حجت الاسلام دارابی خبر داد:

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان، در نشست خبری با اصحاب رسانه از شرکت ۲۴۱ متسابق در مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی خبر داد.

 ۲۴۱ متسابق در مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت / تصاویر

به گزارش گلستان24، حجت الاسلام والمسلمین حسن دارابی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان، در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام ولادت باسعادت حضرت امام رضا(ع) اظهار داشت: کار رسانه در عصر فعلی که عصر ارتباطات است از جایگاه ویژه و بسیار بلندی برخوردار است.

حجت الاسلام دارابی (2)

وی گفت: در بحث خبر و اطلاع رسانی پرداختن به قرآن وموضوعاتی که کارکرد قرآنی دارد اگر با اخلاص توامان باشد نزد خداوند متعال محفوظ خواهد بود و از صدقات جاریه محسوب خواهد شد.

دارابی افزود:اکنون بیشتر از هر زمانی ما انسان ها نیازمند به شناخت قرآن، فراگیری از دستورات قرآن و مهمتر از آن عمل به قرآن و تدبر قرآن هستیم.

حجت الاسلام دارابی (3)

وی بیان داشت:طبق فرموده قرآن راسخون فی العلم که همانا پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) و اهل بیت (علیهم السلام) هستند به عنوان کسانی نسبت به قرآن آشنایی کاملا داشتند امروز می تواند برای ما یک الگوی مناسب باشند که البته در عصر حاضر و در عصر غیبت امام معصوم(ع) ولایت فقیه که مهمترین اصل قانون اساسی می باشد نمونه بارز آن می باشد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف گلستان ادامه داد: یکی از وظایف ذاتی این سازمان در کشور برگزاری مسابقات قرآنی است.

وی افزود: امسال با تعامل و همکاری که بین دستگاه صورت گرفته است اتفاقات خوبی در استان در مرحله شهرستانی رخ داده است.

حجت الاسلام دارابی (4)

حجت الاسلام دارابی با اشاره به اینکه امسال مقطع شکوفه ها(زیر 18سال)برعهده آموزش و پرورش است، اظهارداشت: امسال سازمان اوقاف و امور خیریه در مقطع بزرگسالان(بالای 18سال)فعالیت داشته که 4 هزار و 670 نفر گلستانی در مرحله شهرستانی با یکدیگر به رقابت پرداختند و از بین متسابقین شرکت کننده 122 نفرآقا و 119 نفر از بانوان توانستند به مرحله استانی راه یابند.

وی تصریح کرد: متسابقین مرحله استانی در 9 رشته حفظ 20،15،10،5و حفظ کل،تحقیق،ترتیل،معارف،اذان و دعاخوانی روزهای 26 و 27 مرداد در آستان مقدس امام زاده عبدالله(علیه السلام) گرگان به رقابت خواهند پرداخت.

حجت الاسلام دارابی (5)

حجت الاسلام دارابی خاطر نشان کرد:امسال برگزاری مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه مزین با نام و یاد شهدا مشترکا با ویژه برنامه اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار