دانشگاه علوم پزشکی به تعهداتش عمل نمی‌کند

رئیس شورای شهر جلین و عضو هیئت امنای بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی گرگان گفت: ساخت بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی گرگان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و دانشگاه علوم پزشکی به تعهدات خود برای ساخت بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی گرگان عمل نمی‌کند.

انتظار ۴ ساله مردم گرگان برای برای ساخت بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی گرگان

به گزارش گلستان 24، از سال 91 تاکنون مردم و مسئولان شهر جلین شهرستان گرگان برای احداث بیمارستان 1000 تختخوابی این شهرستان 12 هکتار زمین خود را اهدا کردند اما تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

اعضای هیئت امنای پیگیری ساخت بیمارستان 1000 تختخوابی گرگان و اعضای شورای شهر جلین امروز در راستای ارائه گزارش اقدامات انجام شده در جمع خبرنگاران حاضر شده و آخرین وضعیت آن را ارائه کردند.

اهدای زمین در اطراف شهر جلین درخواست دانشگاه علوم پزشکی بوده است

رئیس شورای شهر جلین و عضو هیئت امنای پیگیری ساخت بیمارستان 1000 تختخوابی گرگان گفت: در سال 91 مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان چندین بار به شورای شهر جلین مراجعه کرده و درخواست زمین برای ساخت بیمارستان 1000 تختخوابی کردند.

خداداد ایزد افزود: در جلسه‌ای با حضور معاون درمان و معاون بهداشتی سابق دانشگاه علوم پزشکی و معاون فرماندار سابق هیئت امنائی برای پیگیری این موضوع مصوب شد و این هیئت امناء پیگیر تهیه زمین برای این امر شدند.

وی با اشاره به تاکید و تائید دو مدیرکل گذشته دانشگاه علوم پزشکی در ساخت این بیمارستان اظهار کرد: با تلاش این هیئت و مسئولان چند زمین در اطراف شهر جلین به مسئولان نشان داده شد که زمین ضلع غربی شهر مورد موافقت مسئولان دانشگاه قرار گرفت و مسئولان دانشگاه نیز در چندین مرحله در تاریخ‌های 91/10/26 و 91/11/29 با مکاتبه به معاون توسعه منابع دانشگاه و مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت این موضوع را اعلام کردند.

وی افزود: با روی کار آمدن آقای ریاحی مدیرکل فعلی دانشگاه علوم پزشکی، وی نیز در سال 92 به همراه اعضای هیئت رئیسه دانشگاه از این زمین بازدید و تائید کردند.

رئیس شورای شهر جلین گفت: رئیس دانشگاه به معاون پشتیبانی خود اعلام کردند که مقدمات تحویل زمین انجام شود و ابعاد زمین باید مورد تائید قرار گیرد و به همین منظور کارشناسان فنی دانشگاه در منطقه حضور یافتند و نقشه زمین را طراحی و ارائه دادند.

ایزد افزود: دانشگاه در ابتدا اعلام کرد که 20 هکتار زمین نیاز است اما براساس نظر کارشناسی برای هر تخت، در مجموع 12 هکتار برای این امر توسط هیئت امنا تهیه و خریداری شد.

وی با اشاره به اینکه برای تهیه این میزان زمین حدود 2 میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه شده، گفت: مردم این شهر برای تهیه این زمین طلا، ملک، زمین، فیش حج و دیگر دارائی‌های خود را اهداء کردند و بازنشستگان جلین وام گرفته و برای این امر اختصاص دادند تا 12 هکتار زمین خریداری و اهدا شده است.

رئیس شورای شهر جلین افزود: علاوه براین برای تهیه زمین یک میلیارد تومان نیز تسهیلات گرفته شده که همچنان بخشی از آن پرداخت نشده است.

دانشگاه علوم پزشکی پاسخی به هیئت امناء نمی‌دهد

تقی ریاحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان چندی پیش در مصاحبه‌ای در خصوص بیمارستان هزار تختخوابی اظهار کرد: چیزی به نام بیمارستان هزار تختخوابی جلین نداشته و نداریم به دستگاه‎های نظارتی نیز اعلام کردیم که این تخلف است و مطالبه اجتماعی ایجاد کرده است.

وی گفت: در کارهای خیر ما مجمع خیرین داریم هر کسی می‎خواهد کار خیر انجام دهد باید مشخص شود در این زمینه هیچ واگذاری یا مصالحه‎ای از جلین با دانشگاه اتفاق نیفتاده است.

ایزد گفت: در تاریخ های 25 اسفند ماه سال 92 و دوم خرداد ماه 94 در چندین مرحله نیز به رئیس دانشگاه فعلی پیرو بازدید حضوری وی،  برای مشخص شدن وضعیت این زمین و احداث بیمارستان نامه زدیم اما تاکنون هیچ پاسخی داده نشده و همچنین درخواست جلسه کردیم اما اعضای هیئت رئیسه را برای حضور در جلسه نپذیرفتند.

وی اظهار کرد: در دیدارهای حضور با رئیس دانشگاه، وی خواستار احداث دانشکده داروسازی یا غیره در این زمین شد که با مخالفت اعضای هیئت امناء روبرو شد چرا که مردم این زمین ها را برای امر بیمارستان هبه کرده‌اند.

عضو هیئت امنای پیگیری ساخت بیمارستان 1000 تختخوابی گرگان گفت: متاسفانه شنیده شده که مسئولان دانشگاه در حال خریداری زمین در بخشی دیگر با هزینه‌های بالا برای احداث این بیمارستان هستند که این موضوع منطقی و کارشناسی نیست.

وی اظهار کرد: در دیدار با مسئولان استانی و شهرستانی مانند نمایندگان مجلس، استاندار، نماینده ولی فقیه در استان، معاونان استاندار و غیره این مسائل مطرح شده و همه آنها این موضوع را تائید کردند اما متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی هیچ پاسخی نمی‌دهد.

ایزد اظهار کرد: این بیمارستان برای شهرستان گرگان است و نام آن را دانشگاه علوم پزشکی مشخص می‌کند و تنها مردم این شهر که فاصله کمتر از 5 کیلومتری با گرگان دارند برای این امر خداپسندانه اهدا کرده‌اند اما متاسفانه مسئولان دانشگاه برخورد مناسبی در این امر ندارند.

وی افزود: از مسئولان می‌خواهیم که پاسخی شفاف به مردم و هیئت امنا بدهند و تیم کارشناسی بی‌طرف برای مشخص کردن این وضعیت مشخص شود.

بنا به در خواست ریاست وقت دانشگاه علوم پزشکی و با توجه به علاقه مردم خیر جلین به احداث بیمارستان در این شهر، احداث این بیمارستان به عنوان یک طرح ملی مورد توافق و موافقت قرار گرفت و مردم خیر جلین 120 هزار متر مربع از زمین‌های خود که قابل گسترش به 3 برابر نیز است در اختیار این دانشگاه قرار دادند و حال باید این دانشگاه پس از چند سال پاسخی منطقی به مردم دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار