دبیر شبکه جوانان رضوی در استان گلستان از سفر کاروان زیر سایه خورشید آستان قدس رضوی در ۲۴ مردادماه به این استان خبر داد.

کاروان زیر سایه خورشید ۲۴ مرداد به گلستان سفر می کند

به گزارش گلستان24، سید حسام بنی فاطمه ظهر شنبه، در نشست خبری نهمین دوره جشن های کاروان زیر سایه خورشید که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: نهمین دوره جشن های کاراون زیر سایه خورشید با شعار «یا علی ابن موسی الرضا، الگوی زندگی ما جهاد همیشگی شماست» در ۳۱ استان کشور و ۲۰ کشور جهان به صورت همزمان برگزار می شود.

وی ادامه داد: شعار محوری امسال این جشنواره از پیام مقام معظم رهبری به کنگره امام رضا (ع) گرفته شده است و امیدواریم با اعلام این شعارها سبک زندگی خود را مثل بزرگانی چون امام رضا (ع) تغییر دهیم. مفاهیم بسیار زیادی در رابطه با جهاد وجود دارد و جهاد فرهنگی، جهاد انقلابی، جهاد سازندگی، جهاد محرومیت زدایی و ... نمونه از از جهاد به حساب می آیند.

او با بیان اینکه جشن های کاروان زیر سایه خورشید در سال جاری نگاه ویژه به مسئله محرومیت زدایی دارد، افزود: مقام معظم رهبری تاکید بسیار زیادی بر روی مسئله محرومیت زدایی دارند و در حکم ابلاغی تولیت آستان قدس رضوی نیز در چند بند بر روی این مسئله تاکید کرده اند.

بنی فاطمه تصریح کرد: معاونت امداد مستضعفین برای محرومیت زدایی در آستان قدس رضوی ایجاد شده است و خوشبختانه فعالیت های بسیار خوبی را نیز در این مدت کوتاه انجام داده اند. در حال حاضر در سطح استان گلستان پنج تشکل مذهبی فعال یعنی هیئت های مذهبی، پایگاه های بسیج، کانون های مساجد، سمن ها و موسسات قرآنی وجود دارد که در سال جاری با همکاری تمامی آنها، جشن های کاروان زیر سایه خورشید در تمامی شهرستان های استان گلستان برگزار می شود.

سید حسام بنی فاطمه گفت: در سال های گذشته و قبل از آغاز جشن های این کاروان، ویزیت بیماران به صورت رایگان در محل برگزاری مراسم توسط کارشناسان حوزه سلامت انجام می شد اما با رایزنی هایی که امسال کرده ایم پزشکان متخصص بیماران را ویزیت می کنند. در اقدام خوب دیگر نیز داروهایی که به بیماران داده می شود به صورت رایگان خواهد بود که هزینه آن توسط خیرین و پزشکان تامین شده است.

دبیر شبکه جوانان رضوی گلستان بیان کرد: در سال های گذشته که پرچم امام حسین (ع) یا دیگر امامان به گرگان می آمد متاسفانه از مردم پول گرفته می شد اما پرچم امام رضا (ع) زمانی که به گرگان می آید، هیچ نزورات و پولی از مردم دریافت نمی شود و آن ها می توانند نزورات خود را از طریق شماره حساب های آستان قدس رضوی واریز کنند.

وی گفت: در ۴۰ روستای محروم استان گلستان قرار است تا بسته های ویژه حمایتی را توزیع کنیم و به صورت سرزده نیز به مناطق محروم استان گلستان سفر خواهیم کرد تا بازدیدی از آنها داشته وحتی در حد توان خود بتوانیم مشکلات آنها را نیز حل کنیم. در شب ولادت امام رضا (ع) نیز اطعام دهی به ۱۴ هزار محروم در شهرستان های استان گلستان خواهیم داشت و از طرفی دیگر در تاریخ ۲۴ مردادماه در مصلی وحدت شهرستان گرگان نیز به مردم اطعام دهی خواهیم کرد و بسته های متبرک نیز توزیع خواهیم کرد.

او افزود: در مراسمی که در مصلی وحدت شهرستان گرگان برگزار می شود، حجت السلام دهنوی استاد خانواده و کارشناس برنامه گلبرک شبکه سوم سیما سخنرانی در رابطه با سیره اهل بیت (ع) انجام می دهند. همچنین در سفر چند روزه کاروان زیر سایه خورشید به استان گلستان ثبت نام از مشهد اولی های بالای ۴۵ سال انجام خواهد شد و بعد از ثبت نام به مرور تا پایان سال جاری به مشهد مقدس اعزام می شوند که هزینه سفر آنها با آستان قدس رضوی است.

بنی فاطمه گفت: استان ما جزو استان هایی است که در فاجعه منا شهدای بسیاری داشت و در سفر کاراون زیر سایه خورشید به استان گلستان قصد داریم تا با دیدار با خانواده آنها، از آن ها دلجویی کرده و اگر مشکلی هم داشتند آن را حل کنیم. از طرفی دیگر با خانواده شهدای مدافع امنیت و مدافع حرم استان گلستان دیدار خواهیم داشت.

دبیر شبکه جوانان رضوی گلستان اظهار کرد: استان گلستان در مسیر زائران امام رضا (ع) قرار دارد و قطعا بعضی از نهادها مانند پلیس راهور و هلال احمر فعالیت شبانه روزی دارند که نادیده گرفته می شود. بازدیدی نیز از این دو نهاد خواهیم داشت و از زحمات آنها قدردانی خواهیم کرد.

سید حسام بنی فاطه با اشاره به اینکه برای سفر کاروان زیر سایه خورشید به استان گلستان ۲۰۱ برنامه پیش بینی شده است، گفت: تمامی برنامه های در شهرستان های استان گلستان برگزار می شود و در طول این سفر از تمامی شهرستان های استان بازدید می کنیم. بازدیدهای کاراون از ۱۴ شهر، ۲۷ شهرستان و ۴۰ روستا انجام می شود و امیدواریم که مردم نیز از آن استقبال خوبی کنند.

دبیر شبکه جوانان رضوی استان گلستان در پایان خاطرنشان کرد: مراسم استقبال از این کاروان ساعت ۱۸:۳۰ روز یکشنبه ۲۴ مردادماه در آستان مقدس امامزاداه عبدالله (ع) گرگان برگزار می شود و جشن متمرکز آن نیز ساعت ۲۰ همان شب در مصلی وحدت شهرستان گرگان برگزار خواهد شد.

منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار