معاون نهضت سواد آموزی گلستان:

معاون نهضت سوادآموزی استان گلستان با اشاره به اینکه همه آموزش دهندهایی که قبل سال ۹۲ وارد نهضت سوادآموزی شدند استخدام می‌شوند، گفت: حجم ابلاغی برای باسواد کردن افراد در استان ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر است، که از این تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ ثبت نام کردند.

مربیان نهضت سوادآموزی استان گلستان استخدام می‌شوند

به گزارش گلستان24، ستاربردی فجوری ظهر امروز در همایش سالروز جهانی مبارزه با بی‌سوادی با حضور شهرهای شرق استان در باشگاه فرهنگیان گنبدکاووس اظهار داشت: در آموزهای دینی ما هم نشان از خواندن می‌دهد و خواندن در همه جا و حتی در دورترین نقطه آمده و آموزش و پرورش یکی از حقوق مهم بشر است و در برگیرنده همه انسانها با هر سن و جنس و طبقه اقتصادی و نژاد است.

وی ادامه داد: استان گلستان با 74 درصد جذب، رتبه نخست کشور را کسب کرده که امیدواریم در ادامه این رتبه حفظ شده و بتوانیم جذب صددرصدی داشته باشیم.

فجوری تصریح کرد: حجم ابلاغی برای باسواد کردن افراد در استان گلستان 10 هزار و 500 نفر است، که 7 هزار نفر مربوط به سوادآموزی است و از این تعداد 4 هزار و 500 ثبت نام کردند.

وی درباره شورای پشتیبانی سوادآموزی استان اظهار داشت: تاکنون 21 جلسه شورای پشتیبانی در سطح استان تشکیل شده که 11 جلسه با حضور فرمانداران استان تشکیل شده و با تشکیل جلسات 6 شهرستان باقیمانده می‌توان گفت صددرصد جلسات شورای پشتیبانی تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: در اول شهریور ماه سال 94، تعداد 17 هزار و 410 نفر ثبت‌نام کردند که امسال در همین زمان 4 هزار و 300 نفر ثبت‌نام کردند، که نشان دهنده تعداد باسواد جامعه است.

فجوری خبر خوبی به آموزش دهنده‌ها داد و گفت: همه آموزش دهندهایی که قبل سال 92 وارد نهضت سوادآموزی شدند، استخدام می‌شوند و همچنین قرار است آموزش دهنده‌ها در سال‌جاری بیمه شوند، یا از ابتدای مهرماه یا ابتدای سال 96 این‌کار انجام می‌شود.

رئیس نهضت سوادآموزی شهرستان گنبدکاووس هم گفت: امروز 300 نفر از آموزش دهنده‌های شرق استان در این همایش شرکت دارند و  حجم ابلاغی گنبدکاوس یک‌هزار و 200 نفر است که 811 نفر ثبت‌نام شدند که نزدیک به 70 درصد ثبت نام شدند و از این تعداد ثبت‌نام شده 150 نفر افاغنه هستند.

حاجی قربان شیرقابوس افزود: در دوره تحکیم 135 نفر و در دوره انتقال 348 نفر ثبت نام کردند و یکی از اهداف ما انسداد بیسوادی است و به منظور کمک به مناطق محروم یک مرکز یادگیری محلی در نوار مرزی کرند و دیگری داخل شهر افتتاح می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس هم در این مراسم گفت: از 2 سال گذشته برنامه‌های خوبی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی انجام شده که در یک رکورد بی‌سابقه براساس آمار موجود تنها 21 نفر بی‌سواد باقی ماندند.

علیرضا حسین زاده افزود: در جلسات با مدیران عامل موسسات و مدیران حقوقی، 18مورد به تصویب رسید که می‌توان به مشارکت در تکمیل حجم ابلاغی، پیگیری حق بیمه آموزش دهنده‌ها و غیره اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار