نمایشگاه کتاب استان گلستان با عنوان جشن کتاب از امروز در گرگان آغاز به کار کرد.

به گزارش گلستان 24، علی‌اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان شامگاه شنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب استان گلستان اظهار داشت: نمایشگاه کتاب استان گلستان با عنوان جشن کتاب با بیش از 30 غرفه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی افتتاح شده است.

وی افزود: در کنار نمایشگاه کتاب، جشن  تولدکتاب نیز برگزار می‌شود و جشن تولد برای به دست آوردن احساس هویت است که برای کتاب نیز صادق است و با توجه به جایگاه و نقش کتاب در فرهنگ ملی و مذهبی ما متناسب با پیشینه‌ای که داریم رابطه خوبی با کتاب نداریم و نیاز به یک آشتی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تصریح کرد: سرانه مطالعه در آمارهای رسمی 18 دقیقه است که هیچ تناسبی با فرهنگ دینی و ملی ما ندارد و به معنای قهر با کتاب است، پس باید آشتی کنیم.

به گفته وی، اگر انس و الفت با کتاب از سنین نوجوانی و کودکی آغاز شود، بهترین نتیجه را دارد و به همین علت جشن تولد کتاب در قالبی کودکانه رقم خورد.

فضیلت تاکید کرد:  این نمایشگاه در قالب غرفه‌هایی برای کودکان برگزار شده و به مدت یک هفته از ساعت 16 تا 22 باز است و کودکان در این نمایشگاه با فرآیند اخذ مجوز و گرفتن کارت سبز و چاپ کتاب تا حدودی آشنا می شوند.

وی اظهار کرد: در جنب این نمایشگاه برنامه‌های شاد، نمایش و مسابقاتی با محوریت کتاب نیز برگزار می‌شود./تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار