رئیس سازمان بهزیستی در گلستان :

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم برای بیش از ۳ میلیون کودک گفت: ۳ رویکرد به عنوان اساس کار سازمان بهزیستی کشور قرار می‌گیرد.

اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم برای بیش از ۳ میلیون کودک

به گزارش گلستان24، محسنی بندپی در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل جدید بهزیستی گلستان اظهار داشت: برای جلوگیری از افزایش معلولیت در کشور 3 رویکرد را آغاز کرده‌ایم که مهم‌ترین آن این است که از آسیب‌های در جامعه جلوگیری کنیم.

اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم برای بیش از ۳ میلیون کودک

وی تاکید کرد: رویکرد نخست بحث غربال‌گری است که در کشور هدف‌گذاری بالای 90 درصد است که در استان گلستان این میزان بالای 93 درصد است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در کشور بیش از یک میلیون و550 هزار نفر غربال شدند که 10 هزار و66 نفر به عنوان معلول شناسایی شدند که از این تعداد 3 هزار و 38 نفر به عنوان معلول خفیف تا شدید معرفی و یک‌هزار و 600 نفر هم برای کشت حلزون معرفی شدند.

بندپی گفت: طرح غربال‌گری تنبلی چشم در 3 میلیون و 16 هزار نفر کودک 3 تا 6 انجام شد.

مشاوره ژنتیکی و ازدواج بر روی 40 هزار زوج جوان انجام شد

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره رویکرد دوم هم گفت: برای نخستین بار به جز اختلالات  فیزیکی، اختلالات ژنتیکی قابل حل با مداخله در طرح قرار گرفت تا از تولد کودکان معلول جلوگیری شود که در این میان در همه کشور یک شهر به عنوان پایلوت انتخاب شد و مشاوره ژنتیکی و مشاوره ازدواج بر روی 40 هزار زوج جوان انجام شد.

وی تصریح کرد: به دنبال فراگیر شدن این طرح با کمک مجلس هستیم تا از تولد 25 تا 30 هزار کودک معلول در کشور جلوگیری کنیم.

بندپی درباره رویکرد سوم هم استاندارد کردن خدمات است و به دنبال ارتقاء این خدمات در کشور هستیم و برای اجرای این طرح تفاهنامه‌ای کردیم که بتوانیم خدمات را ارتقاء دهیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: اگر 3 درصد افراد جامعه معلول باشند باید در کنار دولت سازمان‌های غیردولتی هم همکاری را داشته باشند و دولت زیرساخت و آموزش را فراهم کند و دستگاه‌های همکار به ما در این بخش برای خدمات به این افراد حمایت کنند تا آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.

وی همچنین از زحمات خانم رحمانی تقدیر کرد و وی را فردی فعال دانست و درخواست وی مبنی بر پاداش کارکنان را هم گفت: با توجه به رتبه خوب گلستان در طرح شهید رجایی و به پاس  زحمات این کارکنان با این درخواست موافقت می‌شود.
منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار