رئیس اداره ایمنی ترافیک و حریم راه‎های راه و شهرسازی گلستان گفت: در 9 ماه سال 93 نیز تلفات جاده‎ای استان 53 نفر بوده که به نسبت سال گذشته 20 درصد کاهش را نشان می‎دهد.

53 فوتی در جاده‎های گلستان/نصب 5,6 میلیاردی علایم ایمنی در راه‎های گلستان

به گزارش گلستان 24، عیسی حق‎طلب از نصب 650 میلیون تومان تابلو و علائم ایمنی در نقاط و مقاطع پرحادثه راه‎های استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد و گفت: این میزان تابلو و علائم ایمنی برای آشکارسازی و ایمن‎سازی 85 نقطه پرحادثه محورهای استان تهیه و نصب شده است. به گفته وی، 250 میلیون تومان تابلوی مسیرنما، خطرنما، جهت‎نمای قوس و محدودیت سرعت منطقه‎ای به تعداد 6 هزار تابلو نیز از محل اعتبارات امسال سازمان راهداری در طول راه‎های استان تهیه و نصب شده است. رئیس اداره ایمنی ترافیک و حریم راه‎های راه و شهرسازی گلستان تصریح کرد: تکمیل علائم 27 تقاطع و دوربرگردان با تجهیزاتی شامل چراغ چشمک‎زن سولار، چشم گربه‎ای، میله ترافیکی، بشکه ایمنی و دیگر علائم مورد نیاز با اعتبار 135 میلیون تومان از اقدامات دیگر ایمن‎سازی محورهای استان بوده که به زودی نصب خواهند شد. وی برنامه‎های دیگر امسال را تکمیل تابلوهای اطلاعاتی تعیین کننده مسیر در محورهای اصلی و توریستی استان عنوان کرد و به عنوان نمونه تابلوهای مسیر جنگل «قرق» و «دلند» را نام برد.

 

حق‌طلب ادامه داد: تابلوها و علائم ایمنی ذکر شده اغلب در محورهای شریانی استان نصب شده است. وی با بیان اینکه اعتبارات ایمن‎سازی محورهای استان در سال‌جاری به نسبت سال گذشته افزایش داشته است، تصریح کرد: علائم افقی و عمودی بعد از هفت تا 10 سال بازتاب خود را از دست می‎دهند و نیاز به تعویض دارند بنابراین افزایش اعتبارات ایمن‌سازی راه‎ها موجب انجام و افزایش بازرسی این تابلوها در طول راه‎ها می‎شود. رئیس اداره ایمنی ترافیک و حریم راه‎های راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: به همین دلیل امسال فقط توانستیم تابلوهای اطلاعاتی کیلومتر شمار و بعضا محدودیت سرعت را در محور «اینچه‎برون» از گرگان تا آق‎قلا به روز کنیم. همچنین حق‎طلب، تخریب و سرقت تابلوها و علائم ایمنی سطح محورها را از مشکلات موجود این بخش عنوان کرد و از مردم نیز درخواست کرد که در صورت مشاهده این قبیل مسایل مراتب را به اداره کل راه و شهرسازی اطلاع دهند. وی خواهان توجه بیشتر رانندگان به تابلو و علائم ایمنی منصوبه در سطح راه‎ها شد.

 

حق‎طلب به کاهش 3,19 درصدی تلفات جاده‎ای سال 92 به نسبت سال 91 اشاره کرد و گفت: در سال 92 تعداد تلفات جاده‎ای استان 74 نفر به نسبت سال قبل کمتر بوده است. به گفته حق‎طلب در 9 ماه سال 93 نیز تلفات جاده‎ای استان 53 نفر بوده که به نسبت سال گذشته 20 درصد کاهش را نشان می‎دهد. وی کاهش تلفات سال‎های 92 و 93 را طی سال‎های اخیر در استان بی‎سابقه دانست. /فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار