استاندار گلستان:

استاندار گلستان خطاب فرمانداران، بخشداران و دهیاران خواست برای سرشماری نفوس و مسکن وقت بگذارند.دکتر حسن صادقلو افزود: مامورین سرشماری باید راست گفتاری، راست کرداری و راست پنداری را ایجاد کنند و ظرفیت مراوده عمومی را داشته باشند.

برای سرشماری نفوس و مسکن وقت بگذارند

 

82222735-71002881

استاندار گلستان خطاب  فرمانداران، بخشداران و دهیاران خواست برای سرشماری نفوس و مسکن وقت بگذارند.دکتر حسن صادقلو افزود: مامورین سرشماری باید راست گفتاری، راست کرداری و راست پنداری را ایجاد کنند و ظرفیت مراوده عمومی را داشته باشند.

به گزارش گلستان 24، وی با تاکید بر اینکه آمار پیش نیاز، پیشگیری و پیش بینی است، گفت: واقعیت این است که تبدیل این سه عنوان به اعداد و ارقام نتایج مثبتی در مدیریت جامعه دارد.

دکتر حسن صادقلو در جلسه ستاد سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، جایگاه آمار را بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: همین که مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری فرصتی را برای دیدار با مسولین سرشماری تعیین می کنند نشان از باور اصیل آنان به آمار و حساسیت این امر دارد.

صاددقلو خاطر نشان کرد: سرشماری، آمایش انسانی استان است و آمار، اهرمی برای راستی آزمایی تصمیات و نتایج حاصل از تصمیمات بوده،  بنابراین برای مدیریت باید پیش نیازهای خود را بدانیم و آمار به عنوان اهرمی قدرتمند، افق و نگاه عمیق را در جامعه ایجاد می کند. وی با تاکید بر انقلاب در روش های آماری، گفت: نباید در روش ها ایستایی داشته باشیم و باید روی روش های آمارگیری پژوهش هایی صورت گیرد.

دکتر صادقلو با بیان اینکه در ماه محرم فرصت خوبی برای اطلاع‎رسانی سرشماری داریم، افزود: در این ایام می‎توانیم از ظرفیت روحانیون و علما در راستای اهمیت سرشماری و اطلاع‎رسانی در مساجد بهره‎گیری کرد. همچنین مردم در شهرها، روستاها، حاشیه شهرها و اقوام هر کدام ادبیات ویژه ای دارند که باید به آنها توجه داشت و در عین حال مامورین عبوس و بی حوصله را برای سرشماری اعزام نکنید.

استاندار گلستان ورود آمار به زندگی را پراهمیت دانست و خاطر نشان کرد: مدیریت جامعه باید بر اساس آمار صورت گیرد و آمار و نیاز آماری را باید تبدیل به فرهنگ در جامعه کنیم.دکتر صادقلو یادآور شد: کسانی که در در تصمیات خود آمار را دخالت نمی دهند و بر اساس آمار تصمیم نمی گیرند نمی توانند تصمیم سازان خوبی باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار