نماینده مردم علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه زمینه جذب افراد بومی در گلستان فراهم نشده است، گفت: حدود 5 هزار نیروی غیربومی در واحدهای تولیدی، صنعتی و دستگاه‎های اجرایی استان جذب شدند.

انتقاد دبیر مجمع نمایندگان استان از جذب حدود 5 هزار نیروی غیربومی گلستان

 رحمت‎الله نوروزی صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان گلستان اظهار کرد: گلستان از لحاظ اشتغال رتبه خوبی در کشور ندارد و وضعیت صنعت، کشاورزی و گردشگری استان مطلوب نیست.

به گزارش گلستان 24، وی از مدیران دستگاه‎های اجرایی استان خواست تا زمینه اشتغال افراد بومی را در دستگاه‎های اجرایی فراهم کنند و تصریح کرد: سازمان ملی مهارت، کمیته امداد امام خمینی، اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، صندوق مهر امام رضا (ع) و اداره بهزیستی به جوانان تسهیلات می‎دهند اما باید توجه داشت که این افراد در آینده به بیکار بدهکار تبدیل نشوند.

نماینده مردم علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بودجه اضافه کرد: نیاز است آسیب‎ها احصاء شود و در این راستا تعامل دستگاه‎های اداری ضروری است و نیاز به همگرایی و عزم همگانی وجود دارد.

نوروزی ظرفیت استان را در بخش‎های مختلف قابل توجه خواند و اضافه کرد: در این راستا لازم است نقشه راه تبیین شده و شورای راهبردی تشکیل شود.

نماینده مردم کردکوی در مجلس شورای اسلامی نیز بر ضرورت توسعه انسانی در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: در توسعه نیروی انسانی عدالت وجود ندارد.

محمدجواد نظری‎مهر با بیان اینکه گلستان با فقر نیروی انسانی مواجه است بر لزوم به‌کارگیری نیروهای بومی در نهادهای دولتی استان تاکید کرد و افزود: هر گونه جذب نیروی انسانی باید براساس چارت تشکیلاتی ادارات انجام شود.

وی با اشاره به وضعیت نیروهای شرکتی در برخی ادارات اضافه کرد: می‌بینیم فردی که مجرب بوده به دلیل آن‌که نیروی شرکتی است انگیزه کافی برای کار ندارد این امر نشان می‎دهد که قوانین در این زمینه کارایی لازم را ندارد.

نماینده مردم کردکوی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم برای اشتغال به نمایندگان مراجعه می‎کنند.

وی به وضعیت جذب نیرو در راه‌آهن اشاره کرد و ادامه داد: راه‎آهن نسبت به استخدام نیروی انسانی اقدام خواهد کرد اما باید دید که آیا نظارت خاصی در این زمینه وجود دارد.

نظری‎مهر با اشاره به اینکه باید برنامه مدون در استان شکل بگیرد، تصریح کرد: اگر نسبت به رفع مشکلات اقدام جدی صورت نگیرد وضعیت خوشایندی برای استان رقم نخواهد خورد./فارس

ارسال نظر

  • حامی جوانان بیکارگلستان
    0

    به آقایان نوروزی و نظری مهر باید صبح بخیر گفت که بالاخره از خواب ناز بیدار شده اند !
    تا حمایت شما و نمایندگان استان از مدیران غیربومی ادامه داشته باشد همین آش هست و همین کاسه ! راستی اگه استان گلستان نباشه پس جوانان استانهای همجوار خصوصاً مازنی ها کجا برن سرکار ؟؟؟؟؟؟
    تازه بعد نیست یک احوالی از کارمندان گلستانی که با مدیران مازنی کار می کنند بپرسی ؟؟؟؟؟؟ که چه می کشن؟؟؟؟
    صد البته !!!!! بقول قدیمی ها اگه دوست دشمنی کند شکایت به کی برم ؟؟؟؟؟

آخرین اخبار