۵۱ تروریست داعش در جریان آزادسازی شهر منبج واقع در استان حلب سوریه از اشغال گروه تروریستی داعش، کشته شده اند و همچنان درگیری ها در منطقه الکجلی ادامه دارد.

کشته شدن ۵۱ تروریست داعش در جریان عملیات آزادسازی منبج سوریه

به گزارش گلستان24، نیروهای دمکراتیک کُرد سوریه توانستند منطقه «البناوی» واقع در جنوب شهر منبج را آزاد کنند که در عملیات آزادسازی این منطقه ۲۰ تروریست مسلح داعش نیز کشته شدند.

بعد از آزادسازی البناوی، نیروهای کُرد به سمت منطقه الکجلی در جنوب شرق منبج حرکت کردند و درگیری های شدید میان نیروهای کرد و تروریست های داعش به وقوع پیوست که در این درگیری ها نیز ۳۱ تروریست کشته شدند.

از سوی دیگر میان نیروهای مبارز منبج و تروریست های داعش در منطقه الحزاونه درگیری به وجود آمد که این نیروها توانستند به سمت مرکز شهر پیشروی کنند.

منابع سوری روز پنجشنبه گذشته از بی پاسخ ماندن پیشنهاد عقب نشینی از سوی گروه تروریستی داعش در شهر منبج و در نتیجه، ادامه نبرد در این شهر خبر داده بودند.

شورای نظامی منبج که بخشی از نیروهای دمکراتیک سوریه است به تروریست های داعش ۴۸ ساعت مهلت داد که این شهر را ترک کنند. کردها اعلام کردند که این آخرین فرصت داعش برای فرار است.

به گفته ‘شرفان درویش’، عضو نیروهای دمکراتیک سوریه، داعش به این پیشنهاد پاسخی نداده است و از غیر نظامیان ساکن منبج به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.

شهر منبج (در ۳۶۰ کیلومتری پایتخت سوریه) در استان حلب در مرز سوریه و ترکیه قرار دارد و یک نقطه مهم و راهبردی به شمار می آید که از طریق آن برای داعشی ها در سوریه اسلحه، مهمات، مواد غذایی و جنگجو ارسال می شود.

این شهر از سال ۲۰۱۴ در اشغال گروه تروریستی- تکفیری داعش است و طبق اعلام ناظر حقوق بشر سوریه، هزاران شهروند شهرمنبج در آغاز تشدید حمله های هوایی، از این شهر خارج شده اند.


منبع: اخبار جهادی

ارسال نظر

آخرین اخبار