سلسله مباحث فساد در فضای مجازی

متاسفانه گاهی که یک تکنولوژی جدید به زندگی هایمان داخل می شود حد استفاده از آن را رعایت نمی کنیم و همین باعث عوارض ناخواسته و زیان آورش می شود.

اثرات مخرب امواج اینترنت بی سیم

به گزارش گلستان 24، متاسفانه گاهی که یک تکنولوژی جدید به زندگی هایمان داخل می شود حد استفاده از آن را رعایت نمی کنیم و همین باعث عوارض ناخواسته و زیان آورش می شود. مثلاً همین امواج اینترنت های بی سیم که امروزه در اکثر خانه های موجود است. این نوع از اینترنت، سرعت و اتصال امواج را بهبود بخشیده و کار با اینترنت را راحت تر می کند.

اما گاهی زیاده روی در استفاده از این تکنولوژی کار را به جایی می رساند که فرد مبتلا به مریضی ناعلاج شود. از زمانیکه این نوع از شبکه های بی سیم وارد زندگی ها شدند و عادی تلقی شدند، استفاده از اینترنت افزایش یافت، بطوریکه در اغلب خانه ها 24 ساعته مودم اینترنت بی سیم روشن است. و تنها وقتی که می خواهند از خانه بیرون بروند آن را خاموش می کنند.

روشن بودن این مودم ها مانند لامپ یا بخاری، یک امر معمول و عادی در خانه ها شده است و استفاده کننده ها که اغلب جوانان و نوجوانان هستند بدون توجه به عواقب روشن بودن این مودم ها، اجازه می دهند امواج بی سیم در خانه منتشر شود و برای ساعت ها در فضای اتاق ماندگار شوند و تاثیرات نامطلوب خود را بر روی سیستم بدنی انسان های ساکن در منزل بگذارند.

سازمان سلامت جهانی مدتی پیش، آزمایشی بر روی گیاهان انجام داد که آثار مخرب امواج وای‌فای بر روی آنها را نشان داد؛ در این آزمایش سازمان سلامت جهانی دو گیاه یکسان را در دو اتاق متفاوت قرار داد که یکی از اتاقها دارای امواج وای‌فای و دیگری خالی از هرگونه امواج بود؛ بعد از دو هفته، گیاهی که در اتاق خالی از امواج وای‌فای بود، رشد کرده بود اما گیاهی که در اتاق همراه با این امواج بود، رشدی نداشت.

محققان استرالیایی در سال 2009 نقش امواج وای‌فای بر روی کودکان را بررسی کردند. این محققان پس از انجام آزمایشها به این نتیجه رسیدند که امواج وای‌فای می‌تواند بر روی سنتز پروتئین کودکان تأثیر بگذارد؛ سنتز پروتئین یکی از عوامل حیاتی در تولید پروتئین و به‌طور کلی، رشد بدن است و اگر این سنتز تحت تأثیر قرار گیرد، موجب می‌شود که رشد کودکان را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

از آنجایی که بیشتر کسانی که از وای‌فای استفاده می‌کنند، خانمهای خانه‌دار هستند، تحقیقات دیگری به عمل آمد که نشان داد، امواج وای‌فای می‌تواند فعالیتهای ذهنی خانمها را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. آثار مخرب این امواج تنها به این موارد ختم نمی‌شود، این امواج می‌تواند موجب ناباروری و ضعیف شدن تخمدانها شود؛ طبق تحقیقات به عمل آمده امواج وای‌فای بر روی تحرک اسپرم بدن تأثیر می‌گذارد و سبب شکسته شدن DNA در بدن می‌شود.

تحقیقاتی که تا به حال درباره امواج الکترومغناطیسی به عمل آمده، نشان می‌دهد که این امواج می‌تواند موجب افزایش سرعت رشد سرطان و تومور در بدن انسان نیز شود؛ نکته مهم اینجاست که این امواج به وای‌فای ختم نمی‌شود، نسل سوم و چهارم اینترنت تلفنهای همراه هم امواج قوی‌تری نسبت به وای‌فای دارد که آثار آن نیز مخرب‌تر از امواج وای‌فای است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار