سردار صادقی در دیدار با نمایندگان مجلس گلستان؛

دبیرکل اولین اجلاسیه ملی 4000 شهید استان گلستان گفت: 100 جلد کتاب تالیف شده در حوزه ایثار و شهادت در دیداری که شورای سیاست گذاری اجلاسیه با مقام معظم رهبری خواهند داشت توسط حضرت آقا این صد جلد رونمایی و به تشخیص و دست خط ایشان تقریض خواهد شد.

 ساخت دهکده مقاومت با همکاری کارشناسان کشوری / رونمایی 100 جلد کتاب با موضوع ایثار و شهادت در حضور حضرت آقا / نصب پرچم متبرک سیدالشهداء بر سر در منازل شهدا استان

به گزارش گلستان24، سردار رحمت الله صادقی فرمانده سپاه نینوا گلستان در جمع نمایندگان مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی در تشریح برنامه های اجلاسیه 4000 شهید استان گلستان  اظهارکرد: متاسفانه امروز در کشور شاهد یک ولنگاری فرهنگی هستیم که شهدا می توانند فرصت خوبی برای انسجام بخشی به برنامه های فرهنگی باشند.

وی افزود: از 4000 شهید استان گلستان آثار 3929 شهید جمع آوری شده که بعد از تدوین ، تجزیه و تحلیل به مرحله بهره برداری رسیده و پورتالی در این بخش در حال راه اندازی است تا این آثار در اختیار همه مردم قرار گیرد تا هر کسی نسبت به هر شهیدی اطلاعاتی خواست به راحتی بتواند دسترسی داشته باشد که زیارت مجازی از مزار شهدا هم در این بخش پیش بینی شده است.

تالیف 100 جلد کتاب در حوزه ایثار و شهادت / رونمایی کتب در حضور حضرت آقا

سردار صاقی افزود: یکی از کارهای مهمی که تاثیر خوبی در مباحث فرهنگی صورت گرفته ، تالیف 100 جلد کتاب است که در حوزه ایثار و شهادت این توفیق را داشته ایم که آن را آماده چاپ نماییم و در دیداری که شورای سیاست گذاری اجلاسیه با مقام معظم رهبری خواهند داشت توسط حضرت آقا این صد جلد رونمایی و به تشخیص و دست خط ایشان تقریض خواهد شد.

دبیرکل اولین اجلاسیه ملی 4000 شهید استان گلستان در ادامه سخنان خود در خصوص برنامه های اجلاسیه اظهار داشت:تولید سریال 13 قسمتی بازگشت با موضوع دفاع مقدس ، تولید فیلم کوتاه این خانه پلاک ندارد و تولید انیمیشن 4 تن از سرداران شهید سپاه استان از دیگر فعالیتهای انجام گرفته در راستای اجلاسیه است.

photo 2016 11 11 12 40 24

برگزاری المپیاد ورزشی استان را با حضور 2800 جوان و نوجوان گلستانی

سردار صادقی افزود: ما المپیاد ورزشی استان را با حضور 2800 جوان و نوجوان گلستانی در ده رشته ورزشی با حضور وزیر سابق ورزش و جوانان در تابستان برگزار نمودیم که یک گره خوردگی خوبی در بین این عزیزان به مناسبت اجلاسیه به وجود آمد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان تصریح کرد: یادواره های شهدا در حوزه های مختلف روستایی و شهری و یگانی را برگزار نمودیم و با توجه به اینکه امسال از طرف مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقامتی اقدام و عمل نامگذاری شده است در این راستا یک نماد اقتصاد مقاومتی استان گلستان که فرش دستباف است را با سنتی ترین سبک بافت آماده نمودیم که طرحهای اجلاسیه، جغرافیای طبیعی استان و حضور اقوام مختلف در دفاع مقدس در این فرش نقش بسته است.

وی افزود:نکته دیگری که در حوزه فرهنگی توانسته ایم کار کنیم تهیه یک متن حماسی توسط شعرای استان و مبتنی بر ایثار و حماسه مردم گلستان است که توسط 7 شاعر گلستانی تهیه و توسط خواننده محبوب کشورمان آقای گلریز خوانده و در روز اجلاسیه این ترانه رونمایی و اجرا خواهد شد .

اهدای تندیس اجلاسیه به خانواده 4000 شهید استان گلستان

دبیرکل اولین اجلاسیه ملی 4000 شهید استان گلستان به اهدای تندیس اجلاسیه به خانواده 4000 شهید استان گلستان اشاره و گفت:این تندیسها توسط گلستانی های هنرمند تهیه و تولید و در دیدار خانواده شهدا به آنها اهدا خواهد شد.

سردار صاقی تصریح کرد:با توجه به اینکه 49 شهید از شهدای منا مربوط به استان گلستان بود لذا یادواره شهدای منا را برنامه ریزی نمودیم همچنین با همت مسئولین استانی یادواره شهدای مدافع حرم استان را نیز برگزار کردیم.

photo 2016 11 11 12 40 16

ساخت دهکده مقاومت با مشاوره  و همکاری کارشناسان کشوری

فرمانده سپاه نینوا گلستان از ساخت دهکده مقاومت در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: یکی از پروزه های استانی ما دهکده مقاومت است که آکنده از فضایی از ظرفیتهای هنری ، تبلیغی ، فرهنگی و ورزشی و متبادر کننده مباحث دفاعی و مقاومتی برای بینندگان خواهد بود و در این زمینه کارهای بسیار دقیقی صورت گرفته و مطالعات زیادی انجام شده و به دلیل اهمیت موضوع کار به سطح ملی رسانده شده تا با استفاده از کارشناسان کشوری و مشاوره از آنان طرح دهکده مقاومت را تنظیم و شروع به کار نماییم.

وی از اهدای بسته بشتیبانی به معسرین استان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی که در استان در بین برخی از خانواده دها وجود دارد هدیه ای از طرف 4000 شهید استان تهیه و با نمادی که هیچ شناختی نسبت به خانواده معسر پیدا نشود در اختیارشان قرار خواهد گرفت و هر معسر به نمایندگی از یک شهید پشتیبانی خواهد شد.

photo 2016 11 11 12 40 31

320 اثر به جشنواره ملی فیلم کوتاه ارسال شده است

سردار صادقی در ادامه مطلب به بخش اختصاصی اجلاسیه اشاره و گفت:  در حوزه مسائل اختصاصی 14 برنامه به صورت متمرکز حول این اجلاسیه انجام خواهد شدکه اولین برنامه آن جشنواره ملی فیلم کوتاه است که درسیزدهم و چهاردهم آذرماه برگزار میگردد و این اتفاق بزرگی است که دست اندرکاران حوزه فیلم و کارگردانهای و هنر پیشه های معتبر ملی در این جشنواره شرکت خواهند کرد و تاکنون 320 اثر به جشنواره ارسال شده است.

برگزاری یادواره شهدای استان برای گلستانی های مقیم تهران

وی جهت بهره مندی همه گلستانی ها از این اجلاسیه از یادواره شهدای استان گلستان برای گلستانی های مقیم تهران خبر داد که در سه شنبه هفته بعد برگزار خواهد شد.

 دبیرکل اولین اجلاسیه ملی 4000 شهید استان گلستان درادامه  با اشاره به سایر برنامه های اجلاسیه از یادواره شهدای دانشجو در شانزدهم آذر ماه (روز دانشجو) ، یادواره 600 شهید اهل سنت در هفدهم آذر ماه ، گرامیداشت 72 شهیدطلاب و روحانیون استان در هجدهم آذر ماه  ، برگزاری یادواره شهدای کارمند در بیستم آذر ماه در مرکز استان ، نمایش رزمی جهت تداعی کردن مباحث 8 سال دفاع مقدس در 5 روزمتوالی از هفدهم تا بیست و یکم آذر ماه در مرکز استان ،برپایی تلاوت نور در بیست و دوم آذر ماه در شهرستان آزادشهر، تجمع بزرگ رزمندگان در بیست و سوم آذر ماه در شهرستان گنبد و تجمع بزرگ اسوه های صبر با حضور دختران و همسران شهدای استان در شهرستان علی آباد کتول خبر داد.

نصب پرچم متبرک شده به قبر سیدالشهدا بر سر در منازل شهدا در 18 آذر

سردار صادقی همچنین به نصب پرچم متبرک شده به قبر سیدالشهدا بر سر در منازل شهدا در هجدهم آذر اشاره و افزود:  این پرچم که توسط زائرین اربعین متبرک خواهد شد و نماد ایثار و مقاومت و ارشهای این کشور است توسط روحانی مسجد، نخبگان ، دانشجویان و فرهیختگان و مردم هر محله بر سر در منازل شهدا نصب  خواهد شد.

وی در پایان افزود: ویزه برنامه روز اجلاسیه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی دکتر لاریجانی در محل نمایشگاه بین الملی استان در روز بیست و پنجم اذرماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار