مسئول بسیج رسانه استان گلستان گفت: نخستین دوره آموزش خبرنگاری و روزنامه نگاری توسط بسیج رسانه استان گلستان با حضور رئیس سازمان بسیج رسانه کشور و اساتید کشوری برگزار می‌شود.

دوره آموزشی خبرنگاری در استان گلستان برگزار می‌شود

 علی محمد جعفری اظهار کرد: این دوره آموزشی از 8 بهمن آغاز می شود و از زمان آغاز ثبت نام برای این کلاس ها تاکنون 60 نفر از خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان ثبت نام کردند و انتظار می‌رود تا زمان پایان مهلت ثبت نام نفرات بیشتری از اصحاب رسانه استان گلستان به این جمع بپیوندند.

به گزارش گلستان 24، وی آخرین مهلت ثبت نام در این دوره را یک‌شنبه 5بهمن ماه 93 اعلام کرد و از همه علاقمندان به حرفه خبرنگاری و اصحاب رسانه استان خواست در صورت تمایل به شرکت در این دوره در مهلت باقی مانده با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی بسیج رسانه گلستان به آدرس http://b-resaneh-g.mihanblog.com نسبت به دریافت فرم ثبت نام و تکمیل و ارسال آن اقدام کنند.

مسئول بسیج رسانه استان گلستان تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده نخستین دوره آموزش و کارگاه تخصصی خبرنگاری و روزنامه نگاری بسیج رسانه گلستان روزهای چهارشنبه ، پنجشنبه و جمعه یعنی 8 تا 10 بهمن ماه در دو سطح مقدماتی و تکمیلی برگزار می‌شود که سطح مقدماتی برای علاقمندان به حرفه خبرنگاری که تاکنون آموزش ندیده‌اند و برای نخستین بار اقدام کرده‌اند و سطح تکمیلی نیز برای خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه پیش‌بینی شده در این عرصه مشغول فعالیت هستند.

وی اظهار کرد: مکان برگزاری کلاس‌ها در مجتمع آموزش عالی امام حسین (ع) واقع در جاده گرگان به آق قلا جنب فنی و حرفه‌ای است و برای تردد آسان شرکت کنندگان در این دوره در دو نوبت صبح و عصر سرویس ایاب و ذهاب از میدان ترمینال گرگان برقرار است.

جعفری تاکید کرد: مسعود بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در این دوره حضور پیدا خواهد کرد و آقایان کارخانه و محمدی از اساتید برجسته روزنامه‌نگاری کشور نیز در این دوره به تدریس خواهند پرداخت.

وی افزود: در این دوره آموزشی سرفصل‌هایی مانند سواد رسانه‌ای، شیوه نفوذ در افکار عمومی، جنگ نرم و روش های مقابله با آن، اصول روزنامه نگاری، آشنایی با رسانه‌های نوین، مصاحبه و گزارش نویسی و غیره تدریس می‌شود.

جعفری گفت: در این دوره آموزشی شمار زیادی از بسیجیان علاقه‌مند به حرفه روزنامه نگاری و خبرنگاری نیز شرکت کرده‌اند تا بتوانند در آینده نیاز استان در این عرصه را مرتفع کنند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان گلستان با بیان اینکه رسانه‌ها نقش اساسی در تحول جامعه دارند، اظهار داشت: امیدواریم این کلاس‌ها بتواند زمینه ارتقا علمی و فکری خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گلستان را فراهم کند تا در مقاطع بعدی دوره‌های پیشرفته آموزشی در استان گلستان برگزار شود./زرین نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار