همزمان با روز هوای پاک مراسم نواخته شدن زنگ هوای پاک دریکی از مدارس گالیکش برگزار شد.

زنگ هوای پاک در شهرستان گالیکش نواخته شد + تصاویر

رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان‌های مینودشت و گالیکش در این مراسم که در مدرسه حضرت رقیه (س) شهر گالیکش برگزار شد، گفت: هرساله زنگ هوای پاک برای جلب‌توجه عام و مسئولان نسبت به آلودگی هوا نواخته می‌شود و مشارکتی که در برگزاری این مراسم است نشانه توجه و حساسیت مردم نسبت به محیط‌زیست و مسائل آن است.

به گزارش گلستان 24، محمد دردی آق آتابای افزود: روند صنعتی شدن و توسعه شهرها و افزایش خودروها پیامدهایی به دنبال داشته و حرکت شتابان به‌سوی پیشرفت مسائل آلودگی را نیز در پی دارد.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان به‌عنوان افراد تأثیرگذار در جامعه می‌توانند نقش مهمی در فرهنگ‌سازی هوای پاک داشته باشند.

به گفته وی، صاحبان صنایع و مسئولان همواره برای انجام کارهای صنعتی خود، باید نیاز استفاده از هوای پاک را برای شهروندان در نظر بگیرند.

آق آتابای اظهار کرد: اگر آب‌وهوا جامعه و محیط زندگی ما آلوده باشد مشکلاتی برای زندگی انسان پیش می‌آید بنابراین همه مسئولان باید بسیج شوند تا محیطی سالم برای زندگی افراد ازجمله حفظ پاکی محیط‌زیست فراهم کنند.

در این برنامه دانش‌آموزان با سردادن شعارهای و شعرهای زیست‌محیطی، خواستار توجه هر چه بیشتر مسئولان به مسائل محیط‌زیست شدند و در پایان زنگ هوای پاک نیز نواخته شد.

گفتنی است 29 دی‌ماه به‌عنوان روز ملی هوای پاک در کشورمان نام‌گذاری شده است و در سال جاری این روز با شعار 'دوباره آسمانی آبی' همزمان در سراسر کشور گرامی داشته شد.

از نکات جالب‌توجه این مراسم وقتی بود که رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان‌های مینودشت و گالیکش از دانش آموزان پرسید به نظر شما چه چیزی محیط‌زیست را آلوده می‌کند که دانش آموزان گفتند ماشین و کارخانه سیمان.

zrhpdshg 1

zrhpdshg 1

zrhpdshg 1

zrhpdshg 1

zrhpdshg 1

zrhpdshg 1

zrhpdshg 1

 

انتهای پیام/نیلکوه

ارسال نظر

آخرین اخبار