معبر سایبری فندرسک نوشت:

نوشته یک اصلاح‌طلب : آقا هرچه تحریمه مال این اصولگراهای ناکار آماده. هرچه تحریمه به خاطر این احمدی نژاده. اگه اینا نبودن الآن کشور گل و بلبل بود. اصلاً کسی به کار ما کاری نداشت.

اصلاح‌طلبان : باعث‌وبانی تحریم‌ها اصولگرایان هستند

نوشته یک اصلاح‌طلب : آقا هرچه تحریمه مال این اصولگراهای ناکار آماده. هرچه تحریمه به خاطر این احمدی نژاده. اگه اینا نبودن الآن کشور گل و بلبل بود. اصلاً کسی به کار ما کاری نداشت.

حالا یه عده ازین راستیا پا شدن داد و بیداد که تحریم‌های ما از بعد فتنه 88 اعمال‌شده. کی همچین حرفی رو میزنه؟ کاملاً دروغه. حالا یه بیست سی تایی تحریم شدیم بعد از 88 ولی مقصر احمدی نژاده.

درسته که آمریکا تا قبل از فتنه 88 داشت ایران هسته‌ای رو می‌پذیرفت و در خردادماه 1387  طرح موسوم به "فریز در مقابل فریز" رو پیشنهاد داد که طبق این طرح با اذعان به حقوق هسته‌ای ایران، خواستار توقف تحریم‌هاو همزمان توقف رشد فعالیت‌های هسته‌ای شده بود و اوباما طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری خواستار مذاکره مستقیم شده بود ولی همش این تحریم‌ها به خاطر ناکارآمدی این راستیاست.

حالا فرض بر اینکه فتنه گرا با ایجاد اغتشاش باعث شدن تا آمریکایی‌ها بفهمند که در ایران یک عده موافق دارند و روند پذیرش ایران هسته‌ای برای آمریکا برعکس بشه و اوباما با چرخش 180 درجه‌ای، در رسانه‌های امریکا بگه: "به نظر، نمی‌رسد ایران ازنظر سیاسی آن‌قدر وضع ثابتی داشته باشد که بتوانند درباره مسأله ی هسته‌ای تصمیم‌های سریع اتخاذ کنند"، اما بازم مقصر این اصوگرایان هستن.

اصلاح‌طلبان : باعث‌وبانی تحریم‌ها اصولگرایان هستند

گیردادن که چرا تحریم‌های قطعنامه 1929 درست در سالگرد فتنه 88 اعمال‌شده یعنی در خرداد 89، این‌یکاشتباه محاسباتی از طرف آمریکایی‌ها بوده وگرنه اصلاً قرار بود یکی دو ماه جلوتر باشه چون با ما هماهنگ کرده بودن به خاطر حمایت از فتنه گرا و زنده نگاه‌داشتن اعتراضات، به وضع معیشتی مردم فشار وارد کنیم برا همین بود که روزنامه امریکایی وال‌استریت ژورنال همزمان با اعمال این تحریم‌ها در مقاله‌ای می‌نویسد  "باید تحریم‌ها بر موضوع معیشت، متمرکز شود تا شورش‌های خیابانی در تهران احیاء شود". پس دیدین به ماربطی نداشته.

اصلاً گیریم که آدام ارلی، سفیر وقت آمریکا در بحرین در گفت‌وگو با برخی مقامات عربی گفته «کاخ سفید همزمان با انجام مذاکرات ایران و 1+5 نحوه حمایت از «رهبران معارض جدید» در ایران را پیگیری می‌کند». «اگر مذاکرات ژنو موفقیت‌‌آمیز نباشد و در آن پیشرفتی حاصل نشود، آمریکا قصد دارد همزمان با تشدید تحریم‌ها، اعمال فشار سیاسی علیه تهران را با حمایت «رسمی»، «علنی» و «گسترده» از موسوی و خاتمی وسعت بخشد چراکه هیچ فشاری به دولت ایران، بدون تقویت جریان‌های طرفدار غرب در ایران کارساز نیست» ولی چه ربطی داره به ما؟ مقصر بازم این ارزشی‌های راستین.

البته اینم بگما مقصر اصلی مردم بودن که روز 9 دی اومدن تو خیابونا و از انقلاب دفاع کردن. اگه توخونشون نشسته بودن و گذاشته بودن استراتژی اسب تراوا در 22 بهمن اجرا بشه الان آمریکا مجبور نبود به خاطر زخم چشم گرفتن از مردم با بصیرت تحریم‌های ظالمانه رو اجرا کنه.

نکته : پس از بیانیه وین ایران بیانیه‌ای صادر کرد که از سوی آمریکایی‌ها رد شد و رد بیانیه تهران از سوی آمریکایی‌ها دلیل کاملاً روشنی است که ثابت می‌کند قطعنامه 1929 به دلایل غیرهسته‌ای وضع‌شده والا اگر آمریکا به دنبال توافق هسته‌ای با ایران بود، هیچ دلیلی برای رد بیانیه تهران و درنتیجه اصرار بر اعمال تحریم‌ها، نداشت.

دریافت لیست تحریم ها بعد از فتنه 88 تا سال 92

دریافت نمایید

ناخدای انقلاب : کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و ژنو و نیویورک نیست، در داخل کشور است و همه باید مسئولیتهای متفاوت خود را در تقویت تولید داخلی به عنوان «تنها راه علاج مشکلات اقتصادی»، انجام دهند.

پ,ن1: عده‌ای برای اینکه دوباره در کشور صاحب قدرت شوند و کشور را به آشوب بکشند در حال پخش دروغ‌های کثیفی در جامعه هستند و این خود توهین بسیار بزرگی به اذهان مردم شریف ایران اسلامیست. بیاییم با پخش واقعیت‌ها جلوی این دست از افرادی را که فقط به منافع خود فکر می‌کنند نه ملت را بگیریم.

پ,ن2: ازنظر من چپ و راست و اصلاح‌طلب و اصولگرا اصلاً وجود نداره و عده‌ای به خاطر خیانت به کشور این دو جریان خیالی رو راه انداختن و مدام با ایجاد درگیری‌های لفظی و تعصبات بی جاه در حال به حاشیه بردن کشور هستند.

ارسال نظر

آخرین اخبار