گروهک تروریستی داعش قصد دارد با راه اندازی شبکه های ماهواره ای اخبار خود را بهتر و با سیاست های خودش به تمام جهان مخابره کند تا بتواند موجی از داعش هراسی را در دنیا ایجاد کند.

شبکه‌های تلویزیونی داعش کدامها هستند؟
به گزارش گلستان 24، گروهک تروریستی داعش از همان ابتدای آغاز کار و شروع جنایت های وحشیانه اش از اینترنت و شبکه های اجتماعی به عنوان رسانه برای ایجاد رعب و وحشت و جذب مخاطب به خوبی استفاده کرد. با اینکه استفاده از تکنولوژی میان سلفی و تکفیری منع و حرام دانسته شده اما این گروهک تروریستی در مقایسه با همتایان تکفیری خود، بیشتر از ابزارها به عنوان رسانه های خود استفاده کرده است. فعالیت‌های رسانه ای این گروهک تروریستی پیش‌تر در شبکه اجتماعی توییتر انجام می گرفت. اما هم اکنون داعشی ها تصمیم گرفتند که برای جدی کردن فعالیت های رسانه ای خود رسانه های مستقلی ایجاد کنند. به گفته برخی رسانه های خارجی داعش قصد راه اندازی ۱۰ شبکه تلویزیونی را در دستور کار خود دارد تا بتواند با رسانه های خود جهانیان را از قدرت نداشته خود بترسانند.

دابق

در خردادماه امسال کشور عربستان کارشناسانی را که در راه اندازی شبکه های تلویزیونی تخصص دارند به موصل اعزام کرد تا شبکه تلویزیونی به نام «دابق» را در شهر موصل راه‌اندازی کنند. داعشی ها در یکی از صفحات شخصی خود در یکی توییتر اعلام کردند که شبکه تلویزیونی جدیدی به نام «دابق» راه انداخته اند. مقر این شبکه در موصل قرار دارد. داعشی ها هدف از تاسیس این شبکه را نشان دادن کلیه درگیری هایی که در ماه های اخیر با ارتش عراق داشته اند بیان کرده اند. پیش از این نیز دابق نام نشریه عربی انگلیسی این گروهک تروریستی در منطقه بود که در اولین شماره اش در جلد جمله «بازگشت خلافت» نوشته شده بود.

پیش از این نیز نشریه «دابق» راه اندازی شده بود

توحید

داعش مهرماه امسال در توییتر خود خبر راه‌اندازی یک شبکه تلویزیونی ماهواره ای به اسم «توحید» در شهر «سرت» لیبی را منتشر کرد. این گروه تکفیری بدون ارائه تعریف مشخص از برنامه های این شبکه فقط مدعی شدند هدف آنها دعوت به توحید در سراسر جهان است. به گفته برخی منابع قرار است این شبکه جایگزین شبکه «ولاء» در ماهواره «نایل ست» شود. در اصل توحید یک شبکه رادیویی روی موج اف ام بود که به شبکه تلویزیونی تبدیل شد و مدتی پخش آزمایشی داشت. سلفی ها مدعی شدند این شبکه کاملا دینی است و قرار است درس های برخی دانشمندان خود مانند «شیخ محمدبن صالخ العثیمین» را از آن پخش کنند.

البیان

بعد از اشغال موصل توسط گروه‌های تروریستی برای اطلاع رسانی بهتر داعشی ها تصمیم گرفتند اولین شبکه رادیویی خود در شهر موصل را راه‌اندازی کنند. قرار است این شبکه رادیویی اطلاعات خود را به ساکنان منطقه اشغالی از این طریق برساند. همچنین از دیگر اهداف این شبکه، پخش سخنرانی های ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه است.

خلافت

شبکه تلویزیونی ماهواره ای «خلافت» آخرین شبکه راه اندازی شده توسط داعشی هاست. داعش اعلام کرده قرار است این شبکه ۲۴ ساعت برنامه پخش کند. «جان کانتلی» خبرنگار انگلیسی اسیر شده توسط گروه های تکفیری قرار است برای این گروهک تروریستی ویدئوهایی تهیه کند که از این شبکه پخش شود. همچنین از برنامه های این شبکه می‌توان به برنامه های تبلیغاتی برای عضوگیری اشاره کرد. برخی منابع اینترنتی اعلام کردند که قرار است این شبکه پخش مستقیم نیز داشته باشد و کارشناسان فنی و رسانه ای زیادی داعش را در این امر یاری می‌کنند./مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار