حجت الاسلام ابوترابی فرد در گرگان عنوان کرد:

عضو هیات عالی حل اختلاف قوا گفت: قدرت نظامی، علمی و سیاسی ایران دستاورد خون شهدا و ایثارگری جانبازان است، گفت: دانشگاه‌های ما محصول دفاع مقدس هستند.

تشکیل جبهه منسجم در برابر دشمنان/صبر و مقاومت عامل پیروزی کشورهای اسلامی /امنیت و قدرت امروز ایران اسلامی دستاورد دفاع مقدس است

به گزارش گلستان24، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد صبح امروز در آیین نخستین یادواره شهدای مداح و شاعران آئینی استان گلستان که در امامزاده نور (ع) گرگان اظهار داشت: در آستانه اربعین سالار شهدا حضرت ابا عبد الله الحسین (ع) قرار داریم و یاد و نام شهدای عالی قدر به ویژه شهدای این استان و به خصوص شهدای عالی قدر آئینی و ذاکران و مداحان آل البیت (ع) که در دفاع مقدس نقش مهم و محوری ایفا کردند، گرامی می‎دارم.

یادواره شهدا مداح استان گلستان (7)

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم جامعه آراسته به ایمان را مورد خطاب قرار داده و چند توصیه مهم و کلیدی برای دستیابی به قله‎های حیات را تبیین کرده است.

وی گفت:حیات فردی جایگاه مهمی دارد و در آموزه های دین مودر توجه قرار گرفته است، انسان باید حیات داشته باشد و برای رسیدن به کمال فردی تلاش کند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: تا افراد بشر متحول نشوند جامعه بشری متحول نمی شود، در کنار حیات فردی حیات خانوادگی مورد توجه است، کوچکترین هسته جامعه خانواده است، باید به حیات خانواده بیاندیشیم، خانواده مورد توجه انبیا الهی است.

وی با بیان اینکه خانواده مورد توجه انبیا الهی قرار دارد، گفت: حلقه سوم جامعه، جوامع بشری و انسانی است اسلام به حیات اجتماعی بشر اهتمام ویژه‎ای داشته است .

یادواره شهدا مداح استان گلستان (3)

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین اهداف اسلام از فرهنگ متعالی امامت، ولایت مدیریت، زمامت و رهبری بشری و اسلامی است، امام مهم‌ترین رسالتش زمامت، رهبری و مدیریت علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جامعه اسلامی است.

حجت السلام ابوترابی فرد با اشاره به جایگاه جامعه در آینه دین، تصریح کرد: جامعه در نگاه دین از چنین جایگاه فاخری برخوردار است، بسیاری از آیات قرآن ناظر بر حیات اجتماعی است، همانچه که مورد غفلت واقع شد، آنانکه آموزه های دین را نمی فهمند و دلهای بیمار دارند نگاه ما را از حیات سیاسی و اجتماعی به حیات فردی و خانوادگی معطوف می دارند.

وی تأکید کرد: حیات فردی بسیار مهم است و مورد سوال واقع می شود اما یکی از حوزه های مهم حیات اجتماعی است، نقش ما در رشد و تعالی جامعه اسلامی مورد سوال است، اینکه در کدام نقطه حرکت می کنیم، آیا ما در دنیا نقش ارتقا و تعالی جامعه را ایفا کرده و یا در مسیر سقوط و آسیب جامعه حرکت کردیم، این مواردی هستند که از ما سوال می شود.

ابوترابی با بیان اینکه  یکایک ما در حیات فردی ما باید اهل صبر باشیم، خاطرنشان کرد: افراد جامعه اسلامی باید صبر فردی را در کنار یکدیگر قرار دهند و یک جبهه منسجم را تشکیل دهند و باید صبر فردی خود را با یک صبر جمعی تکمیل کنیم.

یادواره شهدا مداح استان گلستان (6)

عضو  هیات عالی حل اختلاف قوا اظهار داشت: افرادی که قلب بیمار دارند و آموزه‎های دینی را نمی‎فهمند آموزه‎های اجتماعی ما را از دین به حیات فردی و یا خانوادگی معطوف می‎کنند.

وی با بیان اینکه قرآن تاکید دارد که خداوند یک جامعه متحد را دوست می‎دارد، افزود: جامعه اسلامی باید دشمن‎شناس باشد و در برابر دشمنان خود صبر کند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: خداوند در آیه «واعتصمو بحبل الله جمیعا» بر جمع بودن تأکید دارند، بر این اساس باید یک سپاه و یک ایران به هم منسجم در کنار هم باشند و صبر فردی را با صبر جمعی تکمیل کنند و مبادا پراکنده شوند.

وی ادامه داد: آنگاه جامعه زنده می شود که اکثریت جامعه به قرآن چنگ بزنند، اسلام روی جامعه تأکید دارد، پیام دیگر آیه در «صابروا» این است که جامعه اسلامی در برابر دشمنان خودتان صابر باشید، در این وادی باید دشمن شناس بود و مبادا صبر و پایداری شما از صبر دشمنانتان کمتر باشد.

یادواره شهدا مداح استان گلستان (4)

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: قدر و توان دشمن برای اینکه هشت سال در برابر ما صبر کند نبود و بر این اساس ما فاتح جنگ شدیم و نظر بنده این است که در موضوع هسته‎ای نیز به این گونه بود و می‎توانستیم بیش از این موفقیت داشته باشیم.

ابوترابی با بیان اینکه دشمن دنیا را بسیج کرده بود که ما را خلع سلاح کند، گفت: ملت ایران با ایستادگی و ضمات رهبر مقتدر انقلاب اسلامی توانست از این سد عبور کند.

عضو  هیات عالی حل اختلاف قوا تأکید کرد: ما در دفاع مقدس پیروز شدیم چرا که توان دشمن برای صبر بیشتر در برابر مقاومت ما کم بود، در مورد هسته ای نیز دشمنان ما بیشتر قدرت ایستادن نداشتند وگرنه می ایستادند و ما می توانستیم از همین موضع بهره بالاتری بگیریم و می توانستیم دستاورد بالاتری بدست آوریم چرا که دشمن بیش از این توان صبر نداشت.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری جامعه ایران، عراق، سوریه، بحرین، یمن را به صبر دعوت می‎کند و می‎گوید رژیم سعودی چند ماه چند سال می‎تواند بیاستد مردم یمن استوار بیستید آنها قطعا محکوم به شکست هستند و امروز دنیا شکست آنها را بانگ می‎زند.

ابوترابی با بیان اینکه صبر جمعی در برابر دشمن کار بزرگ شهدا بود، گفت: امروز هر چه ایران دارد از دفاع مقدس است  و نگاه قطعی من بر این است که امنیت امروز و اقتدار امروز به خاطره صبر در برابر دشمنان است.

وی با بیان اینکه جامعه مداحان در کارنامه خود حضور در دفاع مقدس و فریاد در راه عاشورا را دارد، افزود: امروز گلستان به واسطه همدلی و انسجام شیعه و سنی در کنار یکدیگر گلستان است.

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی به وحدت و اتحاد مردم استان گلستان اشاره کرد و گفت: به راستی این استان، گلستان است نه به دلیل داشتن جنگل‌های سبز بلکه به خاطر اینکه جامعه پرافتخار شیعه در کنار جامعه افتخارآفرین اهل سنت ایران در اوج همدلی و یکرنگی انسجام اسلامی را فریاد می‌کنند.

ابوترابی‌فرد با تاکید بر اینکه قدرت نظامی، علمی و سیاسی ایران دستاورد خون شهدا و ایثارگری جانبازان است، گفت: دانشگاه‌های ما محصول دفاع مقدس هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار