مهدی باقریان در پاسخ به سوال گلستان 24:

مسئول شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گلستان، کاروان های راهیان نور را مصداق عینی زنده نگه داشتن یاد شهدا می داند.

راهیان نور، مصداق عینی زنده نگه داشتن یاد شهدا

مهدی باقریان، مسئول شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گلستان در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24 می گوید: بسیجیان سفر معنوی راهیان نور را مصداق عینی زنده نگاه داشتن یاد شهدا می دانند و بر اجرا و برگزاری آن اهتمام جدی می ورزند.

وی پیرامون سفر زیارتی راهیان نور و تاثیرات آن در زنده نگاه داشتن یاد شهدا با اشاره به اعزام کاروان های متعدد بسیجیان به سفر معنوی راهیان نور ادامه می دهد: پیرو فرمایش رهبر معظم انقلاب که با تاکید ویژه بر زنده نگاه داشتن یاد شهدا اصرار می ورزند و اجر و ارزش آن را کم تر از شهادت نمی دانند، بسیجیان نیز سفر معنوی و سرشار از مفاهیم عمیق فرهنگی و دینی را مصداق عینی زنده نگاه داشتن یاد شهدا می دانند و بر اجرا و برگزاری آن اهتمام جدی می ورزند.

باقریان با تاکید بر این مطلب که برنامه های سفر راهیان نور همواره با محوریت شناخت واقعی شهدا و بیان ویژگی های ممتاز آنان برای نسل جوان بوده است خاطرنشان می کند: بدون تردید شناخت شهدا و مسیر و اهداف این بزرگواران خود تلاشی صادقانه در راستای زنده نگه داشتن یاد شهداست.

 

راهیان نور

ارادت فرزندان جوان انقلاب به شهدا در راهیان نور تبلور می یابد

مسئول شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گلستان با ضروری دانستن پیوند عمیق و ناگسستنی میان جوانان و بسیجیان با شهدا و فضای فکری و عملی آنها می گوید: سفر راهیان نور ضمن آنکه می تواند به عنوان مهم ترین مولفه در ایجاد این پیوند نقش اساسی را ایفا کند به نوعی بستری است که در آن ژرفای ارادت و تواضع و خشوع فرزندان جوان انقلاب به روشنی متبلور می گردد.

باقریان فراموش شدن یاد و خاطره شهدا را نتیجه غیر قابل دسترس ساختن ابعاد شخصیتی و زندگی آن ها برای جوانان می داند و می گوید: تبعات سنگین فاصله گرفتن نسل جوان از شهدا و راه و سلوک آنها به واقع مصداق ریختن آب در هاون دشمن است و به نظر می رسد سفر راهیان نور توانسته است به بیان واقعیت های جنگ و قابل حصول ساختن مرام و مسلک شهدا در برابر این اتفاق نامیمون ایستادگی کند.

 

مهدی باقریان

سفر راهیان نور تجدید میثاق با آرمانهای شهداست

وی در پایان، سفر راهیان نور را یک تجدید میثاق با آرمان های شهدا معرفی می کند و می گوید: قطعا این سفر عزم و اراده ی زائران را برای تلاش و همت بیشتر در اعتلای نام و ایدئولوژی اسلام و فرهنگ ناب برآمده از خون شهدا مستحکم تر و دوچندان خواهد کرد و به عبارتی شروعی دوباره برای از سر گیری جهاد در راه فرهنگ و ایثار در راه آرمانهای شهدا خواهد بود.

ارسال نظر

آخرین اخبار