مقابل غرفه مربوط به پناهگاه محبت می‌ایستم، چند جوان مشغول رتق و فتق امور هستند، نحوه فعالیت‌های مجموعه‌شان را جویا می‌شوم، علی ناظری مسئول روابط عمومی این پناهگاه می‌گوید: پناهگاه محبت اولین پناهگاه برای حیوانات آسیب دیده و بی سرپرست در سطح استان گلستان است که سگ‌های بیمار، مصدوم و ... را تحت حمایت خود قرار داده و بعد از بهبودی این سگ‌ها رادر اختیار افرادی که کارخانه دار، باغدار و ... هستند قرار می‌دهد تا نگه داری کنند.

ناظری ادامه می‌دهد: هزینه درمان این سگ‌ها از طرف اعضای پناهگاه و خیرین تأمین می‌شود و از آنجایی که هنوز فرهنگ حمایت از حیوانات در بین مردم ما جا نیفتاده است ما در این جشنواره شرکت کردیم تا نشان دهیم حیوانات هم مانند سایر دیگر نیازمندان به حمایت نیاز دارند و آنچه که این وسط مهم است جان این حیوانات است.

از ناظری تشکر و خداحافظی می‌کنم ودر همین حین چشمم به نیکان آرخی، فعال اجتماعی حوزه زنان می‌خورد، به سراغش می‌روم و نظرش را در رابطه با برگزاری این جشنواره می‌پرسم.

آرخی که طریق شبکه‌های مجازی و گروه‌های تلگرام از برگزاری این جشنواره مطلع شده است، معتقد است شاید غرفه‌ها به لحاظ محصولات غنی نباشند اما برگزاری این جشنواره حرکت نمادین زیبایی است که باعث جلب توجه افراد بیشتری به سمت کارهای خیریه می‌شود و اینکه این جشنواره‌ها سالی چند بار با موضوعات مختلف در مکانهایی مانند بافت قدیمی گرگان و یا فضاهایی این چنینی برگزار می‌شود می‌تواند طیف‌های بیشتری را هم در بر بگیرد.

این فعال اجتماعی می‌گوید: قبلاً شاهد بودیم اینگونه مراسم خیریه توسط افراد مسن و پا به سن گذاشته برگزار می‌شد اما من به عنوان فردی که این فعالیت‌ها را رصد می‌کنم شاهد نوآوری هستم و می‌بینم که امروزه بیشتر جوانان هستند که برگزاری اینگونه مراسم را به دست گرفته‌اند.

آرخی اضافه می‌کند: محصولاتی که در این نمایشگاه عرضه می‌شود حرفه‌ای انتخاب نشده و به نوعی باعث سردرگمی مخاطب می‌شود؛ شاید اگر مجمعی وجود داشته باشد تا وظیفه آموزش و ساماندهی این گروه‌های فعال خیریه را به عهده بگیرد شاهد برگزاری جشنواره‌هایی با کیفیت بالاتر و منسجم‌تر باشیم.

منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار