رئیس اداره ایمنی ترافیک و حریم راه‌های راه و شهرسازی گلستان گفت: تخریب و سرقت تابلوها و علائم ایمنی سطح محورها از مشکلات موجود این بخش است.

سرقت تابلوهای ایمنی در جاده‌های گلستان

 به گزارش گلستان 24، عیسی حق طلب از نصب 650 میلیون تومان تابلو و علایم ایمنی در نقاط پرحادثه راه‌های استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: این میزان تابلو و علایم ایمنی برای آشکارسازی و ایمن سازی 85 نقطه پرحادثه محورهای استان تهیه و نصب شده است.

 

به گفته وی، 250 میلیون تومان برای نصب 6000 تابلوی مسیرنما، خطرنما، جهت نمای قوس و محدودیت سرعت منطقه‌ای از محل اعتبارات امسال سازمان راهداری، هزینه شده است.

 

حق طلب اظهار کرد: تکمیل علایم 27 تقاطع و دوربرگردان با تجهیزاتی شامل چراغ چشمک زن سولار، چشم گربه‌ای، میله ترافیکی، بشکه ایمنی و دیگر علایم مورد نیاز با اعتبار 135 میلیون تومان از اقدامات دیگر برای ایمن سازی محورهای استان بوده که بزودی نصب خواهند شد.

 

رئیس اداره ایمنی ترافیک و حریم راه‌های راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: از برنامه‌های دیگر امسال، تکمیل تابلوهای اطلاعاتی تعیین کننده مسیر در محورهای اصلی و توریستی استان بوده است که از جمله می‌توان به نصب تابلو در مسیر جنگل قرق و دلند اشاره کرد. تابلوها و علایم ایمنی ذکر شده اغلب در محورهای شریانی استان نصب شده است.

 

حق طلب با بیان اینکه اعتبارات ایمن سازی محورهای استان در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، اضافه کرد: علایم افقی و عمودی بعد از هفت تا 10 سال بازتاب خود را از دست می‌دهند و نیاز به تعویض دارند بنابراین افزایش اعتبارات ایمن سازی راه‌ها موجب افزایش بازرسی تابلوها در طول راه‌ها می‌شود.

 

وی تصریح کرد: امسال فقط توانستیم تابلوهای اطلاعاتی کیلومترشمار و بعضا محدودیت سرعت را در محور اینچه برون از گرگان تا آق قلا به روز کنیم. خواهان توجه بیشتر رانندگان به تابلو و علایم ایمنی نصب شده در سطح راهها هستیم.

 

حق طلب گفت: در 9 ماهه سال 93 تلفات جاده‌ای استان 53 نفر بوده که به نسبت سال گذشته 20 درصد کاهش نشان می‌دهد. کاهش تلفات سال‌های 92 و 93 در طی سال‌های اخیر در استان بی‌سابقه بوده است.

 

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار