استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: جامعه اطلاعاتی شهدای استان گلستان با استفاده از منابع و اسناد تدوین شود.

جامعه اطلاعاتی شهدا در گلستان تدوین شود

به گزارش گلستان24، ظهر چهارشنبه در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: نسلت به منابع و اسناد مربوط به شهدا مباحث مشترکی در شورا داریم که باید به آن‌ها رسیدگی شود.

وی افزود: در یک نگاه کلی در جمع‌آوری اسناد و کار برای شهدا هم ریختگی وجود دارد و آیین‌نامه‌ها و مقررات تعیین‌شده جامع شده و در اقدام و عمل در این بخش درهم‌ریختگی وجود دارد درحالی‌که یکپارچگی و هماهنگی مسئله مهمی است.

استاندار گلستان تصریح کرد: نیاز داریم تا به‌صورت قاطع و قطعی به این یکپارچگی برسیم و تفکیک اختیارات و جلوگیری از موازی کاری‌ها اتفاق بیفتد.

صادقلو گفت: همه ما از جنبه‌های مختلف تعهد اخلاقی، وجدانی و تاریخی داریم و قابل توجیه نیست که درهم‌ریختگی وجود داشته باشد، شهدا برای همه ما هستند و با همه اصرار، اقدام و اعتماد باید این مسئله اتفاق بیفتد.

به گفته وی، باید برای حضور خیرین شهدا برای ساخت یادمان‌های شهدای گمنام برنامه‌ریزی شود و حضور خانواده شهدا می‌تواند کمک کند و عرصه‌ای از منابع مالی را در خود دارد.

صادقلو اظهار کرد: منابع دولتی را نباید کافی ببینیم و برای استفاده از منابع خارج از سیستم نیز باید راهکار پیدا کنیم، در این بخش مصوبات فراموش نشده و عملی شود.

وی تأکید کرد: در بخش تدوین و تألیف کتاب رزمندگان و شهدا فرآیند مشخص است، مهم‌ترین مسئله در این بخش راستی آزمایی است که مسئله مهمی است، انجام ندادن راستی آزمایی سلب اصالت محتوای کتاب است و دزدی کتاب و رانت در این بخش کم نیست.

صادقلو افزود: از افرادی اهل این حوزه باید استفاده کرد و جناحی و خطی برخورد نکرده و سراغ افرادی که در متن جنگ بودند برویم.

وی تأکید کرد: به شیوه تیمی کار تألیف کتاب را جلو ببریم، برجسته‌های جنگ در استان را شناسایی کرده و این افراد را ثبت ملی کرده و برایشان یک روز در نظر گرفته شود.

منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار