نطق پیش از دستور کلاتی در شورای شهر گرگان؛

ضمنا بی حرمتی و هتاکی امروز بجایی رسیده که با نوشتن کلمات مستهجن به یک عضو شورا که جزو خانواده های معظم شهدا و از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس می باشد در ساختمان شهرداری مرکز و شایعه پراکنی علیه ایشان قصد هیاهو و تشویش اذهان عمومی را دارند .

استاندار گلستان از موضع قانون حمایت کند نه موضع فامیلی!

علی کلاتی عضو 4 دوره شورای شهر گرگان شامگاه گذشته (27 دیماه)در یکصد و پنجاهمین نطق پیش از دستور صحن علنی شورای شهر گرگان گفت : بنده در اولین نطق پیش از دستور خودم تذکراتی در خصوص ویژگی های مدیریتی و واقع بینی در برنامه ها و پروژه های شهری در قالب چند سوال مطرح و اشاره به برخی ویژگی های مدیریتی از قبیل مدیریت هدف گرا ، مدیران سایه ، مدیریت قومیت گرا و مدیران موفق و ناموفق در 9 صفحه بیان کردم.

به گزارش گلستان 24، کلاتی افزود: در دومین نطق خودم تذکراتی در خصوص اصلاح امور شهری به شهردار و رئیس شورا دادم که ایکاش توجهی به این تذکرات می شد تا امروز شاهد طرح سوال از شهردار نبودیم.

نقاط قوت شهردار گرگان

وی با اشاره به نطق امشب ( 27 دیماه) که سومین نطق پیش از دستور وی در دوره چهارم می باشد اذعان کرد: شهر دار نقاط قوتی دارد که می توان به اهمیت دادن به انجام امور و پیگیری موضوعات ، اهمیت دادن به تکالیف محوله پرسنل و بازخواست از آنها در انجام امور در مهلت مقرر ، اهمیت دادن به نظام تشویق و تنبیه و سخت گیری و کنترل ، عدم ورود مستقیم به دستور کار عوامل زیرمجموعه ، داشتن حافظه متناسب در امر مدیریت ، بکارگیری برخی از بانوان در پستهای مدیریتی اشاره کرد.

این روزها 9 تن از اعضای شورای شهر گرگان دغدغه دارند در اجرای وظایف نظارتی خود بدون حب و بغض با استناد به قاون شوراها ماده 71 و ماده 73 به منظور روشن شدن برخی ابهامات طرح سوال از شهردار را در دستور کار دارند که قراربود روز دوشنبه 22 دیماه در جلسه هیئت رئیسه که بنا به دلایلی برگزار نشد تقدیم هیئت رئیسه شود که نشد؟!

راس ساعت 12:45 دقیقه در اطاق هیئت رئیسه نامه طرح سوال از شهردار با 19 سوال با حضور 4 تن از اعضا تقدیم ربیعی شد و خواهان توضیات شهردار می باشیم حال اینکه این وظیفه قانونی ماست و اگر به این وظیفه قانونی عمل کنیم در پیشگاه خداوند مسئولیم .

ناگفته نماند تاکنون چندین بار موارد تذکر در صحن علنی شورا در حضور شخص آقای شهردار و در نطق های پیش از دستور و تذکرات شفاهی توسط اعضای شورا و امضا کنندگان ورقه مطرح شده و متاسفانه پاسخ قانع کننده یا رفع مشکلات دیده یا شنیده نشده است اما از وقتی بحث طرح سوال مطرح شده شاهد دخالت بعضی افراد حقیقی و حقوقی بوده ایم .

زبان یا زیان که برخاسته از تهدید ، تهمت ، دروغ ، جنجال و هیاهو و تحریک عمومی شهروندان طی این مدت توسط برخی مدیران و معدود اعضای شورای و عوامل بیرونی از شورا بوجود آمده و همچنین زیانی که از این طریق به پیکره شورا رسیده مع الاسف قابل شمار نیست .

رئیس شورا مشروعیت ندارد

متاسفانه احدی از اعضای شورا که با رای ما به ایشان واگذار شده بجای اینکه سیاستهای کلی شورا و عملکردها پس از مصوبات را بیان نماید ، بجای آن نظرات شخصی خود را که همواره با توهین و تهدید سایر اعضای شورا بوده و باعث بی حرمتی به این مکان مقدس گردید و از دید ما دیگر در این جایگاه مشروعیت ندارد.

ضمنا بی حرمتی و هتاکی امروز بجایی رسیده که با نوشتن کلمات مستهجن به یک عضو شورا که جزو خانواده های معظم شهدا و از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس می باشد در ساختمان شهرداری مرکز و شایعه پراکنی علیه ایشان ( که این عمل باعث تحریک احساسات مردم خواهد شد) قصد هیاهو و تشویش اذهان عمومی را دارند .

از زمانی که 9 تن از اعضاء شورا اقدام به تهیه و ارسال نامه‌ای در برگه‌ای بدون سربرگ شورای اسلامی شهر گرگان و ممهور به مهر خود اعضای به وزیر محترم کشور کرده‌اند، با کمال تعجب از گوشه و کنار شهر و به خصوص از سوی برخی از مدیران ارشد، مشاورین و کارکنان عالی رتبه استان به جای همراهی و همکاری با شورا برای انجام وظائف قانونی، با اقدامات مقابله‌ای و فضاسازی‌ها مواجه شده‌اند .

حتی در برخی اوقات صداهای ناخوشایند در مقابله با انجام این وظیفه قانونی شنیده می‌شود که جای تأسف فراوان دارد که شاید علت عمده این موضوع نشناختن جایگاه خود و جایگاه شورا توسط این دسته از مجریان امور باشد، لذا بنا به اظهارات برخی افراد، مدیریت ارشد استان به دلیل نسبت فامیلی در این مسئله، ممکن است بر سر دو راهی حمایت از قانون و حق به رسمیت شناخته شده نمایندگان شورای اسلامی مرکز استان قرار گیرد.

استاندار از موضع قانونی حمایت کند نه موضع فامیلی!

کلاتی با اشاره به  نهادی که نام و جایگاه آن در 10 اصل قانون اساسی آمده و یکی از مظاهر اصلی مردم‌سالاری دینی است و خدای نکرده از موضع روابط شخصی و فامیلی اظهار حمایت کنند اظهار کرد:  البته و صد البته با شناختی که از التزام استاندار گلستان در دولت تدبیر و امید داریم و تردیدی هم نداریم که شخصیت وی از موضع حق قانونی اعضاء شورا و قانون حمایت خواهد کرد.

درخواست می‌شود به طریق مناسب و به آن دسته از مدیران، مشاوران و کارکنان که بر خلاف روند وظایف قانونی به روش‌های گوناگون و در نهان و آشکار و روش‌های غیرمتعارف مانند دعوت برخی از اعضای شورا، مصاحبه در رسانه‌ها، استفاده از فضاسازی و بازدیدهای عجولانه و برنامه‌ریزی شده برای تحریک افکار عمومی به مسئله ورود پیدا کرده‌اند، تذکر لازم را بدهند تا هم شائبه به وجود آمده از بین برود و هم امکان بررسی موضوعات در یک محیط کاملاً آرام غیرهیجانی و در عین حال منطقی و عادلانه برای کل اعضای شورای اسلامی شهر گرگان برای ایفای وظائف قانونی خود فراهم شود.

این روش نیز درست نیست که شهردار گرگان که در گذشته از هرگونه مصاحبه پرهیز می‌کرد و خبرنگاران بارها در صحن شورا و روز خبرنگار از وی انتقاد داشته‌اند به یکباره و ناگهان امروزه اکثر مسئولان فضای مجازی و خبرنگاران و نشریات را دعوت به مصاحبه می‌کند و یا در یک سایت، نظرسنجی خاص فعال شده است.

در مورد مدیریت گذشته بداخلاقی شده است

بداخلاقی‌ها در بیان عملکرد مدیران گذشته شهری در مصاحبه با رسانه‌ها با بیان این عبارت‌ها که چند سال کارهای عمرانی دچار رکود بود و توسط من فعال شده است یکی از انتقادهای محکم اعضای شورای اسلامی شهر گرگان به شهردار گرگان است.

اکنون شاهد آن هستیم که در دوره مسئولیت شهردار فعلی تمامی پروژه‌ها فدای یک پروژه مورد نظر آقای شهردار می‌شود و آن هم به قیمت درماندگی سایر پیمانکاران و کندی و یا توقف سایر پروژه ها؛ اتفاقی که برای پروژه زیرگذر میدان معلم در حال انجام است و همه اعتبار موجود و امکانات به همراه تبلیغات وسیع در خدمت این پروژه قرار گرفته است.

هر چند برای این مانور تبلیغاتی همه عوامل، کارکنان، پول و امکانات و ماشین‌آلات شهرداری بسیج شده‌اند تا در وقت موعود افتتاح شود ولی گویا برخی تعهدات پیمانکار در قرارداد حذف شده تا پس از افتتاح رسمی کار ادامه یابد.

آیا شهردار توسعه را با همراهی مردم قلم می‌زند یا فقط توسعه را از دریچه نگاه خود !؟، چه مردمی؟ چه شهروندی؟ مخاطبان درآمدی شهرداری کدام یک از اقشار و صنوف جامعه هستند و تعامل وی طی این یکسال چگونه بوده است؟

شهرداری تحمل انتصابات غرض ورزانه را ندارد

شهردار منتخب شورا که با هفت رأی به این کرسی چنگ زده آیا مدیریت شهروند محور را باور دارد؟! و باید ابتدا این احترام را در تشکیلات سازمانی خود نهادینه کند نه اینکه هرگونه اظهار نظر را با پرخاش و توهین پاسخ داده به گونه‌ای که انگار خود می‌داند و بس.

آیا وی با سهولت با مردم ارتباط برقرار می‌کند؟! یا به گونه‌ای دست‌چین و سلیقه‌ای؟!، چنین برداشت می‌شود شهرداری و کارکنان خدوم آن دیگر تاب و تحمل مدیریت آزمون و خطا را در انتصابات احساسی و عزل‌های غرض‌ورزانه ندارند ! عزل و نصب‌هایی که گذر زمان اشتباه بودن آن را ثابت کرده است.

در همین راستا احدی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان با کنایه می‌گوید پشت طرح سؤال از شهردار چیزهایی نهفته است!!، بله، چیزهایی نهفته ولی نه آن چیزهایی که افکار بداندیش و مسموم تراوش می‌کند، بلکه سؤالاتی که می‌خواهد شهردار، در اداره امور شهر با مردم تعامل داشته باشد و آنان را در مدیریت خود شریک کند که متاسفانه این روحیه شراکت در شهردار گرگان وجود ندارد.

وی طی این مدت به طور واضح نشان داده که توان پاسخگویی شفاف به خواسته های منطقی شهروندان در جایگاه ارباب رجوع را نداشته که شرمندگی حرکات وی را ما با عذرخواهی جبران کردیم مدیریت وی مناسب شهرداری‌های 20 سال پیش است./گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار