کانون وبلاگ نویسان " حرف لر " نوشت:

حجاب احساس ارزشمند و موقعیتی بلند مرتبه برای زن است که واقعا بعضی مواقع توسط زنان جامع ما نادیده گرفته میشود وکمترین اهمیتی به آن داده نمیشود

 سواحل شمالی کشور غرق بی حجابی

کافی است این چند روز تعطیل به سواحل شمالی کشور سفر کرده باشید و اوج بی حجابی کاملا مشاهده می کردید، به طور کلی هیچ گونه نظارت فرهنگی روی این وضعیت وجود نداره. از طرف مردمی که دغدغه حجاب رو دارند به هیچ عنوان هیچ گونه برخوردی با این گونه افراد ندارند،میتوان گفت که نهی از منکر به صورت خیلی مخوفی تعطیل شده است. همچنین هیچ گونه نظارت دقیقی از طرف دولت و شهرداری مناطق وجود ندارد. در مواردی دیده می‌شد که مأمور مبارزه با بی‌حجابی از کنار بی‌حجاب رد می‌شدند و هیچ گونه برخوردی با فرد بی‌حجاب نداشتند. و بی حجابی در سواحل شمالی کشور کاملا یک رسم شده است ویک نکته حساس اون هم اینه که خیلی از انسان ها فکر می‌کنند که اگر وضعیت حجاب آزاد بشه دگ خیلی گلستان می‌شه و آزار جنسی کم میشه و دیدها پاک میشه و ... . بهشون پیشنهاد می‌کنم یه آمار بگیرند ( اگر خبرگزاری های ایرانی رو قبول ندارند از خبرگزاری های خودشون استفاده کنند ) ببینند در کشور هایی که به قول خودشون آزادی وجود داره میزان آزار جنسی چه مقداره!!! 

بی‏ حجاب در اندیشه نمایش خود و زیبایی خویش است این امر که عقده حقارت انسان را می‏‎نمایاند، زمینه رشد و تعالی وی را نابود می‎‏سازد و کسی که با نمایش زیبایی خود در اندیشه جلب نظر دیگران به سر می‎‏برد، در حقیقت می‏خواهد با تکیه بر جذابیت‏‎های ظاهری خویش و نه اصالت‏‎ها و ارزش‎‏های متعالی خود، جایی در جامعه بیابد.

   هر کس در برابر خود و دیگران مسئول است  و انسان به انجام موفقیت‎‏آمیز مسئولیت به استعداد و برخورداری از توانمندی‏های متناسب و ظرفیت‏‎های روان‎شناختی و جسمی نیاز دارد. بنابراین، حجاب شرط موفقیت در انجام دادن و سپردن برخی مسئولیت‌ها است.

 انسانی که زندگی‏اش تحت فرمان و اراده‏ خود نیست، در حس هویت‎یابی خود دچار شکست شده است، زیرا سلیقه و خواست دیگران در زندگی‏اش تأثیر می‏‎گذارد و چنان زندگی می‎‏کند که دیگران می‏‎پسندند

تبدیل روحیه حجاب گرایی به حجاب گریزی یک سری عوامل ویژه و علت های خاص دارد که اگر مردم و مسئولین به دنبال رفع این مشکل ها هستند باید در جهت رفع این علت ها تلاش کنند.

 

بی تفاوتی خانواده ها نسبت به بی حجابی و بد حجابی فرزندان*

 

بی تفاوتی خانواده ها نسبت به این موضوع اولین علت حجاب گریزی است چرا که آنها نسبت به مسواک زدن فرزندانشان با اهمیت و جدیت برخورد می کنند و گاهی حتی فرزندان خود را تنبه می کنند اما نسبت به حجاب بی تفاوت هستند و خانواده ها نه خود به دنبال شناخت هستند و نه در فرزندان خود ایجاد شناخت می کنند.

 

خانواده هایی که در گذشته نه چندان دور در مورد کوچکترین مسائل مربوط به حریم ها و حفظ حجاب حساس بودند به گونه ایی که با نصب دق الباب زنانه و مردانه اهمیت این موضوع را نشان می دادند و تا این حد رعایت میکردند اما متأسفانه امروز ما شاهد بی تفاوتی خانواده ها در بحث حجاب فرزندان هستیم.

 

بی تفاوتی مسئولین سه قوه و جدی نگرفتن حجاب گریزی و بدحجابی در جامعه*

 

حجاب گریزی این است که مسئولین سه قوه مقننه،مجریه و قضاییه این موضوع را جدی نگرفته اند و اگر نگاهی به تمام نطق ها و مصوبات مجلس بیندازیم می بینیم

 که در خصوص آسیب های این معضل اجتماعی اصلا ورود پیدا نکرده اند و با نگاهی گذرا به دولت های گذشته تا کنون در می یابیم که درصد کمی از لوایح و مصوبات در خصوص حجاب بوده است که این چیزی جز  بی تفاوتی سه قوه را نمی رساند.

 

بی تفاوتی صدا و سیما و رسانه های نوشتاری*

 

صدا و سیما گاهی با پخش و تولید یک فیلم،خود زمینه ساز بدحجابی و حجاب گریزی در جامعه می شود که این بی تفاوتی بسار خطرناک است.

 

تهاجمات و اقدامات فرهنگی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی*

 

این راهکار باید از سوی مسئولین فرهنگی سیاست گذاری و اجرایی شود

 

ولنگاری فرهنگی در بخش تولید مد و لباس*

وارد پاساژ که می شوی مشاهده می کنید بازار لباس ما مملو از مد و الگوهای غربی است و کمتر لباس و مدی متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی دیده می شود، این لباس ها یا از طریق قاچاق و یا الگو برداری از غربی ها و تولیدی های زیر زمینی وارد بازار می شوند که متأسفانه بی توجهی مسئولین به این امر دامن زده است به گونه ای که زنان جامعه به هنگام خرید قدرت انتخاب ندارند و مجبور هستند این مد و الگو را تهیه کنند چرا که  بهتر از این در بازار وجود ندارد و این به دلیل عدم حمایت از بازار تولید داخلی است و گرنه اگر لباس خوب متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی در جامعه گسترش پیدا کند و قیمتش مناسب باشد جامعه به سمت آن گرایش پیدا خواهد کرد.

 

اگر چنانچه امروز حجاب گریزی در جامعه با یک شتاب ویژه در حرکت است بر می گردد به این عوامل و تا زمانی که این علت ها سازماندهی نشود نباید انتظار داشت که زنان و دختران ما حجاب گرا شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار