معاون خدمات شهری شهرداری گرگان از آمادگی 5 جایگاه برای عرضه دام بهداشتی برای عید سعید قربان در این شهرستان خبر داد.

اسامی جایگاه های عرضه دام عید قربان در گرگان اعلام شد

به گزارش گلستان 24،  "محمد رضا اسفندیاری" با اشاره به ارائه خدمات شهرداری در سنوات گذشته در روز عرفه و عید سعید قربان به عنوان یک سنت حسنه، گفت: با همت مجموعه  حوزه خدمات شهری ، شهرداری گرگان امسال نیز سعی شده ارائه دام با کیفیت بهتری به شهروندان گرگانی انجام شود. در همین راستا 5 جایگاه  در مناطق 3 گانه به شهروندان ارائه خدمات می‌دهند.

وی افزود: میدان عرضه دام در جرجان 15، بازارچه موقت میوه و تره بار در بلوار آق قلا، کمربندی  جاده زنگیان پل زیر شرکت نفت، ابتدای روستای سعد آباد در ورودی غربی شهرو بلوار صیاد شیرازی بالاتر از میدان باهنر سمت شرق خیابان  مکانهای است به طور مجاز به عرضه دام خواهند پرداخت.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان در تشریح نظارت بر سلامت دامها نیز گفت: در تمامی جایگاه‌ها با حضور دامپزشک نظارت دقیقی قبل و پس از قربانی دام انجام می‌شود. همچنین کلیه تجهیزات و امکانات لازم برای نگهداری دام‌ها در این جایگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

"اسفندیاری" در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وجود تعداد زیاد بیماری مشترک میان دام و انسان اشاره کرد و افزود: با توجه به وجود بیماریهایی میان دام و انسان باید نظارت دقیقی بر سلامت دام انجام شود که ما این مسائل را به طور ویژه در نظر گرفته‌ایم. اما از شهروندان نیز تقاضا می‌کنیم برای خرید دام بهداشتی تنها به این 5جایگاه مراجعه کنند و از خرید دام در خارج از این محل‌های اعلام شده مراجعه نکنند.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری گرگان ، خرید و فروش پوست نیز فقط در مکانهای چهارشنبه بازار واقع در خیابات غدیر و همچنین میدان عرضه دام انجام می شود و در صورت مشاهده مکانهای غیر مجاز در سطح شهر و ریختن پوست بر روی سطح معابر به شدت برخورد و موارد جمع آوری خواهد شد.

لازم به ذکر است که با توجه به تعطیلی کشتارگاه نیمه صنعتی شهرداری گرگان از طرف مرکز بهداشت، محیط زیست و دامپزشکی  که در سالهای گذشته ذبح شرعی دام را به طور رایگان انجام میداد متاسفانه امکان این خدمت امسال از شهرداری گرگان گرفته شده است.

انتهای پیام/

منبع: کاسب امین

ارسال نظر

آخرین اخبار