دویست و هفتاد و هشتمین جلسه رسمی شورای شهر کردکوی

عضو شورای اسلامی شهر کردکوی با اشاره به تأخیر در پروژه‎های عمرانی شهرداری کردکوی از جمله آسفالت، گفت: آسفالت معابر و خیابان‎های این شهرستان تنها در اساطیر و افسانه‎ها محقق می‎شود.

دانشیار: آسفالت در کردکوی تنها در افسانه‎ها محقق می‎شود/ زنگی: عدم همدلی بین اعضای شورا عامل ایجاد مشکل است

به گزارش گلستان24،دویست و هفتاد و هشتمین جلسه رسمی و فوق‎العاده شورای اسلامی شهر کردکوی صبح امروز با حضور اعضای شورای  شهر و شهردار کردکوی برگزار شد که به طرح سؤال و پاسخگویی شهردار به سؤالات چهار عضو شورای شهر کردکوی اختصاص یافت.

رئیس شورای اسلامی شهر کردکوی در ابتدای این جلسه به بیان سؤالات طرح شده از سوی چهار عضو شورای شهر کردکوی پرداخت و سپس پس از بیان سؤالات از سوی رئیس شورای شهر، شهردار کردکوی به سؤالات مطرح شده پاسخ دادند که در پایان برخی از اعضای شورا به بیان نظرات خود پرداخته و همچنین ابهامات و سؤالاتی که پس از پاسخگویی شهردار ایجاد شده بود، را دوباره مطرح کردند.

* مدیر یک مجموعه باید ضامن نیروهای خود باشد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کردکوی در این جلسه با اشاره به عدم واریز بیمه تأمین اجتماعی، بیمه عمر، تکمیلی و ...، اظهار داشت: مدیر یک مجموعه باید ضامن نیروهای خود باشد و باید قادر باشد امنیت شغلی نیروهای خود را فراهم کند.

امید دانشیار با اشاره به عملی نشدن پروژه‎های عمرانی به ویژه آسفالت معابر و خیابان‎ها، افزود: آسفالت معابر و خیابان‎های این شهرستان تنها در اساطیر و افسانه‎ها عملی می‎شود نه در شهرستان کردکوی.

وی با بیان اینکه امیدی برای عملی شدن آسفالت در این شهرستان ندارم و اعتقاد دارم این مهم محقق نمی‎شود، ابراز داشت: در صورتی که موضوعات و مسائل موجود از جمله آسفالت محقق شود نیازی به طرح سؤال و پاسخگویی به آنها نخواهد بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کردکوی بیان کرد: آسفالت از جمله برنامه‎هایی است که مردم خواستار عملی شدن آن هستند حال آنکه که در زمان فعلی که فرصت و شرایط موجود است شهردار کردکوی باید پیگیری جدی برای تحقق این مطالبه مردمی داشته باشد.

* فضای شورای شهر کردکوی فضای کار نبود

عضو دیگر شورای اسلامی شهر کردکوی در این جلسه اظهار داشت: تفکرات برخی اعضای شورای اسلامی شهر کردکوی نشأت گرفته از جای دیگر است حال آنکه مردم انتظار دارند تصمیم‎گیرنده اصلی اعضای شورای شهر باشند زیرا آنها به افکار و نظرات اعضای شورای شهر رأی دادند از این رو عضو شورای شهر باید گوینده اول و آخر سخنان خود باشد.

نجیب زنگی با بیان اینکه شهردار کردکوی کارهای کم‎سابقه و اقدامات مناسبی داشته است، تصریح کرد: در بحث جذب نیروها از جمله فعالیت کارآموزان با اعضای شورای شهر موافق بوده و اعتقاد دارم فعالیت افراد و نیروها در شهرداری باید براساس شرایط و چارچوب قانونی باشد.

وی به تأخیر در آسفالت معابر و خیابان‎ها اشاره و اظهار کرد: علت تأخیر در پروژه آسفالت باید مشخص شود و در صورتی که پیمانکار فعلی به دلیل کمبود وقت قادر به انجام آن نیست شهرداری با پیمانکار دیگری قرارداد ببندد تا با اعمال سرعت و کیفیت به این مهم پایان دهد.

عضو شورای اسلامی شهر کردکوی با بیان اینکه جزو افرادی که طرح سؤال به شهردار را مطرح کردند، نبوده‎ام، ابراز داشت: وجود نقص و کمبود در شهرداری را انکار نمی‎کنم؛ اگر چه همه امورات به دست شهردار کردکوی نیست اما از ایشان می‎خواهیم با تلاش بیشتری به امورات رسیدگی کند.

زنگی تأکید کرد: شهردار کردکوی باید از توان تمامی نیروها استفاده کند و در صورت پرداخت اضافه‎کار، ارائه تسهیلات، امکانات رفاهی و امثال آن در درجه نخست به کارگرانی که در خط مقدم هستند، پرداخت کند.

وی با بیان اینکه مردم از طرح سؤال و استیضاح شهردار خسته شده‎اند، بیان کرد: این همه شهردار در دوره چهارم شورای شهر کردکوی تغییر کرده چه نتیجه‎ای در بر داشته است؟

عضو شورای اسلامی شهر کردکوی با بیان اینکه تنها عامل مشکلات موجود عدم همدلی و تعامل بین اعضای شورای اسلامی شهر کردکوی است، گفت: با اینکه در این دوره هفت طرح ارائه کردم اما هیچ کدام پیگیری و خوانده نشد و تنها دو مورد از طرح‎های ارائه شده در حال اجراست.

زنگی تأکید کرد: به طور کلی باید گفت فضای شورای شهر کردکوی فضای کار نبوده بلکه همیشه در مسائل حاشیه‎ای سپری شد.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار