نسیم تغییرات در آموزش و پرورش گلستان؛

شنیده شده نصرا. کشیری رئیس آموزش و پرورش گرگان که بیش از دو سال سکاندار کشتی آموزش و پرورش مرکز استان بوده به زودی جای خود را به مسئول جدید خواهد داد.

آیا رئیس آموزش و پرورش گرگان تغییر می کند؟ + گزینه ها

به گزارش گلستان24، بیش از دو سال است از مدیریت نصرا.. کشیری بر آموزش و پرورش مرکز استان می گذرد و بسیاری از کارشنان وی را مدیری شایسته به واسطه خدمات عمرانی ازجمله ساخت و سازهای متعدد در شهرستان گرگان و تک شیفت کردن مدارس، مدیریت مناسب نیروی انسانی، کمترین جابجایی سیاسی مدیران مدارس و حتی مسئولان اداره آموزش و پرورش، نداشتن نگاه سیاسی و.. می دانند.

شنیده شده با فشارهای برخی اعضاء اتحادیه انجمن اسلامی و یکی از مجموعه ها موثر در تغییر و تحولات استانی ، زمزمه های جدایی این مدیر در روزهای آینده به گوش می رسد.

این درحالی است که نصرا.. کشیری بواسطه چهره علمی و فعالیت های عمرانی در مرکز استان و نطق های آتشین در جلسات شورای اداری یکی از گزینه ها ی فرمانداری گرگان نیز محسوب می شود البته پیش از سرپرستی سید عباس حسینی، یکی از گزینه های این سمت قبل از انتخابات مرحله دوم محسوب می شده است.

این  احتمالات در جایی  خود را به واقعیت نزدیک می کند که تجمع دانش آموزان در مرکز استان با مدیریت کشوری در فضای مجازی و حتی در زمانی لو رفتن امتحانات نهایی در مرکز استان که با پیگیری ها مشخص شد که دانش آموزان در گروه های تلگرامی پایتخت نشینان به نمونه سوالات دست پیدا کردند، آغاز ساخت مرکز خدماتی رفاهی فرهنگیان در اردوگاه نشاط توسکستان درسایه ( انتقال اموال باشگاه فرهنگیان گرگان به علی آباد کتول) در ماه های اخیر در آموزش و پرورش گرگان  انجام شده است.

این درحالی است که از اسفندماه زمزمه هایی مبنی بر تغییرات درآموزش و پرورش شنیده شده و براین اساس جابجایی مدیران کردکوی و بندر ترکمن که بعد از انتخابات در یک روز انجام شد نیز ابهاماتی را به همراه داشت.

اما  گزینه های که پیش روی مدیرکل آموزش و پرورش نامبرده می شود، از مدیران سابق، فعلی وحتی معاونان کشیری می باشند.

*قدرت ا.. نظری، رئیس فعلی آموزش و پرورش آق قلا؛ از مهمترین گزینه های احراز این پست می باشد که از قبل از سال دورخیزی برای تصدی این پست نیز داشته است .

وی عضو حزب اعتماد ملی و از اعضای برجسته ستاد مهدی کروبی ( یکی از سران فتنه و عامل اغتشاشات فتنه 88 ) و در حال حاضر عضو شورای راهبردی اصلاح طلبان گرگان و آق قلا و سخنگوی معلمان ایران ، گروهی که رهنمود اولیه اش را از سید محمد خاتمی گرفت .
نظری با توجه به فعالیت سیاسی اش و نزدیکی به برخی بزرگان استان حتی نیم نگاهی به مدیر کلی دارد و راه رسیدن به آن را در مرکز استان جستجو می کند،البته دوستان و نزدیکان سیاسی اش تلاش گسترده ای دارند تابا فشار بر مدیرکل وی را به مدیریت آموزش و پرورش مرکز استان برسانند.

*دکتر عباس عبدالهی فر معاون پژوهشی آموزش و پرورش گرگان،رزمنده دفاع مقدس و آزاده سرافراز استان، چهره علمی، بااخلاق و معتدل آموزش و پرورش گرگان، عضو  هیئت علمی دانشگاه گلستان و فارغ تحصیل رشته ی الاهیات از دانشگاه تهران که بسیاری او را بهترین انتصاب درمرکز استان اعلام می کنند.

هرچند وی بواسطه معتدل بودن در حوزه سیاسی گزینه ای ضعیف در تصدی پست ریاست محسوب می شود اما برخی اورا به دلیل وام دار نبودن به جناح خاص گزینه ای مناسب معرفی می کنند.

*محمد پیری رئیس سابق آموزش و پرورش علی آباد کتول، همشهری آقای مدیرکل و یک سیستانی از سهم خواهی های  قومیتی است که ارتباط خوبی هم با مدیرکل آموزش و پرورش دارد و در زمان تصدی گری وطنی بر مسند اداره کل نیز وعده پستی در خور در آموزش و پرورش استان نیز داده شده بود که تاکنون محقق نشده است.

* سیدهادی حسینی رئیس سابق آموزش و پرورش گرگان و کاندیدای ناکام دوره های اخیر مجلس که به مدیری با اخلاق دراستان شهرت دارد بواسطه حمایت از نورمحمد تربتی نژاد در مرحله دوم انتخابات می تواند گزینه ای سفارشی نماینده منتخب مرکز استان برای آموزش و پرورش باشد.

حال باید منتظر ماند و دید که چه کسی رئیس آموزش و پرورش بعدی گرگان خواهد شد؟

انتهای پیام/

منبع: کلاس بیست

ارسال نظر

آخرین اخبار