ریس شورای روستای چقر بش قارداش گفت: شبکه فرسوده لوله‌کشی آب شرب این روستا از توابع بخش لوه شهرستان گالیکش باعث شده تا هرروز در نقطه‌ای از روستا چشمه بجوشد.

چقر بش قارداش را آب‌برد و اداره آبفار گالیکش را خواب + تصاویر

به گزارش گلستان 24، نعمت‌الله حجی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه گفت: آب شرب مردم روستای چقر بش قارداش تا 6 سال قبل از چشمه‌ای در جنگل این روستا تأمین می‌شد.

وی افزود: از آن زمان علیرغم رضایت مردم روستا به توصیه مسئولین شهرستان وقت مینودشت روستای چقر بش قارداش با بهره‌مندی از آب شرب سراسری و قطع آب شرب چشمه‌های جنگلی تحت پوشش اداره آبفار قرار گرفت.

شبکه آب‌رسانی روستای چقر بش قارداش فرسوده شده است

وی گفت: به دلیل فرسودگی شبکه آب‌رسانی روستا، که باگذشت حدود 6 سال از تأسیس آن‌که تعجب کارشناسان را در پی داشته پیوسته معضل ترکیدگی لوله و انشعابات آب در این روستا وجود داشته و اکنون در سایه این مشکل، آب تصفیه‌شده‌ای که با زحمت فراوان و صرف هزینه‌های زیاد در شبکه‌های آب خانگی جریان دارد، به‌راحتی به فاضلاب سرازیر می‌شود.

رییس شورای اسلامی روستای چقر اظهار داشت: متأسفانه شاهد ترکیدگی لوله‌های آب در نقاط مختلف معابر هستیم و با ترمیم هر نقطه، منطقه دیگری دچار ترکیدگی می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: در شرایطی که بسیاری از اهالی روستاهای هم‌جوار حتی در این فصل سرد سال با معضل کم‌آبی دست‌به‌گریبان هستند نباید اجازه داد این نعمت حیات‌بخش الهی به‌سادگی هدر رود.

حجی زاده افزود: مردم روستا همواره سعی در صرفه‌جویی آب‌دارند و با مشاهده هرگونه ترکیدگی آب نیز، فوراً مراتب را به اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان اطلاع می‌دهند، اما متأسفانه روند رسیدگی به رفع ترکیدگی لوله‌ها بسیار کند است.

مردم روستای چقر بش قارداش میخواهند به سیستم آب شرب قدیم روستا برگردند

به گفته رییس شورای اسلامی روستای چقر بش قارداش کار به‌جایی اهالی روستا علیرغم شناختی که از مزایای آب شرب و تصفیه‌شده دارند به دلیل فرسودگی شبکه آب‌رسانی اداره آبقار و قطعی پی‌درپی راضی به وصل همان آب شرب چشمه‌های جنگلی در شبکه آب‌رسانی قدیم روستا هستند.

حجی زاده با اشاره به مشکلات پیش رو جهت انجام فاز دوم طرح هادی روستا و آسفالت اشاره کرد و گفت: اگر مشکلات ترکیدگی لوله‌های آب شرب روستا حل نشود اجرای طرح هادی و آسفالت روستا با صرف هزینه بالا فایده‌ای نخواهد داشت.

وی ادامه داد: چون در این وضعیت باید به‌صورت پیاپی آسفالت روستا را برای ترمیم شبکه فرسوده آب‌رسانی بشکنیم.

رییس شورای اسلامی روستای چقر بش قارداش افزود: اگر برنامه‌ریزی اصولی و جامع در این زمینه اتخاذ نشود قطعاً ماندگاری مردم در روستاها به دلیل کمبودها و مشکلات به مخاطره خواهد افتاد.

وی گفت: از مسئولین مربوطه بخصوص فرماندار شهرستان تقاضا داریم با ورود به این مسئله نسبت به رفع مشکل فوق که ممکن است به خاطر بی‌کیفیتی لوله‌های آب باشد و یا هر دلیل دیگر که در حیطه تخصص کارشناسان است اقدام نمایند.

shlashrchbgh 1

shlashrchbgh 1

shlashrchbgh 1

shlashrchbgh 1

shlashrchbgh 1

shlashrchbgh 1

shlashrchbgh 1

shlashrchbgh 1

shlashrchbgh 1

shlashrchbgh 1

shlashrchbgh 1

shlashrchbgh 1

shlashrchbgh 1

shlashrchbgh 1

shlashrchbgh 1

shlashrchbgh 1

 

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    جالب اینجاست که فقط از مردم توقع صرفه جویی دارند .

آخرین اخبار