همزمان با سراسر کشور

تجمع و همایش متمرکز زائران اربعین حسینی همزمان با سراسر کشور امروز در مصلی گرگان برگزار شد.

تجمع زائران اربعین حسینی استان گلستان برگزار شد

به گزارش گلستان24، حجت الاسلام نور الله ولی نژاد مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان ظهر امروز در مراسم تجمع زائران اربعین حسینی با اشاره به برگزاری اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان اظهار داشت: به عنوان یک وظیفه و دین هر زائری که از استان گلستان به کربلا تا نجف می‎رود انتظار است که نائب زیاره یک شهید باشد.

جمع و همایش متمرکز زائران اربعین حسینی

وی افزود: چند سالی است که حرکت پیاده‌روی اربعین حسینی از کربلا تا نجف پرصلابت‎تر از گذشته برگزار می‎شود.

حجت الاسلام ولی نژاد تصریح کرد: در گذشته نیز این پیاده‌روی توسط شیخ انصاری و میرزا رضا نوری انجام میشد و در برخی زمان‎ها نیز مانند فشار رژیم بعث این حرکت مذهبی متوقف شده بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان یادآور شد: پس از مرگ صدام پیاده‌روی اربعین حسینی احیاء شد و در سال‎های متمادی رونق پیدا کرد به صورتی که امروز میلیون‎ها مسلمان در این مراسم شرکت می‎کنند.

ولی‎نژاد اظهار داشت: در سال‎های اخیر مردم ولایتمدار ایران نیز از این پیاده‌روی حمایت کردند و سال به سال به تعداد زائران حسینی شرکت کننده در پیاده‎روی اربعین حسینی افزوده شد.

وی افزود: به تعبیر امام صادق (ع) هر کسی در سفر زیارت امام حسین(ع) شرکت کند هر گامی که بر می‎دارد یک حسنه برای او نوشته می‎شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان یادآور شد: امسال مردم استان گلستان اجلاسیه یا کنگره 4 هزار شهید استان گستان را برگزار خواهند کرد و این کنگره حال و هوای استان گلستان را کربلایی کرده و زیبایی‎های معنوی خاصی را به استان ما بخشیده است.

ولی‎نژاد تاکید کرد: در کمیته فرهنگی اربعین و ستاد اربعین استان تصمیم ‎گرفته شد که امسال هر زائر گلستانی نائب زیاره یک شهید استان گلستان باشد و تمهیدات و بسته‎های فرهنگی در این راستا اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: با اطلاعاتی که از طریق مراکز ثبت‎نام و مدیران این مجموعه‌ها حاصل شده تمهیداتی اندیشیده شده که این بسته در اختیار زائران حسینی قرار بگیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان افزود: شهدا برای باز کردن راه کربلا در برابر رژیم بعث و استکبار جهانی ایستادن و به برکت این ایثار امروز شاهد هستیم که آمریکا در منطقه بی‌آبرو شده و صدام و رژیم بعث نیز ساقط شده است.

ولی‎نژاد گفت: به عنوان یک وظیفه و دین هر زائری که از استان گلستان به پیاده کربلا تا نجف می‎رود انتظار است که نائب زیاره یک شهید باشد و پس از اینکه برگشت به خانواده آن شهید سر بزند و دیدار کند و از این ثواب برخوردار باشد.


منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار