رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان‌های بندرترکمن و گمیشان از دستگیری ۲ نفر از متخلفان زنده‌گیری پرنده‌های شکاری، خبر داد و گفت: این افراد قبل از هر گونه موفقیت در صید، به دام محیط‌بانان افتادند.

شکارچیان متخلف پرنده‌های شکاری در بندرترکمن دستگیر شدند

به گزارش گلستان 24، علی بیانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این گروه دومین گروه از صیادان متخلف پرنده‌های شکاری هستند که با هوشیاری محیط‌بانان در 72 ساعت گذشته دستگیر شده‌اند.

وی افزود: این گروه 2 نفره از بازگیران منطقه هنگام رهگیری شاهین سانان منطقه و قبل از صید پرندگان شکاری، شناسایی و دستگیر شدند و از این گروه 3 قطعه پرنده طعمه از نوع گونه "کوکر شکم سفید" و نیز دو دست شبچه (تله مخصوص زنده‌گیری) و دوربین چشمی و یک دستگاه موتور سیکلت کشف و باستناد قانون ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان‌های بندرترکمن و گمیشان ادامه داد: با برپایی گشت‌های مستمر و حضور پرسنل یگان حفاظت محیط زیست در دالان‌های تردد متخلفان و در یک تعقیب و گریز، این افراد را که با استفاده از موتورسیکلت وارد اکوسیستم‌های منطقه شده بودند، را دستگیر و این 2 متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند. 

وی اظهار کرد: در سال جاری همکاری مطلوب و موثری در بین  دستگاه‌ها مانند مرزبانی، نیروی انتظامی و مجموعه سپاه و بسیج شهرستان در ایجاد محیط ناامن برای فعالیت این متخلفان برنامه‌ریزی شده که امیدواریم با حمایت‌های دستگاه قضایی بتوانیم در صیانت از این گونه‌های ارزشمند و کمیاب موفق‌تر از گذشته عمل کنیم.

بیانی ادامه داد: با هدف  حفظ و حراست بیشتر از این گونه‌های در معرض خطر انقراض و باارزش فعالیت‌های عملیاتی و اجرایی، حفاظتی خاصی در مدت زمان حضور پرندگان در زیستگاه‌های منطقه انجام شده که از جمله برگزاری گشت‌های کنترلی و حفاظتی روزانه در قالب 3 تا 4 تیم گشتی در مناطق حساس و مستعد صید و زنده‌گیری پرندگان شکاری و تجهیز محیط‌بانی‌ها و پاسگاه‌های محیط زیست به ادوات و وسایل نوین موتوری مانند موتورسیکلت‌های پرقدرت است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار