هیچ منطق قوی برای استیضاح شهردار گرگان وجود ندارد و بخاطر همین است که مردم گرگان هنوز متقاعد نشده اند که شهردارشان باید استیضاح شود و گاها از ایشان حمایت نیز می کنند اما نه این حمایت ها و نه آن فشار های منتقدین نباید صادقلو را از هدف اصلی خود دور کند.

منطق اعضای شورای شهر گرگان برای استیضاح ضعیف است

 این روزها بحث استیضاح شهردار گرگان هر نگارنده ای را وا داشته تا نسبت به عملکرد شهردار گرگان مطلب بنویسد و هر شهروندی نیز بخود اجازه داده تا در باب عملکرد فقط یکساله شهردار گرگان اظهار نظر نماید که حتما می دانید ما تا زمانی که چیزی به نفع شخصی مان نباشد از آن شخص حتی با بهترین عملکرد دفاع نمی کنیم .

به گزارش گلستان 24، سخن از حسین صادقلو است ، شهرداری که بعد از 10 سال مجددا در دی ماه سال گذشته به عنوان شهردار گرگان از طرف اکثریت اعضای شورای شهر گرگان انتخاب شد اما گویا اکنون برخی از اعضای شورای شهر ساز ناسازگاری با شهردار را می زنند و به دنبال طرح سوال و استیضاح وی می باشند .

اما سوال و استیضاح برای چه ؟ یک زمانی کسی کار نمی کند و در شهر پروژه ای دیده نمی شود و واقعا شهردار دچار فساد اداری ، اخلاقی و مالی می شود ، می شود بر روی طرح سوال و استیضاح دست گذاشت ، اما حال که شهردار آمده کار عمرانی و آبادانی شهر گرگان را انجام دهد چرا با مشکل خورده است ؟

البته سوال حق اعضای شورای شهر می باشد اما با آن 19 سوالی که مطرح شده می بایستی 10 ها جلد کتاب نوشت چون آنها اصلا سوال نبودند ، هر کدام یک محور بحث جداگانه بودند که معلوم بود از سر ناچاری نوشته شده است . منطق سوالات هم بسیار ضعیف است و بسیار کلی و مطالعاتی می باشد.

البته خوبست همه مردم گرگان و برخی اعضای شورای شهر گرگان بدانند که گرگان قبل از صادقلو و در گذشته دارای چه وضعیتی بود ، چه پیشرفتی داشت ، شهرداری و کارکنانش دچار چه مشکلاتی بودند ، بی نظمی ها و کارهای سرخود انجام دادن ها چطور بود ، اما الان اوضاع شهرداری خیلی فرق کرده است .

الان شاگرد تنبل ها اعتراض کرده اند ، آنهایی که انضباط کاری و وجدان کاری را بر نمی تابند اعتراض می کنند ، آنهایی که می توانستند خودسازی کنند اما دستشان کوتاه شده ناراحتند ، آنهایی که ورود و خروج شان معلوم نبود دچار مشکل شدند و ...

هنوز یک سال نشده برخی فعالان اجتماعی شهر و اعضا دوست دارند صادقلو برای آنها در شهر مونوریل ، پارک بازی ، تله کابین و ... بزند . آقایان ! آیا شرایط کشور را هم در نظر دارید که در حال تحریم هستیم و برای اجرای هر پروژه نیاز به همکاری خیلی از سازمانها و ادارات است که پولی در بساط ندارند ؟

پروژه تله کابین که برخی مدعی هستند که صادقلو باید آن را از گل در بیاورد پروژه ایست که در زمان مدیریت قبلی با 400 میلیون تومان خاکبرداری کار خود را آغاز کرد اما رها شد ؟ حال باید پرسید چرا 400 میلیون تومان از پول بیت المال فقط برای خاکبرداری هدر رفت ؟ چرا اعضا نگران این پولها نیستند؟

آیا متوجه نیستند که ساخت وساز که منبع اصلی درآمد شهرداری است فروکش کرده و درآمد شهرداری پایین آمده و انجام همزمان چند پروژه امکانپذیر نیست ؟ آیا مقصر این عوامل صادقلو است ؟چرا با بی انصافی تمام تبر بدست گرفته و شهردار گرگان را از زیر تیغ انتقادات غیر منصفانه خود می گذرانیم ؟

البته هیچ انسانی بدون ایراد و اشتباه نیست و صادقلو هم اشتباهاتی دارد و سلیقه های هر مدیری متفاوت است ، یک شهردار چون لیسانس الهیات دارد رویکرد مباحث فرهنگی دارد ، یک شهردار هم تمایل عمرانی دارد و گاها از مباحث فرهنگی غفلت می کند و لذا لازم است اعضای شورای شهر با نظارت بر روی این موضوع  آن را حل کنند نه اینکه مدام شعار استیضاح بدهند.

خلاصه کلام اینکه هیچ منطق قوی برای استیضاح شهردار گرگان وجود ندارد و بخاطر همین است که مردم گرگان هنوز متقاعد نشده اند که شهردارشان باید استیضاح شود و گاها از ایشان حمایت نیز می کنند اما نه این حمایت ها و نه آن فشار های منتقدین نباید صادقلو را از هدف اصلی خود دور کند ، او باید همانطور که وعده داد ، در جهت تحقق آنها عمل کند چون مردم ما عادت کرده اند برای نتیجه خوب دست بزنند .

عماد  محمدرضا پور/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار