آئین نهمین سالگرد رحلت آیت الله حبیب الله طاهری نماینده فقید گلستان درمجلس خبرگان رهبری شامگاه پنجشنبه با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در محل مسجد آذربایجانی های شهر گرگان برگزار شد.

آئین بزرگداشت نهمین سالروز ارتحال آیت الله طاهری گرگانی برگزار شد

به گزارش گلستان24، حجت الاسلام مفید کیایی نژاد نماینده سابق حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی در این آئین با گرامی داشت هفته دفاع مقدس به بیانات مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان سپاه اشاره کرد و گفت: آن چیزی که باعث شد که دشمن فکر جنگ را از ذهنش بیرون کند، تقویت توان دفاعی و وجود روحیه ایثارگری و فداکاری بود.

وی همچنین با اشاره به آیات شریفه قرآن اظهار داشت: هیچ انسانی بر انسان دیگر هیچ مزیتی ندارد و اما سه رسته از انسانها نسبت به دیگران برتری دارند گروه اول افراد متقی و با تقوا، دومین گروه عالمان باایمان و گروه سوم را نیز مجاهدین فی سبیل الله هستند.

حجت الاسلام کیایی نژاد ادامه داد: آیت الله طاهری نماینده فقید گلستان در مجلس خبرگان رهبری هر سه شاخصه یاد شده را به عنوان یک علامه باتقوا و یک عالم باایمان و مجاهد فی سبیل الله دارا بود.

وی اظهار داشت: آیت الله سید حبیب الله طاهری در زمان طاغوت در مبارزات سیاسی علیه رژیم ظالم پهلوی فعالیت های ارزنده ای داشت و پس از انقلاب و در سال های نخست پیروزی انقلاب اسلامی نیز موضع گیری های سر سختانه ای در قبال منافقین ،لیبرال ها و ملی مذهبی ها داشتند که این امر باعث شد این کوردلان، وی را ترور کنند که خوشبختانه موفق نشدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخورد امام علی (ع) با جمعی از خوارج اشاره کرد و افزود: امام خمینی (ره) نیز در روزهای پایانی عمر خود حرکتی زیبا در خصوص گروهک ها انجام دادند که بسیار زیبنده بود و اگر این اتفاق نمی افتاد ، مشخص نبود چه بلایی بر سر انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی می آمد.

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار گلستان ،جمعی از مدیران استانی و شهرستانی ،تعدادی از نمایندگان سابق استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مردم اهل تسنن اقصی نقاط استان گلستان به همراه اقشار مختلف مردم گرگان در مراسم بزرگداشت آیت الله طاهری و نیز فرزند شهید او سید محمد طاهری حضور داشتند.

آیت الله طاهری نماینده دوره اول خبرگان قانون اساسی و دوره های دوم، سوم و چهارم مجلس خبرگان رهبری ،9 سال پیش در روز عید سعید غدیر درگذشت.

وی 15 بار پیاده مسیر گرگان به سمت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) را طی کرده و در زمان تشرف در نجف نیز بیش از 70 بار از نجف تا کربلا را با پای پیاده طی طریق نموده بود.

حجت الاسلام سید علی طاهری (نماینده سابق گرگان و آق قلا) فرزند مرحوم طاهری در این مراسم از حضور پر شور مردم قدردانی کرد.

انتهای پیام / ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار