دعوت از جانباز دفاع مقدس به جای ستارگان سینما و ورزش در این برنامه

خندوانه شب گذشته نشان داد می توان مردم را خنداند و از ارزش ها صحبت کرد و گرفتار کلیشه و برچسب سفارشی بودن نیز نشد.

اقدام قابل تقدیر برنامه خندوانه در شب ولادت حضرت عباس(ع)
به گزارش گلستان 24، برنامه خندوانه، همان برنامه پر بیننده شبکه نسیم به کارگردانی و مجری گری رامبد جوان است که هر شب یکی از ستارگان عرصه های مختلف هنری را به این برنامه دعوت می کند و با آن ها درباره حواشی بامزه و جالب زندگی آن ها صحبت و شوخی می کند.
 
هر چند در بعضی از اوقات یک نماینده مجلس یا استاد دانشگاه نیز به این برنامه دعوت می شوند اما شِمای کلی این برنامه بیشتر بر پایه تاک شو با سلبریتی ها(ستارگان سینما و موسیقی) شکل گرفته است. عدم اصرار بر حضور افراد انقلابی و متدین در این برنامه می توانست این شبهه را بیشتر تکثیر کند که برنامه خندوانه یک برنامه صرفا شو کمدی است که بیشتر سعی می کند ژست غیر حکومتی بگیرد تا اینکه از ارزشها نیز به فراخور موقعیت ها دفاع کند اما این شبهه در برنامه شب گذشته کاملا از بین رفت.
 
در ابتدای این برنامه رامبد جوان از تمایل ایرانی ها به صلح و دوستی گفت اما این موضوع را اضافه کرد که اگر کشوری قصد تجاوز به ایران را داشت باشد ما جانمان را بر کف دست می گذاریم و هم شهید می شویم و هم جانباز و با هیچ کسی شوخی نداریم و در ادامه گفت: این اتفاق چندین سال پیش افتاد. خیلی از ما شهید و جانباز شدند خیلی چیزها را ازدست دادیم اما حقیقت این بود که دین، ناموس و سرزمین خود را حفظ کردیم. همیشه جانبازان برای ما عزیز هستند.
 
سپس با افتخار  یکی از جانبازها کشور که در راه اعتلای وطن و انقلاب اسلامی هر دو پای خود و چشمان خود را داده است، به عنوان میهمان این قسمت برنامه دعوت کرد.
 
سردار حسین صفری مشاور فرماندهی کل سپاه در امور ایثارگران میهمان برنامه شب گذشته خندوانه بود تا از زندگی پر فراز و نشیب خود در این برنامه تعریف کند.
 
وی با بیان خاطرات کودکی خود درباره شلوغ کردنش در کلاس و این که معلم مداد وی را شکست، گفت: وقتی معلم مان مدادم را شکست. با حالت قهر آمیزی گفت برو سر جات بشین، منم گفتم تا پول مدادمون رو ندید، نمی شینیم. بعد بچه های کلاس هم با من همراهی کردند و به اتفاق می گفتند پول مدادشو بده آقا. به همین خاطر معلم مجبور شد یک قران پول مدادم را بدهد تا بشینم.(خنده حضار)
 
سردار صفری با بیان یک خاطره با مزه دیگر خود درباره درخواست معلم وی برای ساخت یک کاردستی گفت: وقتی رفتم خانه دیدم یک خر عروسکی روی طاقچه خانه است به مادرم گفتم این خر را بدهید تا من به عنوان کاردستی به معلم نشان بدهم. وقتی این خر عروسکی را به معلم نشان دادم معلم خیلی خوشش آمد و گفت آفرین اما در ادامه گفت من این خر را به خانه می برم. من هم در جواب گفتم آقا خر ما را بدهید. بقیه همکلاسی ها هم یکصدا گفت، آقا خرشو بده، آقا خرشو بده(خنده حضار)
 
این جانباز سرافراز همچنین با مصائب درس خواندن خود اشاره کرد و در این باره گفت: بعضی اوقات اتفاق می افتاد دوازده ساعت یک نوار تدریس استاد را گوش بدهم تا بتوانم این مطلب را به طور کامل بفهمم. این روند گاهی اوقات باعث می شد نوار کاست پاره شود اما دوباره با چسب نواری این کاست را درست می کردم و دوباره گوش میدادم. این پشتکار باعث شد گاهی اوقات بتوانم غلط علمی استاد را نیز سرکلاس بگیرم.
 
رامبد جوان نیز با بیان اینکه ما به امثال شما افتخار می کنیم و از اینکه غیرت به خرج دادید و از کشور ما محافظت کردید ممنون هستیم. طبق روال هرشب برنامه که شادی برنامه را به یک فرد یا گروه خاص تقدیم می کند، شادی برنامه شب گذشته را به جانبازان و همسران آن‌ها تقدیم کرد.
 
جذابیت این برنامه شاید گواه خوبی برای دیگر مدیران شبکه های رسانه ملی باشد که نیاز نیست برای جذب قشر خاکستری رویکردی لیبرال را اتخاذ کرد و با ترس اینکه افزایش غلظت انقلابی یک برنامه باعث ریزش مخاطبان این برنامه می شود، عنصر بسیار مهم جذابیت بصری برنامه های مهم نظیر خندوانه را برای انتقال پیام های انقلابی و یادآوری ارزشهای انسانی و اسلامی بدون استفاده بگذارند.
 
خندوانه شب گذشته نشان داد می توان مردم را خنداند و از ارزش ها صحبت کرد و گرفتار کلیشه و برچسب سفارشی بودن نیز نشد. ای کاش دیگر برنامه سازان صداوسیما که با پول بیت المال توانستند برای خود شهرتی رقم بزنند نیز متوجه فرمول طلایی رامبد جوان می شدند./سراج 24

ارسال نظر

آخرین اخبار