مسئول معاونت بسیج کارگری استان گلستان گفت: استارت این مستند تلویزیونی توسط گروه مستند ساز شبکه 3 سیمای کشور زده شد.

تهیه مستند تلویزیونی "شهید صفر علی کریمی طالقانی" در گرگان

سرهنگ محمد شهرکی در مصاحبه با خبرنگار بسیج اظهار کرد: سازمان بسیج کارگری استان گلستان در نظر دارد تا از شهید شاخص استان ( شهید صفر علی کریمی طالقانی) مستند تلویزیونی تهیه کند.

به گزارش گلستان24، وی با بیان اینکه این مستند در راستای اجلاسیه 4000 شهید استان گلستان و 14 هزار شهید بسیج کارگری کشور می باشد، تصریح کرد: استارت این مستند تلویزیونی توسط گروه مستندساز شبکه 3 سیمای کشور از دیروز (20 شهریور) ساعت 5 بعدازظهر در منزل شهید زده شده است.

مسئول معاونت بسیج کارگری استان گلستان افزود: همچنین بعد از عید سعید قربان با هماهنگی که با مرکز حفظ آثار استان و کشور صورت گرفته است کتاب زندگینامه این شهید بزرگوار نیز توسط نویسنده کشوری آقای شیردل از استان مازندران استارت نویسندگی اش زده خواهد شد.

سرهنگ شهرکی با اشاره به محتوای مستند بیان داشت: محتوای فیلم بیشتر فعالیت های شهید را در دوران دفاع مقدس و فعالیت های سیاسی، فرهنگی وی را در محل کارشان که در مجتمع دخانیات قرق بوده را شامل می شود.

وی در ادامه افزود: طبق هماهنگی های انجام شده فعالیت های ایشان را( شهید صفرعلی کریمی طالقانی) از بنیاد شهید و از مرکز حفظ آثار جمع آوری کردیم و در اختیار مستندساز قرار دادیم تا بتواند با تلفیقی از خاطره گویی های هم رزمانش و همچنین همسر شهید و برادرانش در طی مصاحبه هایی که صورت خواهد گرفت این مستند تهیه خواهد شد.

مسئول معاونت بسیج کارگری استان گلستان با اشاره به مدت زمان تهیه این مستند گفت: با توجه به هماهنگی هایی که سازمان بسیج کارگری کشور انجام داده، قرار است کار فیلمبرداری و مصاحبه  این مستند ظرف همین هفته تمام و بقیه کار تا آخر آبان ماه سال جاری به اتمام برسد و در اول آذر ماه تحویل داده شود.

سرهنگ شهرکی با بیان اینکه مدت زمان این مستند حدود 20 تا 25 دقیقه می باشد، تصریح کرد: این مستند تلویزیونی از سه شبکه افق، 3 سیما و شبکه استانی پخش خواهد شد که در حال حاضر ساعت پخش آن مشخص نمی باشد.

وی زمان کنگره شهدا را 30 آذر ماه و اجلاسیه را 25 آذر ماه سال جاری خواند و خاطرنشان کرد: در همین راستا 6 یادواره شهید را در سطح واحد های تولیدی برنامه ریزی کرده ایم که تا به امروز دو یادواره در شهرستان های گنبد و رامیان انجام و 4 یادواره دیگر را در شهرستان های کردکوی، گرگان، آق قلا و بندرگز برنامه ریزی  کرده ایم که در ایام هفته بسیج که قبل از اجلاسیه می باشد انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار