آیت‌الله علوی‌گرگانی در جمع طلاب و روحانیون بسیجی گفت: روحانیت باید در تمام شرایط و سختی‌ها که گاهی ممکن است متحمل شوند باید جسارت داشته باشند و از عقاید و آرمان‌ها و اهداف اسلام دفاع کنند.

جامعه روحانیت با جسارت از آرمان‌ها و اهداف اسلام دفاع کند

 آیت الله سید محمدعلی علوی‌ گرگانی در دیدار با جمعی از روحانیون بسیجی کشور با اشاره فعالیت روحانیون بسیجی اظهارکرد: روحانیون بسیجی در همه حال برای حفظ و نگهداری از آرمان‌های اسلام تلاش کرده‌اند.

به گزارش گلستان 24، وی افزود: با توجه به حدیثی از امام رضا (ع) مومنان دارای سه نشانه هستند که از مهم‌ترین این ویژگی‌ها می‌توان به صبر و بردباری اشاره کرد که مردم مسلمان باید همیشه در مقابل مشکلات صبر پیشه کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه روحانیون لباس پیامبران را به تن دارند گفت: لباس روحانیت به معنای لباس صبر است که روحانیون و طلاب با توجه به جایگاهی که در جامعه دارند باید همیشه صبور و بردبار باشند.

آیت‌الله علوی‌ گرگانی تصریح کرد: با توجه به اینکه روحانیون لباس پیامبران را به تن کرده‌اند باید پیرو رفتار و منش آنان باشند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری جامعه روحانیت میان مردم گفت: با توجه به نفوذی که جامعه روحانیت میان مردم دارند آمریکا و انگلیس به عنوان بزرگترین دشمنان اسلام در تلاش هستند که به جامعه روحانیت ورود پیدا کنند و این قشر را مسموم و آلوده سازد که روحانیون باید نسبت به فعالیت دشمنان آگاه باشند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کشیدن کاریکاتور و اهانت به پیامبر اکرم (ص) برای نخستین بار نبوده و به طور قطع نیز برای آخرین بار نخواهد بود، زیرا آنان در تلاش هستند در جامعه اسلامی تنش ایجاد کنند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: دشمنان به دنبال این هستند که فعالیت‌های نادرست را به گردن جامعه روحانیت بی اندازند در حالی که تمام این فعالیت‌ها به دست صهیونیست‌ها انجام می‌شود.

وی بیان کرد: طلاب حافظان دین و علم هستند و از همین رو نباید نسبت به رخدادها و حوادثی که در جهان رخ می‌دهد بی‌تفاوت باشند و باید مردم را نسبت به فعالیت‌های دشمنان آگاه سازند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه دشمنان به نام دموکراسی و آزادی به مقدسات اسلام توهین می‌کنند گفت: توهین به مقدسات اسلام یک عمل وقیحانه و جاهلانه از سوی دشمنان است که دشمنان باید بدانند که مسلمانان هیچگاه در برابر این گونه رفتارها ساکت نخواهند نشست.

آیت‌الله علوی‌گرگانی تاکید کرد: روحانیت باید در تمام شرایط و سختی‌ها که گاهی ممکن است متحمل شوند باید جسارت داشته باشند و از عقاید و آرمان‌ها و اهداف اسلام دفاع کنند.

وی یادآور شد: دین برای مسلمانان بسیار ارزشمند است، بنابراین مسلمانان نباید در برابر فعالیت‌های دشمنان غافل شوند و با آگاهی توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

انتهای پیام /گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار