نخست وزیر انگلیس در مخالفت با سخنان پاپ درباره توهین به ادیان و اعتقادات دیگران، ادعا کرد: در یک جامعه آزاد هر کسی حق دارد به دین فرد دیگری توهین کند.

نخست وزیر انگلیس: توهین به ادیان آزاد است !

به گزارش گلستان 24، "دیوید کامرون" پس از دیدار با "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن با انتقاد از سخنان پاپ گفت: رسانه ها باید بتوانند در چارچوب قانون دست به انتشار هر چیزی بزنند هر چند انتشار آن چیز برای برخی توهین آمیز باشد.
این در حالی است که پاپ واتیکان در واکنش به اقدام توهین آمیز مجله شارلی ابدو تصریح کرده بود: به سخره گرفتن ادیان، اشتباه است.
پاپ فرانسیس پنج شنبه گذشته با دفاع از "آزادی بیان"، به اقدام توهین آمیز مجله شارلی ابدو اعتراض کرد و گفت: این روزنامه با انتشار کاریکاتور "شخصیت های اسلامی" خیلی زیاده روی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ادیان باید محترم شمرده شوند به گونه ای که به اعتقادات مردم توهین نشود یا این اعتقادات مورد تمسخر قرار نگیرد.

پاپ اظهار داشت: هر شخصی نه فقط آزادی و حق دارد بلکه باید برای کمک به مردم، افکارش را بیان کند، لذا استفاده از این آزادی مشروع است، اما باید بدون توهین باشد.

وی ادامه داد: اگر کسی به مادر دیگری توهین کند، باید انتظار مشت داشته باشد، این طبیعی است، نمی توان به معتقدات دیگران توهین کرد و آن را به تمسخر گرفت.
شایان ذکر است نشست کشورهای عضو "ائتلاف ضد داعش" پنج شنبه آینده به ریاست انگلیس و آمریکا در لندن برگزار خواهد شد.
قرار است وزرای امور خارجه کشورهای عضو این ائتلاف راههای تشدید حملات علیه این گروهک تروریستی را مورد بررسی قرار دهند./العالم

ارسال نظر

آخرین اخبار